Az Instagram újdonsága: Kérdezz tőlem, hogy válaszolhassak több száz ember előtt!

Az Instagram újdonsága: Kérdezz tőlem, hogy válaszolhassak több száz ember előtt!
Az Instagram profilunkon már egyetlen sztorival buzdíthatjuk a követőinket, hogy halmozzanak el minket kérdésekkel.

„Most megkérdezhetsz bármit, amit eddig nem mertél!”– hangzanak az ehhez hasonló felszólítások. Majd a válasz egy kínos kérdésre az összes követő előtt nyilvános lesz. De az új funkció megjelenésével mi változik? Mi az a motiváció, ami miatt könnyebben teszünk fel egy kérdést, amit eddig nem mertünk? És miért akarunk személyes kérdéseket feltenni valakinek, hogy azt utána mindenki más lássa? De ez az oldal tulajdonképpen érthető, főleg ha ismert emberekről, influencerekről van szó. Ezek a felületek tökéletesek, hogy megtudjunk az életükről minél több részletet. Ez a mechanizmus évek óta működik a vloggerek életében, akik Youtube csatornájukon készítettek kérdezz-felelek típusú videókat. Többnyire Facebook, vagy Instagram posztok alatt várták a kérdéseket, melyekből a „legjobbakat” kiválogatták és videót készítettek a válaszokból.

Az Insta Story újdonságának köszönhetően már nem kell megfelelni annak a szempontnak, hogy elég érdekes legyen a kérdés, vagy elég releváns legyen ahhoz, hogy választ érdemeljen egy olyan videóban, ami hosszútávra készül, bármikor visszanézhető. Átvette a helyüket a gyorsan, röviden, futószalagszerűen megválaszolható kérdések. Istenes Bence például szívesen válaszolt a következő kérdésre: szépnek érzed a feleséged? A népszerű műsorvezető válaszként posztolt egy képet feleségéről, Csobot Adélról, és azt válaszolta, hogy a legcsodásabbnak tartja őt. Vajon a kérdező másra számított? Benne volt a pakliban, hogy Bence az ellenkezőjét írja majd?

A népszerű énekesnő és a Jóban Rosszban sorozat sztárja, Nagy Adri is beszállt a játékba. A legtöbb kérdés természetesen pár hetes kisfiát érintette. Egy kérdezőnek köszönhetően megtudtuk, hogy Beni éppen alszik, míg anyukája a kérdésekre válaszol.

A kérdés szekció marketing fogásként is jól szuperál. Egy jól működő webshop lassan elengedhetetlen része, hogy Intagram profiljukat is frissen tartva kell jelen lenniük a piacon. A kérdés-válasz funkciót könnyedén beépíthetik ők is, hiszen így még gyorsabban és hatékonyabban tudnak kapcsolatot teremteni az érdeklődőkkel és népszerűsíteni termékeiket. A Lush Magyarország pár órával az Instagram frissítése után már storyban bíztatta a követőit, hogy írjanak kérdéseket, illetve tudassák, milyen típusú termékekről szeretnének több posztot látni. Az influencerek is újabb lehetőséget kaptak a fizetett promóciók terjesztésére, ugyanis a „mi a kedvenc terméked?” típusú kérésekre fotókkal lehet válaszolni.

A kérdés dömping előző nagy platformja az Ask.fm weboldal volt, ami a felhasználóknak korlátlan lehetőséget nyújtott a névtelen és arctalan kérdezésre. Ez okozta a vesztét, hogy a névtelenség nagyon sok rosszindulatot, sértést és bántást eredményezett, ezért gyorsan elszakadt mindenkinél a cérna. Az Instagram ezt a hibát valamelyest kiaknázta, ugyanis az új funkciót csak regisztrált, saját profillal lehet használni és a kérdező neve fel van tűntetve minden esetben. Persze az álprofilok itt is ugyanúgy működnek, akár a Facebookon, viszont ha durva, agresszív, bántó megnyilvánulások érkeznek, van lehetőség jelenteni a felhasználót. Az Ask.fm jelleghez hasonlítva meg is születtek az Instagramról az első mémek.

Mindenkit jó érzéssel tölt el, hogy érzi azt, hogy érdeklődnek felőle, hogy kíváncsiak az életére. De elveszett valahol a realitás a személyes interakciók és az online világ között. Olyan dolgok lesznek természetesek és nyíltan vállalhatók online környezetben, amikre egy személyesen feltett kérdés után valószínűleg döbbenten pislognánk. Egy nő se válaszolna szívesen a kérdésre, hogy hány kilo szülés után, és nem is illene feltenni ezt a kérdést, de az Istagramon már ez is belefér.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Farkas Alexandra

Farkas Alexandra vagyok, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem másodéves kommunikáció-és médiatudomány szakos hallgatója. Multimédia szakirányos vagyok, újságírással szeretnék foglalkozni. ...





Címkék: Instagram