Közösségi média marketing jóslatok 2014-re

Közösségi média marketing jóslatok 2014-re
A közösségi média egy kommunikációs innováció volt, amely idővel az alkalmi vagy baráti kommunikációból szakmaivá fejlődött. Ezzel pedig az internetes marketing integráns eleme is lett. Lássunk néhány közösségi média marketing trendet, amelyekkel 2014-ben találkozhatunk!


1. A Twitter fontosabb lesz, mint a Facebook.

twitter-important

Természetesen nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy a Facebooknak 1,18 milliárdnyi felhasználója van és, hogy ez a szám folyamatosan növekszik szerte a világon, de úgy tűnik, hogy ez a növekedés elérte a csúcsát - írja a Business2Community. A tinik között egyre csökken a népszerűsége, de ami még relevánsabb a marketing közösség szempontjából az az, hogy jelentős mennyiségű időt, erőfeszítést és egy kis pénzt is igényel egy aktív követői bázis kiépítése Facebookon.

A Twitter még mindig növekedési pályán van, míg a Facebook egy többé-kevésbé befejezett termék, s az előbbit azért is kedvelik jobban a tinédzserek, mert néhány sorban mondhatják el, amit akarnak, vagy egyszerűen csak posztolhatnak egy képet, mindezt pedig a szüleik vagy más családtagok tudta nélkül. Sok üzlet már használja is a Twittert ügyfélszolgálati célokra és „lead” generálására. A Twitter bizonyosan megújult figyelmet fog kapni a piaci szereplőktől 2014-ben.

2. A Google+ népszerűsége tovább növekszik.

google-popularity

A Google+ már most is a második helyen áll a Facebook mögött a havi látogatói szám tekintetében, így mi állíthatná meg 2014-ben? A Google nagyon komolyan promotálja a Google+-t és azt akarja elérni, hogy az emberek akarják is használni az oldalt. A Google a SEO integráns elemévé teszi a közösségi oldalát és a Google+ ajánlások hamarosan befolyásolni fogják a keresési rangsorokat is. Mivel minden Google szolgáltatás integrálva lett, sokat segíthet a kereskedőknek, ha felugranak a Google+ járatára: közösség média, kereső motor rangsorolások, helyi listázások, stb. A látogatók is testreszabott keresési élményt kaphatnak és épp ez az, amit a Google megcéloz.

3. A vizuális tartalom integráns része lesz a marketing stratégiának.

marketing-strategy1

A videók és képek provokációra való képességét és figyelemfelkeltésre alkalmas üzeneteinek erejét már bebizonyították és ezen formátumok népszerűsége tovább fog nőni 2014-ben is. Ebben segít a Pinterest, a Tumblr, a Vine, az Instagram, a Snapchat és természetesen a még mindig a legnépszerűbb videómegosztó oldal, a YouTube, ahova óránként több száz rövid videót töltenek fel. Még Facebookon is egyre több hirdető választja ezt a médiumot a kommunikációhoz. A szöveges tartalmaknál sokkal jobban működnek azok, amelyek a vizuális érzékekre hatnak.

4. A mikrovideók legyőzik a hagyományosakat.

micro-videos

Amint imént említettük, a mikrovideók a legerőteljesebb elemét adják a vizuális tartalmaknak. Ez az egyik oka annak, hogy a Vine csak hat másodpercet biztosít marketing üzenetek közvetítésére. Az Instagramon ugyanerre 3-15 másodperc adott. A márkák egyre intenzívebben használják ki ezeket a szuper rövid videókat, amelyeket a potenciális ügyfelek többsége okostelefonról vagy tabletről tekint majd meg.

5. Egyre több lesz a felhasználók generálta tartalom.

user-generated-content

Hagyni, hogy a meglévő és potenciális fogyasztók becsatlakozzanak a tartalomgyártásba és a posztolásba, mindenképpen egy innovatív lépés. Ezért is alkalmazza a technikát számos kereskedő és piaci szereplő. Az Urban Outfitters például arra bátorítja a vásárlóit, hogy képet készítsenek magukról a márka ruháiban, majd posztolják Instagramon a megfelelő hashtaggel. A tartalmat aztán moderálják és kiválogatják a legjobbakat egy galériába. Az itt megjelenő képekhez pedig belinkelik azokat az oldalakat, ahol a ruhák megvásárolhatók.

A felhasználó generálta tartalom ingyenes és sokkal kevesebb időt és erőfeszítést igényel. Egyre többen fogják alkalmazni ezt a technikát 2014-ben, hiszen ez a módszer egyszerűvé teszi a kereskedők számára annak mérését is, hogyan térült meg a közösségi média marketingbe történő befektetésük.