Az Instagram birodalma egy kutya fotójával indult

Az Instagram birodalma egy kutya fotójával indult
Bár az Instagram 2010 októberében indult, a legelső Instagram fotót 2010. július 16-án, éppen tegnaphoz három évre töltötték fel.

Az Instagram pedig azóta hosszú utat tett meg. Több mint 130 millió felhasználó osztott meg több mint 16 milliárd fotót az utóbbi három évben. A Facebook tavaly vásárolta meg a platformot nagyjából 740 millió dollárért – írja a The Daily Dot.

A közösség megörökített forradalmakat Egyiptomban és tömegtüntetéseket szerte a világon. A felhasználók megosztották felvételeiket helyszínekről, ahol tornádó pusztított vagy éppen Sandy, a szupervihar. Az Instagram elvitt minket egy dél-szudáni menekülttáborba Észak-Koreában, és a One Direction rajongóinak birodalmába.

Instagram fotók már a The New York Times címlapján is megjelentek. A szolgáltatás megosztó témákkal is szembe került, legyen szó szexizmusról, droghasználatról, fegyverekről vagy homofóbiáról.

A platform a mobil fotómegosztás szinonimájává vált, ahol több millió ember, köztük hírességek mint Beyonce és ismert politikusok osztják meg életük fontos pillanatait.

Az alkalmazás most már videómegosztás funkcióval is rendelkezik, amelynek bejelentése már az első napon több mint 5 millió videót eredményezett.

Egy szóval: az Instagram nagy ügy. És az egész egy aranyos kutya fotójával kezdődött, amelyet Kaliforniában egy taco étteremben örökítettek meg. Itt a legelső Instagram kép, amelyet Kevin Systrom társalapító osztott meg később Mexikóban, ahol egyébként feltehetőleg a második Instragram fotó is készült.

Az Instagram kezdetben a Burbn (amely Systrom whiskey-, és bourbon imádatára utal) webes alkalmazás része volt, amellyel programokat szervezhettek egymással az ismerősök és bejelentkezhettek különböző helyszíneken. Systrom és Mike Krieger néhány fotót tesztelt egy Codename nevű applikációban is.

Az Instagram közösség ma már egyértelműen kolosszális és az egész, mint ahogyan sok jó dolog az életben, egy imádnivaló kutyussal kezdődött.


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …