Az év szava a közösségi médiából jött

Az év szava a közösségi médiából jött
Az Oxford University Press idén is megválasztotta az év szavát, ami nem más, mint a „selfie”. A kifejezés a magamutogatásra utal és leggyakrabban akkor használjuk, ha valaki saját magáról készít fotót és osztja azt meg egy közösségi oldalon. Az Oxford szótárak szerkesztői által vezetett kutatásból az derült ki, hogy a „selfie” szó használata hihetetlen, de 17 ezer százalékkal növekedett a tavalyi felméréshez képest.

de_blasio_selfie_twitter_large_verge_medium_landscape

A kifejezés olyan indulókat ütött ki a nyeregből, mint a „twerk” vagy a „bitcoin”, melyek a magyarban is egyre elterjedtebbek. És bár az utóbbi 12 hónapban a „selfie” is kifejezetten bevett szóvá vált, az eredetei régebbre nyúlik vissza – írja a The Verge. Az Oxford University Press felfedezte, hogy egy ausztrál fórumon már 2002-ben használták egy fotó leírására, amelyet a posztoló személy magáról készített egy átmulatott éjszakán. A #selfie hashtag pedig két év múlva került felszínre a Flickr oldalán.

Annak ellenére, hogy ez a szó lett az idei befutó, az Oxford nagy angol szótárában nem szerepel. Viszont megtalálható annak online felületén és már beszélnek róla, hogy a jövőben beillesztik a nyomtatott változatba is.

Nem ez az első alkalom, hogy a technológia erős befolyással van a popkultúrára, hiszen ez a kapcsolat az év szavának kiválasztásában már korábban is szerepet játszott. 2005-ben az év amerikai szava a „podcast” volt, míg a tavalyi nem más, mint a tiszteletreméltó „GIF”.