Likevásárlás: miért szabad, ha tilos?

Likevásárlás: miért szabad, ha tilos?
A Facebook egyre komolyabban gondolja, hogy a like alapú visszaélésekkel ideje lenne valamit csinálni. Ennek ellentmond, hogy Facebook hirdetés kínál likeokat.

A napokban lefutott Vodafone Főállású Angyal pályázat megint ráébresztett, hogy mennyire alkalmatlan egy Like-alapú Facebook verseny olyan esetekben, ahol valamiféle értékes díjat kínál fel a kiíró.

Jelen esetben a győztes, annak ellenére, hogy nem felelt meg a verseny kiírásának, elképesztő trollakciokat indított az évek óta ugyanúgy kiírt karitatív célú, társadalmi felelősségvállalás elvű pályázat oldala ellen.

A közösségi szavazás győztese egyébként egy nap alatt lett a listavezető, ami itt egy nagyon összetartó közösség összefogása miatt történhetett, de nagyon megkérdőjelezhető, hogy lehet-e alapja egy ilyen versenynek. Másrészt a Facebook a játék alkalmazása mellett folyamatosan egy olyan hirdetést ajánlott fel, amely relevanciában természetesen passzolt a like játékhoz, viszont a szabályok szerint teljes mértékben tilos.

A hirdetés mögött egy like árusító magyar nyelvű weboldal kínálta, nehány napon belüli szállítással a vásárolható like-okat. Az nem kérdés, hogy maga a cég, amely természetesen nem rendelkezett semmilyen névvel, címmel a kontakt telefonszámon kívül illegális-e. Azon pedig lehet vitatkozni, hogy egy ilyen áron megszerzett "rajongói bázis" ér-e bármit is a kiíróknak, vagy elegendő az elég nagy rajongói számot felmutatni a közösségi mediahoz egyáltalán nem konyító főnököknek.