Beyond 140 characters

Beyond 140 characters
Tízezerre emelheti fel az az eddigi 140-es karakterszám limitet a Twitter. E hír kapcsán Berényi Konrád az Onlinemarketing.blog.hu guruja írja: ″Szeretem a Twittert. Elég régóta használom, és elég sokat, ráadásul kicsit jobban bele is másztam a marketinges vonalába, mire érdemes használni és hogyan. De amiért elsősorban szeretem a Twittert, az az egyszerűsége.″

 

Ennek az alapja a 140 karakteres bejegyzés hosszúság, vagyis az, hogy ennél többet nem lehet írni bejegyzésként. Igaz, ezt már több módon is át lehet lépni (pl. ha retwittelünk valakit), de a lényeg megmaradt: rövid, egyszerűen áttekinthető bejegyzések sora.
Akinek ez kevés, az bátran léphet más szolgáltatásra, ott van mindjárt a Tumblr, ahol kb. ugyanezen funkciók mellett lehet bővebben is írni. És persze a Twitterhez is léteznek olyan kiegészítők, amivel lehet hosszabb twittet írni, de ezek valahogy nem terjedtek el annyira.

Viszont pár napja felröppent a hír, hogy a Twitter tervezi, pár hónapon belül felemeli a 140 karakteres korlátot 10.000-re. Az nagy ugrás, és jelentős változást is vetít előre, de vajon tényleg fontos lesz? Ugyanis várhatóan a 140 karakter (vagy kb. annyi) továbbra is megmarad: ennyi jelenik mag automatikusan. Akit a szöveg egésze érdekel, annak kattintania kell. Úgy, mint jelenleg a nagyobb képeknél. Megjelenik a kép közepe, és csak kattintásra látjuk az egészet.



Vagyis aki el akarja juttatni az üzenetét, az továbbra is 140 karakterben fog beszélni - kevés interakció várható, vagyis kevesen fogják az összes hosszú twittet kinyitni. De akkor mégis, mire lesz ez jó?

Én alapvetően két dologra gondolok. Egyrészt jelentősen csökkenti azok frusztráltságát, akik csak azért használták keveset a Twittert, mert nehezen férnek ki 140 karakterben. Ez azért lehet fontos, mert az utóbbi hónapokban nagyon lelassult a Twitter növekedése, és már az Instagram is lehagyta...

Másrészt sok hír esetében itt tartja a felhasználókat: eddig csak linket volt érdemes elhelyezni egy breaking news-ra (pár szavas ajánlóval), most itt is megjelenhet az egész hír. Vagyis a Twitter forgalomterelés helyett hírgyűjtő lesz. Nem ismerős ez? A Facebook is ezt kezdte el csinálni, igaz, más módon.

Egyébként is hasonló ez a lépés a Facebook-éhoz. Ma már kevesen emlékeznek, de pár éve volt 256 karakteres korlát a Facebook-on is (és cserébe volt mellé jegyzetírási lehetőség), amit akkoriban megemeltek 40 ezer karakterre. És lett változás? Igen, de nem ekkora mértékben. Például ha marketingre használjuk a Facebook-ot, továbbra is érdemes rövid bejegyzéseket írni.

Így marad ez a Twitternél is. Lesz egy nagy hype, amikor bevezetik, sok figyelmet fog kapni, ettől remélhetnek új felhasználókat - és talán pont ennyit is akarnak elérni. Az új funkciót pedig majd megszokjuk, és pár év múlva már csak emlék marad az erős 140 karakteres korlát.