Már megint balhé van a Facebook körül

Már megint balhé van a Facebook körül
A hirdetések körül robbant a botrány. De a cég gyorsan lépett.

Hatalmas botrányt okozott a ProPublica felfedezése, hogy a Facebookon a hirdetők különböző antiszemita felhasználókra is tudnak szűrni, és célzott reklámokat elhelyezni a csoportok számára az önkiszolgáló rendszeren keresztül - írja a hwsw.hu. A közösségi oldal válaszként időlegesen lezárta e kategóriáknak használatát, amelyekkel diszkriminatív hirdetéseket lehetett elhelyezni, például egyes vallási csoportok számára. A vállalat a közleményben hozzátette, hogy a közösségi irányelvek tiltják a felhasználók támadását a "védett jellemzőkön" keresztül, és a hirdetők számára sem megengedett a kirekesztő célú reklámok közzététele. "A gyűlöletbeszédnek és a diszkriminatív hirdetéseknek nincs helye a platformunkon" - írja a cég.

A Facebook hirdetési rendszerében olyan kifejezéseket is ki lehetett választani a célzási kategóriák közül, mint például "Hitler semmi rosszat nem tett" vagy "zsidógyűlölő" - közölte beszámolójában a ProPublica. Ezek a kategóriák ugyanúgy a hagyományos hobbi és érdeklődési kör között jelentek meg, amelyeket a hirdetők kiválaszthattak. Ráadásul a rendszer ki is egészítette a beírt karakterek alapján a lehetséges kifejezéseket. Ezáltal pedig néhány cég kihasználhatta a helyzetet, hogy politikai célú reklámokat jelentessen meg a csoportok számára. A teljes cikk itt olvasható.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Facebook