Linkedin: Like helyett endors-mánia

Linkedin: Like helyett endors-mánia
A Linkedin egyre inkább a Facebook irányába fordítja a stratégiáját. Az endorsment - ajánló rendszer - kifejezetten rossz irányba viszi a rendszert.

A Linkedin 10 év után a legjobban fejlődő online üzleti közösség. Kevés közösségi oldalnak adatik ez meg, de úgy tűnik ennyi idő kellett a felhasználóknak, hogy észrevegyék az igen hasznos oldalt. A megnövekvő felhasználó szám egyre átláthatatlanabbá teszi a nem igazán többszáz milliósra tervezett rendszert. A fejlesztői egyre másra találják ki az újdonsáfokat, melyek nagy része inkább bosszantó, mint hasznos.

A Linkedin napi hírleveléből megtudni, hogy kinek van születésnapja, szerintem nem releváns információ. Hagyjuk meg a személyes kapcsolatainkat ápolgató Facebooknak. Üzleti szempontból irrelelváns, hogy mikor van a tárgyaló partnerem szülinapja.

A minden héten megváltozó LInkedin kezdi idegesíteni a felhasználóit, mivel egyre inkább azokat a már elcsépelt sablonokat erőlteti, amiket már a Facebookon is meguntunk. A minden bejelentkezésnél orrunk alá dugott endorment rendszerben megkezdődött a versengés azért, hogy kinek van több "like"-ja. Mindezt úgy, hogy a rendszer végeredményben képtelen kezdeni bármit is a beérkező endorsmert adatokkal, hiszen amikor egy téma szakértőit szeretném megtalálni, a 20 legrelevánsabb szereplőt nem a közösség ajánlásai alapján rendszerezi listába az oldal. 



Gondok is lennének, ha lokális keresés nélkül ez a rendszer megvalósulna, hiszen a New Yorkban tevékenykedő startup engem találna meg tanácsadónak azért, mert sok az endorsmentem startup témában, nagy gondban lennék.

Köszönjük Linkedin, nem szeretnénk magunkat azzal összeméregetni, hogy kinek nagyobb az endormentje. A Facebooknak is sikerült értéktelenné tenni a Like-ot, a Linkedin mikor látja be, hogy az embereket nem ezzel a rendszerrel lehet minősíteni? Minnél jobban erőltetjük ezt a szavazósdit, annál kevésbé lesz érték az, hogy valaki jónak értékeli a szakértelmünket.