B2B: 7 ok, amiért érdemes a közösségi médiába befektetni

B2B: 7 ok, amiért érdemes a közösségi médiába befektetni
Manapság jó néhány üzlet kihasználja a Facebook, a LinkedIn, a Twitter, a Google+ és a Pinterest platformjait. Ám sokuknak nincsen megfelelő stratégiája a közösség építésére és a bevétel generálására.

Az online kereskedők egyre többet invesztálnak közösségi média tartalomba és marketingbe. Ugyanakkor sok B2B vállalat állítja, hogy túl bonyolult mérni a bevételi eredményeiket vagy pedig, hogy az ügyfeleik nem használják e felületeket vásárlásra. Itt az ideje újragondolni ezeket – írja a Practical Ecommerce.

John-Deeres-Facebook-Page

A közösségi média az egyik leghatékonyabb eszköz ahhoz, hogy közösséget építs a márkád köré és növeld a bevételeidet minden csatornán keresztül, nem csak az e-kereskedelemben. Egyre több vevőd használja ezeket az oldalakat minden nap, még munka közben is. Bizonyosodj meg róla, hogy a B2B vállalkozásod elérhető minden egyes találkozási pontban, hogy kapcsolatba léphess a már meglévő és jövőbeli ügyfeleiddel!

7 ok, hogy befektess a B2B közösségi médiába

  • Márkaépítés. A közösségi média hatékony helyszíne a márkád és a termékek promotálásának közvetlenül a végfelhasználók körében.
  • Részvétel a beszélgetésben. A Twitter és a Facebook azok az oldalak, ahol a cégek direkt visszajelzéseket kapnak a vásárlóktól. A Pinterest, YouTube és Instagram posztok ingyenes virális marketinget eredményezhetnek.
  • Termékkutatás végzése. Termékkoncepciók fotóinak posztolása vagy közvetlen kérdőívezés a közösségi médiában sokféle reakciót kiválthat a potenciális vásárlókból, ahogyan a hűséges vevőkből is.
  • Marketing koncepciók tesztelése. A közösségi média nagyszerű helyszín az új üzenetrendszerek és marketing kampányok tesztelésére egészen kicsi kockázat és befektetés mellett.
  • Közösségépítés. Ez talán a legfontosabb aspektus mind közül. Ha minden területen kihasználod a tartalommarketinget, ahol a vásárlókkal találkozhatsz, a teljes ökoszisztémád köré felépíthetsz egy közösséget a gyártókból, ügyfelekből és az értékesítési csatorna partnereiből.
  • Ügyfélszolgálat fejlesztése. Ha megtudod válaszolni a közösségi médiában feltett kérdéseket épp úgy, mint egy call centerben vagy emailen keresztül, az magasabb fogyasztói elégedettséghez vezethet.
  • Termékkeresés elősegítése. A fiatal vásárlók gyakran keresnek rá termékekre online – még B2B szinten is. Tudni akarják, mitől olyan népszerű egy termék és bíznak az ismerőseik, barátaik véleményében és ajánlásaiban.

Viszonteladók és a közösségi média

Végül pedig lássunk néhány dolgot, amelybe érdemes egy viszonteladónak is befektetnie, hogy bővítse közösségét és még erősebb ügyfélkapcsolatokat építsen ki:

  • Tartalommarketing kampányok fejlesztése, amelyek biztosítják a szakértői tanácsadást, esettanulmányokat, fogyasztói sikertörténeteket és más informatív tartalmakat a vevők számára.
  • E tartalmak promotálása agresszíven Facebookon, Twitteren, Pinteresten és Google+-on. A felhasználókat ösztönözni kell a visszajelzésre és a beszélgetésre.
  • YouTube videók létrehozása, amelyek magyarázatot adnak komplex termékekhez.
  • Az értékesítési erő felhasználása arra, hogy kapcsolatba lépjenek a vásárlókkal Twitteren: közvetlen tweetekkel lehet őket informálni jövőbeli látogatásokról, promotálhatók új termékek, és így tovább. Ha hashtageket hoznak létre egyes termékek köré, az ösztönözheti a releváns beszélgetések kialakulását.
  • A webáruház testreszabása személyes profilokkal, közösségek kialakításával, sikertörténetek megosztásával, kommunikációs funkciók biztosításával.
  • Email kampányok beépítése, amelyek közösségi média tevékenységre ösztönöznek – kérdőívek, versenyek, az év értékesítője –; szóba jöhet bármi, ami elköteleződést alakít ki a vevőkben a márka felé.

Sokaknak nehéz igazolást adni arra, miért érdemes befektetni a közösségi médiába. Ám a B2B szekciónak is érdemes próbát tennie itt. A közösségi médiával egy márka bővíthető és javítható a kommunikációja a végfelhasználók irányában. Talán nem fogsz látni azonnali hatást a bevételek vagy a fogyasztói elégedettség tekintetében, de idővel valószínűleg igen – egészen addig, míg érdekes tartalmakat hozol létre és reagálsz azoknak, akik elköteleződésbe lépnek veled online, nem lehet baj.


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …