Erre a 10 digitális trendre figyelj!

Erre a 10 digitális trendre figyelj!
Az Accenture 2016-os tanulmánya 10 olyan digitális fejlesztést mutat be, amelyek várhatóan átalakítják mindennapi életünket az elkövetkezendő egy éven belül.

A gyors ütemű innovációt és a változó fogyasztói elvárásokat szem előtt tartva az Accenture kiadta a Fjord Trends 2016 nevű éves jelentését, melyben a legjelentősebb feltörekvő digitális trendeket vizsgálja, amelyek várhatón átalakítják a tervezést, a szervezeteket és a társadalmat az elkövetkezendő évben.

A jelentés a szolgáltatások felgyorsulását is megállapítja, amelyek rövidebb aktivitások és gyorsabb tartalomszolgáltatás felé haladnak. Ezek a tendenciák nem kizárólag a technológiára vonatkoznak: olyan felhasználói felületek tervezését sürgetik, amelyek a társadalmi változást hűen követik, s amelyek kritikus gondolkodásmód-váltást is követelnek.

Ezek a témák egy sor kihívást és lehetőséget vetnek fel, amelyekhez a szervezetek alkalmazkodni is fognak, írja a jelentés.

Mark Curtis, a Fjord ügyvezetője szerint ügyfeleik keményen próbálkoznak ezzel az új tervezési módszerrel és úgy látják, ez egy kemény leküzdendő akadály. Minden egyre kisebb, gyorsabb és elérhetőbb, arra késztetve a szervezeteket, hogy gyorsan döntsenek, rugalmasan kezeljék a technológiát és folyamatosan fejlődjön az ezzel kapcsolatos megközelítésük.

A 10 digitális trend, amelyek várhatóan átformálják a felhasználói élményt:

Egy óra, amely figyel ránk

Manapság sokunk használ olyan eszközt, amely több mozgásra vagy egészségesebb étkezésre ösztönöz. Legyen szó hordható eszközökről vagy intelligens tárgyakról, az eszközök legújabb generációja figyel ránk és visszajelez. Lehet, hogy a szó szoros értelmében hallgatnak a hangutasításokra vagy az adatfolyamra, melyet létrehozunk, a lényeg, hogy tanulnak a felhasználóktól, és valós időben válaszolnak, méghozzá egyre könnyedebben az úgynevezett "mikropillanatokban".

Személyre szabott szolgáltatások

A nagy adatmennyiség rendkívüli felelősséggel társul. A legsikeresebb szervezetek elismerik, hogy a digitális bizalmat ki kell érdemelni. A "Privacy by design" felfogást olyan cégek tették magukévá, mint a Microsoft, amely már a kezdetektől fogva beágyazza az adatvédelmi szabványokat a technológiába és a termékdizájnba.

B2We

A változó elvárások megjelennek a munkahelyi életünkben, mivel a dolgozók munkahelyükön is elvárják a legjobb fogyasztói élményt, amelyet magánéletükben tapasztalnak. A dolgozói tapasztalat megtervezésére helyezett új hangsúly a munkahelyi folyamatok, struktúra és kultúra újragondolását igényli.

Eltűnő alkalmazások

A mindennapi életünkben az egyszer használatos alkalmazások platformokba fognak csoportosulni, ahogy azok egyre inkább automatizálttá és elosztottá válnak a platformok és a harmadik felek által nyújtott szolgáltatások között.

A privilégiumok elérhetősége

A digitális világ mindenki által elérhetővé teszi a magas minőséget és növeli az életszínvonalunkat azáltal, hogy olyan luxus-szolgáltatásokat nyújtanak a tömegeknek, mint a személyi sofőrök, például a Lyft vagy a nemsokára érkező virtuális asszisztens (Facebook M), amely kicsit az Apple Siri továbbfejlesztéseként fogható fel.

Megközelíthető kormányzati tervezés

A kormányok újragondolják a polgároknak nyújtott szolgáltatásokat az egy kaptafára mindent megközelítéstől a finomhangolt, személyre szabott szolgáltatásokig. Mind a brit, mind az amerikai digitális kormányzati szervek részletekbe menő útmutatókat jelentettek meg a felhasználói felületek tervezési módszereiről.

Egészség, az új érték

Az önmegfigyelés már nem csupán egy kis, technikailag képzett vásárlói kör kiváltsága. Az egészségügyi eszközökkel újonnan felvértezett fogyasztók sokasága figyeli egészségi állapotát. Még a biztosítók is (például a Kaiser Permanente és az Aetna) megnyitják platformjaikat külső cégek számára, hogy lehetővé tegyék a „Quantified Self" szolgáltatások kifejlesztését a gyártók hordozható eszközein, alkalmazásain és szolgáltatásain.

A virtuális valóságról (VR) alkotott álmok valóra válnak

Nincs többé futurisztikus fantázia, a VR elérhetővé válik a nagyközönség számára 2016-ban a Sony, az Oculus és a Samsung termékeinek első fogyasztói változataival. A tervezőktől azt várják, hogy túllépjenek a játékon és a VR-t minden területen alkalmazzák, kezdve a tudományos kutatásoktól és a virtuális turizmustól a magával ragadó tanulásig.

Dolgok, amiről nem kell gondolkodnunk

Az innováció hihetetlen felgyorsulásával a döntések és választások soha véget nem érő ciklusa köszönt be. Az olyan szolgáltatások (például a Google Now), amelyek előre jelzik az igényeket lehetőségek ajánlásával és a döntések automatizálásával, a fogyasztók életének szerves részévé válnak.

Tervezés belülről

A vállalatok felkarolják a „design-thinking" gondolkodást, hogy változást idézzenek elő ügyfeleik és alkalmazottaik számára. Azáltal, hogy egy emberközpontú szemléletet tesznek magukévá, ezek a vállalatok úgy használják ezt a gondolkodásmódot, mint egy ügynököt, aki megoldja a problémákat az egész szervezeten belül.

Konklúzió-féle

"Ahogy a mindenre kiterjedő digitalizáció megváltoztatja azt, amit a szolgáltatásokról gondolunk, és ahogy a fizikai világ egyre inkább összekapcsolt lesz, a szervezeteknek meg kell tanulniuk az új küzdőterekhez való alkalmazkodást, és a változást lehetőséggé alakítani." - mondta Brian Whipple, az Accenture Interactive ügyvezető igazgatója.

A Trends 2016 jelentés egyébként a Fjord világszerte tevékenykedő 750+ tervezőjének és fejlesztőjének kollektív gondolkodásából merít, amely közvetlen megfigyeléseken, külső felek által végzett kutatásokon és az ügyfelekkel végzett munkán alapszik.