A Frontiers in Human Neuroscience tanulmányából kiderül, hogy a kutatók meg tudják jósolni az emberek Facebook használatát azzal, hogy megnézik egy szkennerben, hogyan reagált az agyuk a pozitív visszajelzésre – írja a LifeHacker.
„Pontosabban a ’nucleus accumbens’ nevű régió, amely a hálás érzelmeket dolgozza fel az ételhez, a szexhez, a pénzhez és a közösségi elfogadottsághoz kapcsolódóan, aktívabbá vált, amikor az illető arra reagált, hogy magát dicsérte, szemben másokkal. És ez az aktiválás együtt járt a közösségi média oldalon töltött több idővel.”
Mint kiderült, a közösségi megerősítés, ami akkor érkezik, ha mások lájkolják a státuszfrissítésedet, addiktív, ami magyarázhatja azt is, miért töltenek olyan sok időt az emberek Facebookon.
„A közösségi média oldalon a másoktól érkező figyelemből, kedves szavakból, lájkokból és LOL-okból származó öröm csak szórványosan fordul elő. Az elismerések ilyen mintája sokkal addiktívabb, mintha minden egyes alkalommal kapna valaki jutalmat, egyrészt, mert az agy szereti megjósolni a jutalmakat, és ha nem tud mintát találni, addig hajt egy viselkedést, míg nem talál egyet. Ezért ha a jutalmak véletlenszerűek, a küldetés kényszerítő jelleggel tovább folytatódhat.”
A kutatás nagyon friss, de annak mindenképpen van értelme, hogy a közösségi média függőségnek köze van az agy „jutalomközpontjához”.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!