Az Instagram megtanítaná hirdetni a cégeket

Az Instagram megtanítaná hirdetni a cégeket
Megjelent az Instagram saját kiadású publikációja, ″Márkák Instagram kézikönyve″ címmel.

Az Instagram vezérigazgatója, Kevin Systrom már többször hangsúlyozta, hogy a cég kiemelt fókuszpontja „a minőség magasan tartása” az első hirdetéseknél – ez egy olyan dolog, amiről a Facebook és a különböző mobil reklám hálózatok, mint az AdMob lecsúsztak. Ám honnan tudhatják a márkák, hogyan néznek majd ki a hirdetéseik? Az Instagram ma először betekintést engedett a kulisszák mögé – írja a The Verge.

instagram_handbook_large_verge_medium_landscape

A cég ma publikálta a „Márkák Instagram kézikönyve” (The Instagram Handbook for Brands) című művét, melyben 11 vállalkozás Instagram példáit gyűjtik össze. Köztük van a Patagonia, a Chobani és a Disneyland is, valamint találunk benne „közös élményeket” és „szépséget mindenfelé”. A posztokat nemcsak a könyvben, de blogbejegyzések sorozatában is kiemelik mától, és egészen máshogy mutatnak, mint a novemberben tesztelt Michael Kors hirdetés. Talán az Instagram megtanulta, hogy a reklámoknak autentikusabbnak kell tűnnie és olyannak, mint amiket a felhasználók generáltak, hogy ne idegenítse el őket. A Kors poszthoz érkezett kommentek tömegesen érkeztek.

chobani_vs_michael_kors_instagram

Az Instagram márkatippjei különböző „eszközöket” ajánlanak a hirdetőknek, de feltehetőleg egy másik stratégia keretein belül mozognak. Azzal, hogy „trenírozzák” a top márkákat egy komolyabb Instagram hatás imitálására, feltehetőleg jobb hirdetéseket fognak készíteni, amikor a cég szélesebb körben kezdi futtatni azokat.

Ez a kézen fekvő megközelítés lényegében az ellenkezője annak a taktikának, amelyet a Facebook alkalmazott. Utóbbinak olyan módszereket kell találnia, amelyekkel felpörgetheti a bevételeit, de már most is túl sok hirdetéssel tömi tele a felhasználók hírfolyamát. Az Instagram, amely mostanáig csak néhány reklámot tesztelt, a következő pénzeszsák lehet a cég számára, a Facebook pedig feltehetően nem akarja kihagyni ezt a lehetőséget. A közösségi háló fókusza mindig is a személyes és közösségi adatok felhasználásával történő targetálás volt, ám az Instagramnál, ahol a felhasználók álnevek mögé rejtőznek és kevés információt adnak ki magukról, egy, a korábbinál eltérő hirdetési struktúrát kell kiépíteni. Hiába a 150 millió aktív felhasználó – 125 millióval több, mint a megvásárlásakor – az alkalmazás még most is egy üres vászon a reklámokat illetően.


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …