Marketingest vagy boxzsákot keres a cégéhez?

Marketingest vagy boxzsákot keres a cégéhez?
″Önállóan dolgozó, főzni is tudó kézilányt keresünk!″ - ez van kiírva az egyik helyen, ahova járunk ebédelni. Amire a vendéglátáshoz jobban értő kollégám rögtön rávágta: ez három ember!

A marketingről rengeteg aspektusáról számos előadást és kerekasztal beszélgetést hallgathatnak meg a siófoki Media Hungary konferencián május 10-11-én.

Jelen lesznek az üzleti döntéshozók mellett a reklám-, PR- és médiaügynökségek szakemberei és a jelentős hazai és multinacionális nagyvállalatok és intézmények kommunikációs szakemberei is.

Berényi Konrád onlinemarketing szakértő írása következik.


Amikor látom, hogy a kisebb cégek milyen embereket keresnek, akkor mindig rácsodálkozok én is, ahogy kollégám a fentiekre.

- Dolgozzon önállóan,

- értsen a Facebook-hoz,

- az AdWords-höz,

- tudjon szöveget írni,

- nem baj, ha ért a SEO-hoz és még

- az e-mail marketinghez is.

- Mindezen kívül persze intézze az adminisztrációkat.

- Sőt, ha kell, bele tudjon nyúlni egy-egy grafikába (vagy önállóan tudjon grafikát csinálni).

- És persze mindig legyen a tudása friss is, naná…

Most őszintén: ha valaki ennyi mindenhez ért, vajon mennyi pénzt kellene neki fizetni?

Mert a havi nettó 150-200 ezer forint nem lesz elég. Aki annyiért vállalja el a fentieket, az vagy nem ért mindenhez, vagy csak alapszinten ért a legtöbb dologhoz.

Tényleg erre van szükség? Egy alulfizetett juniorra, aki kiég pár hónap-év alatt, és miután kicsit jobban beletanult ebbe-abba, továbblép?

A cégnek ez alsó hangon havi 500 ezer forint (a fizetés és az egyéb kiadások), miközben valójában jó, ha megkereste a fizetését.

Több esetben írtam ilyen állásajánlatokra, ajánlva a mi szolgáltatásunkat, ami havi díjban magasnak hangzik ugyan, de a közelében sincs annak, amit fent leírtam.

És mi ezért tényleg értünk a fentiekhez, hiszen nem egy ember dolgozik nálunk. Van kampánymenedzserünk, van közösségi média menedzserünk, grafikusunk, szövegírónk, és még a menedzsment részt is meg tudjuk oldani.

Tény, nem ülünk ott a cégnél, és az is tény, hogy felteszünk kínos kérdéseket: mi a cél, mire mennyi pénz van stb. Cserébe nemcsak kapkodva tüzeket oltunk, hanem készítünk stratégiát és közösen elemezzük az eredményeket is. Melyik éri meg jobban? Egyelőre itthon az elsőt erőltetik, ezt szokták meg, ezt tanulták meg a cégvezetők.

Az a jó, ha (és most idézem): "ütéstávolságra van a marketinges". Ahol "marketinges" alatt valójában egy multifunkciós alkalmazottnak kinéző boxzsákot értenek. Ebbe a "vállalati kultúrába" valóban nem fér bele az, hogy egy ügynökségnek fizessenek, hiszen azt nem lehet "csak úgy" ütni.

További részletek és más szakmai írások itt.