Még mindig nincs stratégiád a negatív közösségi média reakciók kezelésére?

Még mindig nincs stratégiád a negatív közösségi média reakciók kezelésére?
A közösségi média marketingre már nem mondhatjuk, hogy frissen érkezett a környékre. Az eMarketer becslései szerint a legalább 100 alkalmazottat foglalkoztató USA-beli vállalkozások 87%-a használta a közösségi médiát marketing célokra a tavalyi évben és 88%-uk fogja idén.

Ám a régi problémák nem tűnnek el. Nem csak az igaz, hogy sok kereskedő továbbra sem méri az erőfeszítéseit, közel felük számára még most is kérdőjelet jelent  a negatív visszajelzések kezelése – írja az eMarketer.

170032

A Social Media Marketing University 2014. februári felméréséből kiderült, hogy az amerikai marketing szakértők kevesebb, mint felének van hatékony terve arra, hogyan kell megbirkózni a negatív posztokkal a közösségi oldalakon. Egynegyedüknek nincs terve, de dolgoznak rajta és közel ugyanennyinek pedig nincs is és nem is gondol arra, hogy a közeljövőben előállna vele.

Az azonban, hogy nem terveznek, nem jelenti azt, hogy nem is csinálnak semmit. Míg 5-ből egy megkérdezett azt nyilatkozta, hogy ritkán vagy még sosem reagált negatív közösségi reakcióra, a legtöbb marketinges igen – és gyorsan. Közel ugyanennyien válaszoltak 1 órán belül és további 52% 24 órán belül.

170030

Jó dolog az, hogy terv követése nélkül reagálnak? Bár sokan így szokták meg, érdemes észben tartani, hogy ez esetben sok a hibalehetőség. És mivel a negatív visszajelzés szorongást – vagy még valami sokkal rosszabbat – válthat ki a tervvel nem rendelkező kereskedőkben és marketingesekben, könnyen mértéktelen és gyenge válaszokat adhatnak.


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …