Ilyen a közösségi média látképe 2013-ban

Ilyen a közösségi média látképe 2013-ban
A közösségi hálók beépültek életünkbe. Érdemes ezt időről időre perspektívába helyeznünk, hogy lássuk, miként fest a közösségi média látképe és megtudjuk, melyek a legfrissebb adatok és statisztikák ezen a vidéken.

A GlobalWebindex Study for 2013 felméréséből kiderül, hogy a közösségi hálózatok egyáltalán nem csak angol nyelvű médiumokból állnak. Nagy népességű országok, mint Kína, jelentős közösségi média platformokkal rendelkeznek, amelyek méretüket tekintve még nagyobbak is, mint néhány ismert háló, így a LinkedIn és a Pinterest. Köztük van a Sina Weibo, a Qzone és a Tencent – írja a Jeffbullas.com.

5-Insights-into-the-Latest-Social-Media-Facts-Figures-and-Statistics-1024x1024

A Facebook továbbra is dominál, egyre több a mobil és az idősebb demográfiai csoportokhoz tartozó felhasználója. További érdekességek:

  • A Twitter a leggyorsabban növekvő hálózat: aktív felhasználóinak száma több mint 40 százalékkal növekedett az elmúlt 9 hónapban.
  • A Facebook tovább növekszik, 2012 második és 2013 első negyedéve között 37 százalékkal emelkedett aktív felhasználóinak száma.
  • A Google+ nem sokkal marad le 35 százalékos növekedésével az utóbbi 9 hónapban.
  • A Linkedin 30 százalék feletti eredményeket produkált e tekintetben.
  • A Pinterest népszerűsége is nő, azonos idő alatt 20 százalékos emelkedés volt aktív felhasználói bázisában.

És mi egyéb derült még ki az internet népességének 87 százalékát lefedő 31 piacot vizsgáló kiterjedt kutatásból?

1. Globális közösségi média hálózati penetráció

A Facebook áll az élen több mint 60 százalékos penetrációjával az összes internet felhasználó tekintetében, globálisan ez a YouTube esetében 44 százalék, a Google Plusnál 43, a Twitternél pedig 35 százalék.

Global-Social-Network-Ownership-20132

2. A top 5 közösségi háló

Az érdekesség, ami az alábbi grafikából kiderül, hogy a Facebooknak és a LinkedIn felületének idősebb közönsége van, mint más platformoknak. A fiatalabbak a Twitteren, a Google+ -on és a YouTube-on lógnak. Ezen kívül a közösség hálózatokban több a férfi, mint a nő.

Top-5-social-networks-globally

3. Magasabb közösségi média adaptációs arány az idősebb generációkban

A Twitter varázsa egyre inkább megérinti az 55-65 éves korosztályt is, akik száma közel 80 százalékkal növekedett meg a platformon az elmúlt 9 hónapban.

Older-adoption-rate-of-social-networks-is-is-higher

4. Globálisan megosztott elköteleződés

Ehhez lássuk az aktív felhasználók számát a múlt hónapban:

  • Facebook: 701 millió
  • Google+: 359 millió
  • Twitter: 296 millió

Engagement-split-at-a-global-level

5. Aktív használat mérése

A Facebook aktív használatának szintje nagyon magas, a hihetetlennek tűnő 82 százalékos elköteleződési arányról beszélünk a fiókkal rendelkező aktív felhasználókat tekintve. A következő a Twitter (62%), a Google+ (60%), a Pinterest (53%) és az ötödik befutó a LinkedIn (51%).

Active-usage-measurement


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …