Marketing fillérekért?

Marketing fillérekért?
Létezik jó marketing megoldás kicsiknek pár tízezer forintból? Berényi Konrád az onlinemarketing.blog.hu szakértőjének bejegyzése következik.

 

Az előző bejegyzésemben azt próbáltam elmondani, hogy nem érdemes csak egy hirdetési megoldásban bízni, a tervezés mellett szükség van arra is, hogy ne csak egy eszközben gondolkodjunk. Mivel kaptam pár visszajelzést ezzel kapcsolatban, így azt gondolom, foglalkozok még egy kicsit a témával.

A felvetett kérdés ugyanis ez: vajon mit kezdjenek azok a kicsi cégek, amelyeknek nincs több pénzük 20 ezer forintnál?
Nekik nem lesz módjuk arra, hogy sok eszközzel dolgozzanak, nekik kell egy Grál, amelyhez fordulhatnak! A probléma az, hogy nincs idejük próbálkozni, vagyis nincs annyi pénzük, hogy akár csak egymás után is, de kipróbáljanak több dolgot. Azonnali jó megoldás kell.
Amikor pár hete a Sämlingnél tartottunk online marketing képzést, akkor ott a visszajelzések egy része is arról szólt: jó dolgok ezek, amiket elmondtunk, de egy részük csak nagy cégekre igaz, a kicsikre nem. Mert van egy nagy szakadék a marketingben a nagyok és a kicsik között. És ez a szakadék nemcsak a pénz mennyiségében van, hanem a megtérülési
időben is. A kicsiknél ennek szinte azonnalinak kell lennie.
Tehát nézzük meg, mit tehet egy cég, amelyiknek csak nagyon kevés pénze van marketingre!
Először is, gondoljuk azt végig, hogy a marketing nemcsak hirdetés. A hagyományos 4P modellnek is csak egy eleme (price, product, place, promotion), és bár ezt a modellt sokféleképpen szétszedtük az elmúlt években, de van, ami nem változott. Vagyis az első lépéseket még a hirdetések előtt meg kell tenni! És ezek egy jelentős része nem pénzbe
kerül.

Azt szoktuk mondani, addig nem érdemes hirdetni, amíg a weboldalt, a kínálatot, a kiszolgálást rendbe nem raktuk. Mert odavinni érdeklődőket tudunk, de a reklám már önmagában nem fog az érdeklődőkből vevőt csinálni! Ahhoz van szükség
ezekre a lépésekre.
Tehát bármennyire is kis cég vagy, először nézd meg, mennyire jó és miben igazán jó a terméked. A konkurencia jobb, de drágább? Akár árelőnyöd van. A konkurencia rosszabb de olcsóbb? Akkor minőségi előnyöd van. A konkurencia jobb, de olcsóbb? Akkor ki kell találnod, miért fognak pont téged választani. Ezek a lépések azért fontosak, hogy tudd, majd mit fogsz beleírni a reklámba, vagyis mit ígérsz.

Aztán mindenképpen foglalkozz a minőséggel és a szolgáltatással. Hiszen a sikerességhez kell a bizalom. Ez is marketing, de még nem reklám. A minőség a te feladatod, de a szolgáltatásban már vannak jó ötletek. Ilyen pl. a pénz visszafizetési garancia, a kiterjesztett jótállás, vagy egyszerűen csak a valódi odafigyelés az ügyfélre.

Értelemszerűen az lenne a jó, hogy egy teljes marketing stratégiával indulj neki az üzletnek, de ez kis cégek esetében, hacsak nem marketinges a tulajdonos, egész egyszerűen nem éri meg: amennyibe kerül, azt nem lehet kitermelni. Ezért kell odafigyelni a kisebb-nagyobb trükkökre, ötletekre. 

És persze fontos a hirdetés is. Ha kevés a pénz, akkor egy eszközre kell összpontosítani, koncentrálni. Nincs lehetőség többre. De mi legyen ez? Az attól függ. Mint írtam korábban: nincs olyan, ami mindenre jó!

Nézzünk pár példát, egyfajta ökölszabályként:

- Ha rendszeres vevőid lehetnek, s van folyamatosan mondanivalós, akkor legyen hírleveled, és koncentrálj az adatbázis építésre.
- Ha olyat kínálsz, ami kell az embereknek, és keresik is, akkor hirdess a Google keresőben.
- Ha élményt akarsz adni az embereknek, olyat, amit meg kell mutatni, hogy kedvet kapjanak, használd a Facebook-ot.

További részletek, és más szakmai írások, hírek: