Facebook oldal optimalizálása 8 lépésben

Facebook oldal optimalizálása 8 lépésben
Az AllFacebook 8 pontban szedte össze, milyen változtatásokat eszközölhetsz a Facebook tartalomamarketingedben és az oldalad üzemeltetésében, hogy jobb eredményeket mutass fel az elköteleződés szintjén.

8650

1. Optimalizáld azokat a tabokat!

Néhány márka nem érti, milyen fontos is a megfelelő struktúra egy Facebook oldal esetében is – írja az AllFacebook. A helyzet az, hogy ha egy személy nem találja a keresett információkat, egyszerűen továbblép, ez pedig sok elveszített webforgalmat és lájkot jelent számodra. Éppen ezért kell megbizonyosodnod róla, hogy a tabjaid vagy füleid segítik az olvasót és, hogy a tartalmaiddal hivatkozó forgalmat generálsz.

Vess be „call-to-action” (CTA) technikát a tabokon! A Facebook oldalakon 4-5 ilyen fület találsz a jobb felső sarokban – sokan ezeket veszik észre először, amikor az oldaladra érkeznek. Vannak üzletek, amelyek Pinterest linkekkel, fotókkal vagy a lájkjaik számával töltik fel ezeket az elemeket. Te használhatsz CTA felhívást: foglald le itt/ vásárolj most/ rendeld meg! Vagy hasznos információforrásokat is elhelyezhetsz.

HannahConnorTabs

2. A vélemények legyenek jól észrevehetőek!

A TripAdvisor, Yelp, UrbanSpoon és hasonló értékelő oldalak linkjei legyen feltűnőek az oldaladon! A legfrissebb pozitív visszajelzések tartalom formájában megoszthatóak lesznek és ha telepítesz egy „widget”-et, amely segítségével a rajongók értékeléseket posztolhatnak a népszerű oldalakra közvetlenül a Facebook faladról, a márkatudatosságodon is javíthatsz.

3. Nagyszerű fotók, remek vizualitás

Ahogyan nőtt az internet, úgy egyre több lett a vizuális tartalom is. És amint az Instagram is megmutatta, a fotók megragadják a figyelmet és egyértelműen sikeresek. Inspiráljon Téged is a fotómegosztó platform története és ehhez mérten hozd létre a Facebook tartalmaidat: közöld az információkat grafikusan! Ne csak szórakoztasd a közönségedet, hanem inspiráld is! Fogd a legjobb fotóidat és használd mindet! Használj infografikákat és más kreatív, interaktív eszközöket! Amint ráérzel a rajongóid szenvedélyére, ezek a vizuális tartalmak gyorsan virálissá válnak! Mindig gondolj az üzenet típusára vagy a vizuális elemekre, amelyekre reagálni tudnak!

4. Többnyelvű posztok

Nemzetközi a vásárlói bázisod? Ha igen, fordíttasd le a tartalmaidat a megfelelő nyelvekre, hogy minden célcsoportot elérj! Ez nagyon fontos a nemzetközi elérés szempontjából – kombináld a rajongói oldalaidat, posztolj két nyelven is, ha szükséges és hozd egymáshoz közelebb a közösséged!

5. A jelszó: „geotagging”

A Facebook oldalad optimalizálásának egyik kulcsszava a „geotagging”, avagy földrajzi címkézés. Érd el, hogy a rajongóid a helyszíneiden becsekkoljanak, hogy építsd a forgalmat és a közösséget! 2013 végén a Pew Research Center arról számolt be, hogy a helyszíni bejelentkezést lehetővé tevő szolgáltatások között a Facebookot használták a legtöbben (39%), melyet a Foursquare követett 18%-kal.

6. Ajánlj exkluzív kedvezményeket!

Miközben tartalomötleteket keresel az oldaladra, gondolkozz el azon is, mivel tudod ösztönözni az olvasóidat! Ami a megoldás lehet: díjazd a követőidet és tartsd fenn az érdeklődésüket azzal, hogy időről időre különleges ajánlatokkal állsz elő, amelyekről a vásárlók csak akkor értesülhetnek, ha követik az oldaladat – ez legyen az elsődleges támpont a tartalomstratégiádban! A díjak vonzóak és ismétlődnek. Hozd vissza a nézőidet/olvasóidat a kezdeményezéseiddel! Indíts versenyeket és promotáld azokat a Facebook oldaladdal! Inspirálódj a Vouchercloud példájával, amely vakációs ajánlatokkal él és a Facebookon keresztül, amely a versenyei oldalára is mutat linket, oszt szét nagyszerű nyereményeket!

HannahConnorCompetition

7. Legyél aprólékos!

Az oldalad optimalizálásakor sose ejts helyesírási hibákat, kerüld a PR baklövéseket, a hibás állításokat! Minden, amit Facebookon posztolsz, a céged minőségét és profizmusát tükrözi.

8. Kapcsold össze a tartalmaidat!

Minden tartalmadat össze kell kötnöd online! Blogok, weboldalak, értékesítési oldalak, Instagram, Twitter és minden tartalomdarab – linkeld! A Faebook oldaladnak kell lennie annak a portálnak, amely összeköti a vásárlóidat az üzleted minden aspektusával! Így jobb közösségi ügyfélszolgálatot tarthatsz fenn, azaz tudatod a vevőiddel, hogy bármikor elérhetnek hozzád Facebookon. Sokak számára könnyebb és kényelmesebb, ha itt tesznek fel kérdéseket és itt írnak a problémáikról.

Emlékezz arra, hogy a hatékony közösségi média marketing lényege, hogy megalkoss egy olyan személyiséget, amely felismerhető és intenzíven látható azon közösségek számára, amelyek a legtöbbet segíthetnek az üzletednek! Tehát fókuszáld az erőfeszítéseidet azokra a célközönségekre, amelyeket a termékeid, a szellemiséged, a küldetésed vonzzák! Ahelyett, hogy eladnál nekik, csak mutasd be magadat és a termékeidet! Szolgáltass információt vagy szórakoztatást, kelts jó benyomást és építsd a kapcsolatokat, amelyeknek köszönhetően még éveken át fennmaradhat az üzleted!


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …