Miért kell neked a LinkedIn? (I.rész)

Miért kell neked a LinkedIn? (I.rész)
Bevallom, amikor 2006. január 13-án regisztráltam a LinkedInre, nem sokat gondolkodtam azon, mit is akarok kezdeni ezen a hálózaton. Akkor már fenn voltam az iWiW-en, a Facebookon, teljesen feleslegesnek tűnt, hogy egy újabb platformon kapcsolódjak ugyanahhoz a néhány tucat „geek” ismerősömhöz, akikhez már máshol is kapcsolódok. Kitöltöttem (természetesen ékes angol nyelven) valamennyire az adatlapom, azután vártam.

Kitöltöttem (természetesen ékes angol nyelven) valamennyire az adatlapom, azután vártam. Nem tudom, hogy mire, nem emlékszem pontosan, hogy mennyit, de nagyjából 2009-ben tudatosult bennem, hogy itt valami érdekes dolog történik és a LinkedInnel is foglalkozni kell. Nem sokkal később egy olyan megbízásom adódott, aminek következtében mélyebbre ástam és innentől már nem volt megállás...

„Megosztó típus” vagyok, de én nem az embereket, hanem a tudásomat szeretem megosztani. Amikor azonban a LinkedInt emlegetem, gyakran ezeket a típusválaszokat kapom: „Fenn vagyok a Facebookon, nincs szükségem egy újabb közösségi hálózatra.”

„A LinkedIn álláskeresésre való, nekem meg van munkám.”

„Nem vagyok fenn/nem töltöm ki a profilomat, mert nem akarom, hogy fejvadászok zaklassanak.”

„Nem tudom, mit szólna a főnököm, ha látná, hogy fenn vagyok a LinkedInen. Azt hihetné, hogy állást keresek.”

Gyenge kifogások. A LinkedIn nem a Facebook, az állásportálok, alternatívája, hanem egy olyan platform, aminek középpontjában az üzleti kapcsolatépítés áll. Hogy munkahelyet, munkaerőt, vevőt, beszállítót, partnert, vagy szakmai kapcsolatokat keresel, tulajdonképpen mindegy is, hiszen az alap mindenhol ugyanaz: a hiteles személyiség és a fejlett kapcsolatrendszer.

Az elutasítókból, szkeptikusokból gyakran válik érdeklődő. Időről időre megkeresnek olyan, állásukat frissen elvesztett ismerősök, aki tudják rólam, hogy „a LinkedInnel vacakolok”. Ilyenkor nagyvonalúan felajánlják, hogy akkor mégis megpróbálkoznának a linkedines álláskereséssel. Általában ki kell hogy ábrándítsam őket, hiszen a hiteles személyiség és a fejlett kapcsolatrendszer kialakítása csak tartós, rendszeres munkával, csak hónapok (de inkább) alatt lehetséges. Ennek ellenére mindenkinek segítek, mert bár mostani problémáit valószínűleg nem oldja meg a LinkedIn, a következő álláskereséskor már sokat segíthet.

A most induló sorozat célja, hogy a lehető legtöbben profitáljanak LinkedIn nyújtotta – többnyire ingyenes lehetőségekből. Olyan gyakorlatias útmutatót szeretnék adni, aminek segítségével marketingesek, értékesítők, üzleti információkat keresők, nagyobb cégekkel üzletelő (B2B) kisvállalkozók, külföldi partnerek felé kacsintgató cégvezetők „és még sokan mások” ráéreznek a professzionális közösségi hálózatban rejlő lehetőségekre.


Pécsi Ferenc

Pécsi Ferenc – ContentPlus Tartalmassá teszem ügyfeleim életét. Segítek megtervezni, megvalósítani és terjeszteni a marketinget és az értékesítést támogató tartalmakat. Lassan 20 éve foglalkoztat, miképpen vihetők …