Idegesek leszünk a selfie-től?

Idegesek leszünk a selfie-től?
Az Ericsson és a Vodafone idegrendszeri eljárásokkal vizsgálta, hogy a hálózati teljesítmény hogyan befolyásolja az előfizetők érzéseit, ingerültségi szintjét és a szolgáltatói márka megítélését. Mint kiderült: egy selfie feltöltésénél még egy két másodperces késleltetés is ingerültséget tud okozni.

A héten befejezett kutatási projektjében az Ericsson (NASDAQ:ERIC) és a Vodafone Germany idegrendszeri eljárásokat használt annak megértésének érdekében, hogy a mobil szélessávú előfizetők mit gondolnak a gyenge hálózati teljesítményről. Egy elektro-enkefalográffal (EEG) 150 előfizető agyi aktivitását figyelték, akik önként vállalták a részvételt a németországi Düsseldorfban végrehajtott kutatásban. Az eredmények azt mutatták, hogy még a legkisebb késések és zavarok is növelték a feszültséget és az ingerültséget, és negatív hatással voltak az előfizetői hűségre és a szolgáltatói márkára. A vizsgálatban részt vevő előfizetőknek 13 konkrét feladatot kellett elvégezniük 10 perc alatt egy okostelefonnal, míg a kutatás vezetői a szolgáltatási minőségben romlást szimuláltak. A feladatok olyan szokásos tevékenységek voltak, mint például weboldalak böngészése, videók online streamingje és selfie-k feltöltése. Az EEG-készüléken kívül íriszkövető eszközt és pulzusmérőket is használtak az előfizetők figyelmének és szívverésének figyelésére.

Optimalizálják a hálózatokat

„A vizsgálat bizonyítja, hogy az okostelefon-használók milyen gyorsan elégedetlenné válnak, ha a szélessávú hálózat nem működik elég hatékonyan” – mondta el Guido Weißbrich, a Vodafone Germany hálózati teljesítményért felelős vezetője „A letöltés vagy feltöltés közben akár egy egymásodperces késlekedés is jelentős negatív hatással van a felhasználói élményre, így a streaming szolgáltatásoknak mindent meg kell tenniük a tartalmak hosszas pufferelésének vagy lefagyásának elkerülésére.” Az előfizetői hűségre és a márkapercepcióra gyakorolt hatások vizsgálatához a vizsgálatot kiegészítették egy kérdőívvel, amit az előfizetők kitöltöttek a feladatok elvégzése előtt és után is. „Elengedhetetlen a szolgáltatók számára, hogy megértsék, a felhasználók hogy vélekednek az általuk nyújtott szolgáltatásokról, és hogy hogyan befolyásolja ez a napi életüket. A most megszerzett értékes adatok segítségével a hálózatok optimalizálhatók és tervezhetők lehetnek az élmény maximalizálása érdekében a népszerű alkalmazások használata során.” Mondta Bradley Mead, az Ericsson menedzselt szolgáltatások és hálózati tervezés és optmializálás vezetője. A kutatási projektből származó információk hatására az Ericsson hozzáadta és bevezette az „Ericsson neurometrikus elemzést” az alkalmazásélmény-optimalizálási portfóliójához. Ez az új ajánlat globálisan lesz elérhető a szolgáltatók számára.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!