Mennyit ér a social rank?

Mennyit ér a social rank?
A közösségi médiás beágyazottság folyamatos munka eredménye, viszont a Twitter, Facebook és Pinterest jelenlét monitorozás a cégek számára probléma. Vannak megoldások, kérdés, hogy elég jól mutatják-e az aktuális ismertségünket?

Számos eszközzel monitorozhatjuk a közösségi médiás jelenlétünket, azonban ezen eszközök nem mutatnak általában teljes képet a cégünkről, versenytársainkról. Legtöbbször csak részletekben látjuk a rajongóink aktivitását, nehezen értelmezhetők a konverzióval kapcsolatos kérdések. A Facebook ebben szinte semmilyen támpontot sem nyújt, hiszen még az elérésünket is érthetelen módon szűkíti, szűri.

A Twitter ezzel szemben teljes elérést nyújt a rajongóink felé viszont számos országban, mint például Magyarországon is, alig használják a felhasználók. Releváns innformációkkal csak akkor szolgál, ha a célcsoportunk alapvetően amerikai.

A cégünk jelenlétének másokhoz való hasonlításában pedig számos tényezőt kell feigyelembe venni, amelyek végül a közösségi médiás jelenlétünket reprezentálják. Itt sokszor a tartalom hasznosulása mellett az aktív visszajelzéseket, a megosztásokat, kommenteket is számba kell venni. Abben természetesen minden ilyen szolgáltatás megegyezik, hogy a legnagyobbak számítanak a legnagyobb hangsúllyal. Abban persze vitázhatunk, hogy a Facebook elég fókuszált megjelenési lehetőség-e egy vállalkozásnak azzal szemben, hogy megjelenhetünk a ranking oldalak fókuszán kívül eső, de cégünk számára releváns kisebb közösségi oldalakon. Ez a szegmentálódás egyre ikább megjelenik, hiszen a nagy oldalak képtelenek a kisebb közösségeknek teret engedni, így gyakran a speciális érdeklődés mellé speciális oldalak használata is kézenfekvő. 

A social ranking abban a tekintetben is kihívás az európai cégek számára, hiszen a legnagyobb 5-6 social media oldalon kívül itt nem eltejedt azon oldalak használata, amelyek például Amerikában még komolyan beszámítanak a versenybe.

Egy 2015-ös toplistán az ismert oldalak mellett a VK, a Tagged, a Meetme a legszélesebb körben használt közösségi oldalak közé sorolódott. Ezeket jórészt nem is ismerjük itthon.

A közösségi jelenlét mindemellett dinamikusan változó kérdés, főképpen tartalomfüggő, folyamatosan változó tényező, amelyet befolyásolnak az aktuális divatok és trendek is.
A közösségmédia jelenlét mérő oldalak ezen bonyolult folyamatokat igyekszenek leképezni, sikeresen, vagy kevésbé hatékonyan. Az oldalak eredményeit érdemes erős közelítésnek kezelni, hiszen nincs a mai napig egzakt mérési módszer, s az eredmények is inkább csak nagyságrendileg mutatják, hogy mennyire vagyunk benne a közösségi média zajos forgatagában.