Mégis mi a helyzet a Facebook adatvédelmi dinoszauruszával?

Mégis mi a helyzet a Facebook adatvédelmi dinoszauruszával?
Ha posztoltál mostanában Facebookon, talán észrevettél egy új grafikai elemet egy őskori csavarral: egy adatvédelmi dinoszauruszt.

A cég egy „pop-up” emlékeztetőt tesztel, amely arra bátorítja a felhasználókat, ellenőrizzék, kivel és mit osztanak meg a platformon – és egy kék laptopon dolgozó adatvédelmi dinoszaurusz kíséri az üzenetet – írja a Mashable.

A Facebook már néhány hete folytatja a tesztelést, a dínó pedig egy vicces, ámbár megmagyarázhatatlan eleme a vizsgálódásnak.

A Facebook egyik szóvivője beszélt a tesztről, de a dinoszauruszról nem osztott meg részleteket: „Gyakran tesztelünk új módszereket, amelyek segíthetnek az embereknek, hogy biztosan tudják, azzal osztanak meg tartalmakat Facebookon, akivel ők akarnak.”

FB-Privacy-Dinosaur

A Facebook felhasználók megadhatnak egy specifikus csoportot posztjaik megosztásakor és a felugró emlékeztető pont arról kérdezi meg őket, nem akarják-e az adott csoporttal megosztani a bejegyzésüket. Az ügyben nem történt változás, miképpen működik az adatvédelem vagy a megosztások rendszere Facebookon, a cég pusztán csak felhívja a felhasználók figyelmét az opcióra.

Ha Te is úgy gondolod, hogy ez azért nem egy tipikus Facebook húzás, nem vagy vele egyedül. A Slate technológiai oldal egyik írója, Will Oremus is úgy gondolja, ez talán annak a jele, hogy a cég végre megértette, milyen fontos is a felhasználói bizalom. Még az Adatvédelmi Szakértők Nemzetközi Egyesülete (International Association of Privacy Professionals) is felfigyelt a stratégiára Twitteren:

Úgyhogy, tartsátok a szemeteket a Facebook adatvédelmi dinoszauruszán – megmenthet titeket attól, hogy túl sokat osszatok meg a külvilággal.