Az új kutatási eredmények megmutatják, mi működik Facebookon

Az új kutatási eredmények megmutatják, mi működik Facebookon
Azon gondolkozol, mi az, ami működik Facebookon és mi az, ami nem? Jók bármire is a hashtagek? És mi a helyzet a szponzorált sztorikkal? Mostanában tonnányi kutatás készült, hogy megértsük, miként segíthet (vagy árthat) a Facebook marketing az üzleti életben.

Ezekből emelt ki 5 tanulságot a Social Media Examiner.

1. Az amerikai Facebook felhasználók 78%-a mobilról érkezik

A TechCrunch számolt be arról a kutatásról, amelynek eredményei szerint csak az USA-ban, a Facebook felhasználók 78%-a (mindössze 100 millió ember) mobilról jelentkezett be idén a Facebook fiókjába. Az eMarketer szerint ez a szám csak nőni fog és 2017-re 154,7 millió amerikai fog „facebookozni” a mobil eszközein.

pr-us-facebook-mobile-users-2013

Útravaló:

A mobil és a közösségi már kéz a kézben jár, ezért kövesd a Facebook példáját és fektess be egy mobil stratégiába:

  • Nézd meg a Facebook oldaladat egy mobil eszközön, hogy lásd, amit mások látnak!
  • Mivel mobilon nem látható a teljes idővonalad, emeld ki a legjobb tartalmadat kitűzött poszt formájában!
  • A fotók teljesítenek a legjobban Facebookon, ezért használj színes, érdekes képeket minden posztodban, ajánlatodban és hirdetésedben!
  • Ha helyi üzleted van, bátorítsd a vevőidet arra, hogy jelentkezzenek be Facebookon a helyszínre! A mobil felhasználók ismerőseinek ajánlásai és bejelentkezései jelennek meg először a mobil eszközeiken, ezért ez egyúttal egy fantasztikus szóbeszéd marketing eszköz is.

2. A fizetett hirdetések javítják az elérést és a posztok teljesítményét

A 2013-as „Social Rich Media Benchmark Report” szerint a Facebook posztok promotálása egy fizetett hirdetéssel jelentősen javítja az organikus és virális elérését, de csökkenti az átkattintási arányt. Ez igaz minden poszt típusra (videó, ajánlatok, fotók, linket és kérdések), kivéve a státuszfrissítéseket. Ezek esetében a nem fizetett bejegyzések magasabb elérést produkálnak, mint a fizetettek.

pr-organic-viral-performance

Útravaló:

Mielőtt Facebook hirdetésekbe invesztálsz, gondolt át, ki a célközönséged, fókuszálj a marketing célkitűzéseidre és értsd meg, a különböző poszt típusok hogyan teljesítenek, amikor hirdetésekkel promotáltak.

A fizetett hirdetéseket promóciós tartalomnál használják, ami alapértelmezetten kevesebb elköteleződést generál a nem promóciós tartalomnál. Ha jobban érdekel a márkatudatosság vagy a vásárlói bázis kialakítása, akkor mindenképpen használj fizetett hirdetéseket a virális természetük miatt.

Ha viszont az email listádat próbálod építeni (szükséged lesz emberekre, akik átkattintanak egy landing oldalra), fizetni azért, hogy promotáld egy posztodat, pénzkidobás lehet a kutatás szerint. És ne felejtsd el, hogy amikor azt akarod, hogy az emberek kattintsanak, adj nekik sok képet!

3. A negatív visszajelzés rosszat tesz a konverziónak

A Facebook felhasználók azzal tudják kifejezni a nemtetszésüket, hogy elrejtik a hírfolyamból a tartalmadat. A ShopIgniter kutatásaiból kiderül, hogy a negatív visszajelzés – mint egy vagy az összes poszt elrejtése, a spamként való bejelentése vagy az oldal lájk visszavonása – növekszik (és rossz hatással van a konverzióra), minél több fizetett tartalmat adsz a posztjaidhoz.

pr-average-negative-feedback-rate

A grafikon megmutatja a negatív visszajelzések arányát a fizetett és az organikus Facebook posztok esetében. A hosszabb sávok a több negatív visszacsatolást jelentik.

Útravaló:

  • A legtöbb poszt típus esetében a linkeket kivéve a negatív visszajelzések száma növekszik, amikor fizetett hirdetéseket is használnak.
  • A fizetett hirdetések között a legkevésbé kedveltek a jegyzetek (nem mintha bárki is használná azokat), amiket a videó tartalmak követnek.
  • Bár a fotók a legnépszerűbbek Facebookon, nem mindegyik teljesít egyformán jól. Tudnod kell, mik a közönséged preferenciái, hogy olyan képet posztolj, amit élveznek, tetszik nekik és megosztanak. Ha nem vagy ebben biztos, csinálj A/B teszteket különböző képekkel, hogy kiderítsd!
  • A kérdés a király – Kérdések feltevésével nem lőhetsz mellé Facebookon. A legjobb esetben rengeteg választ kapsz, a legrosszabban pedig kevés vagy semmilyen visszajelzést.
  • Meglepő módon a Facebook ajánlatok kevesebb negatív visszajelzést generálnak, mint a linkek. Ez azért van, mert mindenki szereti a jó üzletet, még akkor is, ha az egy hirdetésen keresztül zavarja meg a hírfolyamodat.
  • A legjobb dolog, amit tehetsz, a posztok mixelése. Próbáld ki ugyannak a poszt típusnak a fizetett és nem fizetett verzióját is! A nap végén pedig csakis a Page Insights mondhatja meg, mi fog és mi nem fog működni.

4. A Facebook hashtagek nem működnek

Az EdgeRank Checker szerint a Facebook hashtagek semmiképp sem segítenek az üzleted hírének terjesztésében, sőt. Éppen az ellenkezőjét teszik. A kutatás kiemeli, hogy a hashtagekkel ellátott posztok nem csak kevésbé lesznek virálisak, de kisebb eséllyel érik el az elköteleződést az embereknél.

pr-facebook-hashtags-fail

Útravaló:

Sokan érzi úgy, hogy a hashtagek nem valóak Facebookra. Még egy olyan oldal is létezik, amelynek neve „Ez nem Twitter. A hashtagek itt nem működnek.”, ahol 1500 rajongó állítja ezt. Szerintük a hashtagek Facebookon „megszakítják a kommunikáció folyamát és az emberek hajlamosak visszaélni azokkal”.

A hashtagek hivatalos júniusi indulása előtt azok az emberek és márkák, akik és amelyek használták azokat, úgy tűntek, min akik nem tudják, mit csinálnak. A többi felhasználó úgy gondolta, nem értik, hogyan kell használni a Facebookot. Panaszok is érkeztek arról, hogy a hashtagekkel ellátott státuszfrissítések nem többek automatikus posztoknál, amelyeket a lusta marketingesek hoztak létre eredetileg Twitteren.

A kutatás alapján tehát, ha azt akarod, hogy a rajongóid és az ismerőseik megosszák a Facebook posztjaidat, talán jobb elkerülnöd a hashtageket vagy legalábbis végezd el a saját tesztedet, hogy lásd, segítik-e a márkádat vagy ártanak neki.

5. És a legjobb átkattintási arány… a szponzorált bejelentkezési sztoriké!

A szponzorált bejelentkezések, ahol a felhasználóknak egy hirdetést mutatnak a hírfolyamban egy helyszínhez, ahol korábban már bejelentkeztek, magasan vezetik az átkattintások mezőnyét minden hirdetéstípus és szponzorált sztori között.

A „The Facebook Ads Benchmark Report” szerint ez pontosan 3,2 százalék, ami még a szponzorált lájk sztorikénál is magasabb, pedig utóbbiak is igen népszerűek.

pr-facebook-ctr-sponsored-stories

Útravaló:

A szponzorált bejelentkezési sztorik célja, hogy elérjék a rajongók ismerőseit a hírfolyamban. Amikor egy Facebook felhasználó látja a saját hírfolyamában, hogy egy ismerőse bejelentkezett egy adott helyszínen, kíváncsi lesz és többet akar majd megtudni róla, majd valószínűleg tovább is kattint, hogy még több információt szerezzen.

Az üzlet tulajdonosaként arra kell biztatnod az embereket, hogy éppen ezt tegyék, azaz ki kell emelned az eredeti bejelentkezéseket! Miért ne építenél fel akár egy egész kampányt bejelentkezési sztorik köré, amelyeket a vásárlóid generálnak? Azért figyelmeztetünk, hogy ez elég drága mulatság, de a befektetés végül megtérülhet, ha több vevő érkezik a boltodba és vásárolja meg a termékeidet.

Te jössz!

Mit gondolsz? A felsorolt trendekből és elemzésekből melyikkel értesz egyet és melyikkel nem?


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …