Meddig él egy Facebook poszt?

Meddig él egy Facebook poszt?
A Facebook nemrég tette közzé az adatot, miszerint az olvasók potenciálisan 1500 posztot látnak a hírfolyamban ismerőseiktől, valamint azoktól az oldalaktól és emberektől, akiket követnek; továbbá a hírfolyam algoritmus változásait megelőzően az emberek a bejegyzések mindössze 57 százalékát vették észre. Elnézve ezeket a számokat evidens, hogy a posztok nem tartanak ki sokáig.

shutterstock_127705733

A Wisemetrics a közelmúltban publikált egy tanulmányt a SocialMediaToday.com oldalán, amelyben illusztrálják egy Facebook bejegyzés élettartamát – írja az InsideFacebook. Úgy találták, hogy két óra és harminc perc alatt egy Facebook poszt általában maximumának 75 százalékát üti meg, miközben a „reach” (elérés) értéke ugyanezt egy óra és 50 perc alatt. Csak harminc percre van szüksége egy bejegyzésnek, hogy globális elérési értékének 50 százalékát teljesítse.

A következő grafikont állították össze, melyen megfigyelhetőek a medián elkötelezettség, benyomás és elérés mutatóinak időbeli változásai +/- 5 százalékos megbízhatósági intervallummal:

post.progress.wisemetrics-995x1024

A Wise alapítója Steve Allard a következőket írja a tanulmányról a blog bejegyzésben:

„Az ötlet, hogy megnézzük hogyan fejlődnek idővel a posztok az, hogy megjósolhassuk, amilyen hamar csak lehet, hogy egy bejegyzés elbukik-e vagy minden várakozást felülmúl, hogy igazodjon a közösségmenedzsmentre vonatkozó erőfeszítésekhez (pl. rohanás, hogy közzétegyük a következő posztot vagy várjunk még egy kicsit).

Ami a modellezést illeti, a posztok fejlődésének időbeli alakulásában szép felfedezést tettünk. Ugyanakkor, bár az összes poszt közös formát tűnik ölteni, a szórás igen nagy (amint azt láthattuk a kezdeti grafikonon). A lineráris ábrázolás miatt viszont nem kategorizálható minden egyes post „szokásosként” vagy „lélegzetelállítóként” pusztán azzal, hogy megnézzük a teljesítményét a publikálását követő első néhány perctől.

Továbbmenve egy lépéssel, egy gépi tanulási megközelítésen keresztül, mely a görbe (sebesség növekedése) származékain alapul, s melynek célja a végpont előrejelzése, végre megfelelő, de még mindig nem túl meggyőző eredményeket kapunk. Ezt olyan modellekkel kell párosítani, amelyek előrevetítik egy poszt teljesítményét még a publikálás előtt. Ez azonban egy másik történet.”

Ti hogyan tervezitek meg a Facebook posztjaitokat?


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …