Legyen hiteles a márkád Facebookon: kövesd az alábbi hatparancsolatot!

Legyen hiteles a márkád Facebookon: kövesd az alábbi hatparancsolatot!
Szeretnéd hitelessé tenni a márkádat? A Facebook nagyszerű helyszín kezdésnek! Akárhogy is nézzük, a közösségi hálónak több, mint 1 milliárd felhasználója van, ami durván Kína népességével egyenlő.

Ráadásul 25 millió aktív kisvállalkozónak van oldala a Facebookon – írja a Post Planner blogja. Tehát, hogyan éred el, hogy kitűnj a többiek közül? Hogyan szállsz versenybe azokkal a cégekkel, amelyek óriási marketing büdzsével operálnak?

Hitelessé kell válnod!

brand-credibility-facebook-sq

Először is el kell érned, hogy a közönséged megbízzon benned. Ezután a vásárlóid nagykövetekké válhatnak és elkezdik majd ajánlani a cégedet a barátaiknak is.

Az alábbi tippek bevetése nem éppen űrtudomány, de ügyesen emlékeztetnek arra, milyen egyszerű módjai is lehetnek a márkád hitelességének építésének. A segítségükkel a vásárlókból egy életre rajongók válnak.

1. Építkezzünk!

Kezdjük az alapokkal! A Facebook oldalad legyen teljesen optimalizált!

Ez nem azt jelenti, hogy a dolgod bevégeztetett a regisztrációval. Ami itt fontos, az az oldalad megtöltése nagyszerű tartalmakkal és a cégedre vonatkozó részletekkel. Például:

Ennek az oldalnak a menedzserei jó munkát végeztek ez ügyben:

Screen-Shot-2014-03-05-at-10.06.09-PM

2. Történetmesélés

A márkahitelesség felépítésekor fontos elmesélned a rajongóidnak, mit is képvisel a céged, mivel foglalkozik és hogyan lett azzá, ami.

A történetmesélés az egyik hatékony formája a kommunikációnak, mivel a sztorik személyesek és autentikusak.

A történeteken keresztül az emberek egy új szinten tudnak kötődni az üzletedhez. Mindenki szereti a jó sztorikat és mindenki emlékszik is ezekre!

Kezdj azzal, hogy mesélsz a sikereidről, a kihívásokról, amelyekkel szembesültél és a leckékről, amelyeket megtanultál!

Ami viszont kiemelten fontos az az, hogy autentikusan mesélj nekik!

Dwayne The Rock Johnson tudja, hogyan kell ezt csinálni Facebookon:

Screen-Shot-2014-03-05-at-10.17.42-PM

3. Ossz meg hasznos és elköteleződésre ösztönző tartalmakat!

A hiteles vállalkozások mindig demonstrálják, hogy szakértők a saját területükön. A hasznos és elköteleződést kiváltó tartalmak pedig segítenek ebben.

Semmi sincs, ami jobban ölné a hitelességet, mint egy Facebook oldal, ami folyamatosan posztol és közben semmilyen interakciót nem vált ki a rajongókból – sem egy lájkot, sem egy kommentet, SEMMIT!

Nehéz úgy hitelesnek mutatkozni, ha közben a rajongóid nem reagálnak a blogbejegyzéseidre, az infografikáidra és a többi állapotfrissítésedre.

Az érdekes tartalmak megosztása viszont válaszra késztetheti az embereket, végül pedig felpörgetheti a hitelességed kiépítésének folyamatát is.

Itt egy jó példa a Post Planner rajongói oldaláról:

postplanner

Kezdésképp ezek az angol nyelvű cikkek is segíthetnek:

4. Közösségi bizonyíték

A közösségi bizonyíték akkor születik, ha mások elköteleződést mutatnak a céged iránt, azaz megbíznak benne.

Ha sok Facebook rajongód van, akik gyakran lájkolják és osztják meg az ismerőseikkel a posztjaidat, az másoknak azt üzeni, hogy a márkád hiteles és érdemes figyelniük rá.

A közösségi bizonyíték koncepciója nem egy új dolog, de a közösségi média oldalak egészen hihetetlen módokon teszik lehetővé az üzleteknek, hogy ezt előnyükre fordítsák.

Ezek a tartalompéldák segítenek majd:

  • esettanulmányok
  • vásárlói ajánlások
  • díjak és elismerések
  • fotók, amelyeken az üzletág vezetőivel szerepelsz
  • média megjelenések
  • publikált cikkek, amelyeket részben vagy egészben Te írtál

Marie Forleo vásárlói ajánlásokat posztol a Facebook oldalán:

Screen-Shot-2014-03-04-at-6.10.31-PM

5. Jelenj meg és legyél konzisztens!

Kérdés: Mi az, ami pont olyan rossz, mint egy Facebook oldal, amely unalmas bejegyzéseket tesz közzé?

Válasz: Oldal adminok, akik nem rendszeresen posztolnak.

Nem kell egy nap többször is posztolnod. Csak legyél konzisztens!

Érdemes naponta legalább egyszer közzétenned valamit, így könnyebbé válik a tartalomnaptárad kezelése is, és a rajongóid is tudni fogják, mit várhatnak!

Ha pedig megvan a posztjaid beosztása, tartsd magad a tervhez!

Sok oldal admin csak heti egyszer posztol – vagy a hét véletlenszerűen kiválasztott napjain. Így lehetetlenné teszik a közönség számára, hogy számolhassanak azzal, mikor lesz új tartalom.

Ha rendszeresen posztolsz, a rajongóid vissza fognak térni, hogy még többet kapjanak.

6. Ügyfélszolgálat

Ez egészen egyszerű: tarts fenn remek ügyfélszolgálatot Facebookon! Mutasd meg az embereknek, hogy foglalkozol az igényeikkel és a problémáikkal!

Sok üzlet szenved, amikor az elégedetlen vásárlók semmi mást nem posztolnak, mint mérges kommenteket – különösen így van ez, ha még ignorálják is őket.

Screen-Shot-2014-03-04-at-6.54.29-PM

Ez azonban csak azt mutatja meg, hogy Téged nem érdekel az Ő sorsuk – ez halálos ítélet a márkahitelesség szempontjából.

Amikor nem válaszolsz egy elégedetlen vásárlónak, vissza fog jönni és továbbra is írni fogja a negatív visszajelzéseit. Ez pedig még jobban mérgezi majd az oldaladat.

Egy ügyes ügyfélszolgálat megoldhatja mindezt.

Összegzés

Tehát ez a 6 tipp és itt az ideje megemlíteni a hetediket is (ami a legfontosabb): SIKER :)

Te próbáltad már a fenti tippek valamelyikét a márkahitelességed kiépítésében? Ha igen, írd meg egy hozzászólásban és beszélgessünk róla!


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …