Kickstarter checklist: Minden ami kell egy sikeres kampányhoz

Kickstarter checklist: Minden ami kell egy sikeres kampányhoz
A Kickstarter közönségének meghódítása bonyolult feladat. Ehhez adunk egy kis segítséget.

Már régóta szeretnék írni egy checklistet, mi is kell egy Kickstarter kampányhoz, a lista nem teljes, amennyi weboldal és műhely, mindenki másképp gondolja, a lényeg, hogy most adok egy "kezdő-készletet" és beszéljünk róla:

  1. A cél, a projekt. Legyen egy ötleted, egy célod és tudd mit akarsz elérni. Ha csak ötleted van, akkor tudd mi legyen a cél, mondjuk kitalálsz egy repülő autót, akkor tényleg tudjon repülni és hogyan akarod azt elérni, hogy repüljön.

  2. Időbeosztás, legyen egy pontos időbeosztás, ne csak ahogy jön úgy puffan. Konkrét időpontokat kell megosztani a Kickstarteres oldalon, mikor kinek mit szállítasz, nem lehet elviccelni. 1 és 60 nap között lehet beállítani a Kickstarter kampányt, de jobb ha 30 nap alatt van, nagyobb a sikerfaktora.

  3. A pénz: tudd mire mennyi pénz kell vagy akarsz elkölteni és ezt kommunikáld is, engedd be az embereket a történetbe és lássák, hogy a pénzük tényleg értelmes célokra fog elmenni. Ne lődd be túl magasra a finanszírozás szintjét, mert a Kickstarter mindent vagy semmit modellben működik, ha nincs meg a cél finanszírozás, akkor semmit nem kapsz.

  4. Szintekre is figyelni kell, a finanszírozás szintjeinek megfelelően hozz létre jutalmazást, ha valaki 10 dollárral támogat, mondj neki köszönetet, ha valaki 20 dollárt dob be, akkor add neki a terméket, ha valaki 50 dollárral támogat, akkor adj neki 2 terméket vagy valami speciális változatát. Kickstarter felmérése szerint a 25 dollárt szeretik legjobban alapfinanszírozásnak, az átlag finanszírozás 70 dollár,

  5. Videó, nagyon fontos, amelyik ötlet rendelkezik videóval, azt nagyobb eséllyel támogatják. A videóban olyan dolgok szerepeljenek, mint például kik állnak a projekt mögött, legyen egy sztorija a projektnek, mit tervezel a pénzzel, milyen szintek vannak (vizualizáld a szinteket, pl. több termék egymás mellett), mennyire szomorú leszek ha nem támogatnak, mert ez egy világmegváltó ötlet és végül a köszönet.

  6. A projektnek az oldala legyen szép és összeszedett, foglald össze azt amit a videóban is bemutattál, kommunikálj a finanszírozókkal, hozz létre kérdezz-feleleket. Képeket rakj fel és ott is mutasd be, hogy miért jó ez az egész, Miért Te és a csapatod a legjobb erre a feladatra.

    Figyelj az átláthatóságra. Mutasd be, ki az aki már írt rólad, logókat, képeket és linkeket rakj fel.

  7. Építs közösséget, Facebook, Twitter, Tumblr, Instagram és amire csak van időd, meg értesz hozzá, folyamatosan ossz meg információkat a termékről, akár a Kickstarter oldaladon, akár a fenti csatornákon,

  8. Frissítések, külön ki kell emelni, hogy mindenhol frissíts ahol csak tudsz, képek, információk, videók, gyártás és minden ami csak lehet. Ne csak a sikeres finanszírozás előtt frissíts, utána is, éppen hol tart a projekt, milyen problémákba ütköztél és mik a megoldások. Ha meg késik a projekt megvalósítása valami ok miatt, akkor azt is kommunikálni kell.

  9. Támogatók, törődj velük, a fentiek nagyjából erről szólnak, küldj nekik felméréseket (ilyen van Kickstarteren is!), támogasd őket addig is, mindennel amivel tudod, maradj átlátható és összeszedett.


A Médiáról és szerepépől korábban nagy cikket írtunk itt!
http://www.digitalhungary.hu/marketing/Az-egyetlen-ok-amitol-biztosan-elbuksz-a-Kickstarteren/1833/

Olvasd a Kickstarter handbookot: https://www.kickstarter.com/help/handbook

Van más checklist is, ami közösségi irányból próbálja megvalósítani a checklistet:

http://www.goodnewsreuse.com/blog/checklist-for-a-crowdfunding-campaign-indiegogo-or-kickstarter

Ha valakit érdekel a videó és egyéb részleteket akkor az alábbi weboldalt olvassa, ahol olyan részleteket lehet megtalálni, mint a 3 perces videó előnye, vagy a Kickstarter oldal helyes szerkesztése:

http://www.crowdcrux.com/crowdfunding-campaign-checklist/

Ha valakinek napra lebontva kellene egy checklist, a következő a bibliája, ami a kampány indulása előtti 7 napot elemzi és mutatja be, mit mikor kellene "profin" csinálni:

http://stonemaiergames.com/kickstarter-lesson-104-the-one-week-checklist/

Ha valaki meg szinte atomjaira akarja bontani az egészet és valóban meg is akarja tanulni a brandépítéstől kezdve az egészet, akkor itt olvashat:

http://stonemaiergames.com/kickstarter/

Miért ennyire fontos ez? Mert nem elég az ötlet, akármennyire is megváltja a világot, a Kickstarteren hihetetlen mennyiségű ötlet és támogató van, itt vannak a statisztikák is https://www.kickstarter.com/help/stats , fel kell hívnod magadra a figyelmet, ezt pedig a közösséggel lehet, amit fel kell építened.