Mikor posztoljunk a közösségi médiában?

Mikor posztoljunk a közösségi médiában?
A „legjobb időpont a posztolásra” az egyik legizgalmasabb kérdése a közösségi médiának, nem véletlen tehát, hogy sokan foglalkoznak a kérdéssel.

Ahhoz, hogy igazán hatékonyak legyünk a közösségi médiában nem elég, ha létrehozunk egy rajongói oldalt vagy profilt a legnagyobb oldalakon és érdekes tartalmakat osszunk meg ezeken, ettől még nem biztos, hogy az üzenetünk eljut a címzettekhez. A Facebookon, Twitteren, Google+-on másodpercenként posztok, cikkek, videók, képek ezrei jelennek meg. Így a felhasználókhoz eljutatni kívánt tartalmak könnyen elveszhetnek az információ dzsungelében.

Az egyik legfontosabb tényező hatékonyságunk szempontjából az idő, vagyis az, hogy mikor posztolunk, tweetelünk. Érdemes nyomon követni a megosztott tartalmak életútját, erre tökéletesen alkalmasak az olyan linkrövidítők, mint az ow.ly vagy bit.ly,  illetve használni az olyan közösségi média monitorozó szolgáltatásokat, mint a SocialBro vagy a Timing+.

Addig is, míg fel tudjuk térképezni saját hatékonyságunkat, hasznos segítséget nyújt a Social Caffeine infografikája, amely a legjobb és legrosszabb posztolási időszakokat gyűjtötte össze a legnagyobb közösségi oldalakon.