A drukkerek meccs közben posztolgatással ütik el az időt

A drukkerek meccs közben posztolgatással ütik el az időt
Ha azt hitted, hogy a futballdrukkerek csak a meccsel vannak elfoglalva, amikor kedvenc csapatuk a bőrt rúgja, tévedsz. Megnézték, mi mindennel foglalkoznak még.

Miközben Európa figyelme egyre inkább Milánóra és az UEFA Bajnokok Ligája május 28-i spanyol házidöntőjére (Real Madrid – Atlético Madrid) fókuszált, a MasterCard – az UEFA Bajnokok Ligája hivatalos fizetési szolgáltatója, szponzora és a játékoskísérők kiemelt támogatója – az Európában élő futballdrukkek közösségi médiahasználati szokásait vizsgálta. A kártyatársaság 16 európai ország több mint 5000 rajongójának tett fel kérdéseket, így készült el a Social Fanalytics Report.

A MasterCard jelentéséből kiderül, hogy a rajongók leginkább a Facebookot használják a közösségi médiumok közül (63%). A legnagyobb arányban az olasz válaszadók választják ezt az oldalt (81%), őket a románok (78%) és a portugálok (77%) követik a sorban. A YouTube a második legnépszerűbb közösségi média, megelőzve a Twittert. A Twitteren a spanyol és a török drukkerek a legaktívabbak (23 illetve 27%), 10 százalékponttal megelőzve a briteket. A jelentés rávilágít, hogy az európai rajongók nagy része (69%) szerint fontos, hogy a közösségi médiában is követhessék kedvenceiket. Ez az arány a török megkérdezetteknél 92 százalék, a spanyoloknál 86 százalék. Ugyanakkor a brit drukkerek fele gondolja csak úgy, hogy a játékosoknak ilyen módon is elérhetőnek kell lenniük. A szurkolók akár a meccsek ideje alatt is szívesen használják a közösségi médiát meccsnézésre, információgyűjtésre vagy véleménynyilvánításra.

Csevegés
Meccsnézés közben az olaszok és a spanyolok inkább az élő közvetítéseket követik ezeken a csatornákon, míg az oroszok, a románok és a csehek elsősorban szurkolótársaikkal csevegnek. Az európai drukkerek 64 százaléka friss hírek követésével tölti az időt meccsnézés közben, de szép számmal vannak azok a szurkolók is, akik szívesen posztolnak ilyenkor. A felmérés alapján a spanyolok a legaktívabbak a meccsek idején, 24 százalékuk legalább négyszer posztol meccsnézés közben, ez közel duplája az olasz átlagnak (15%). A török szurkolók szenvedélyessége gyorsan utat tör magának a közösségi médiában is, 71 százalékuk például egy-egy bejegyzés formájában is megünnepli csapata győzelmét. Ez több mint kétszerese az angol rajongók átlagának (29%).

Online mindenek felett
A Social Fanalytics Report eredményei azt mutatják, hogy a szurkolók számára fontos, hogy meccsnézés közben az online térben is jelen legyenek, még akkor is, ha élőben követik a játékot. Erre utal, hogy a szurkolók 69 százaléka szeretné, ha minden stadionban lenne Wi-Fi. Az átlaghoz képest Portugáliában és Olaszországban még magasabb az arány (79 és 70%), míg Németországban (39%) ennél kevesebben tartják fontosnak a szolgáltatás telepítését.

Az egyérintéses fizetés elérhetősége a stadionokban szintén nagyon népszerű gondolat Európában: a rajongók 31 százaléka szeretné, ha a technológia minden stadionban rendelkezésre állna. Ez az arány a törökök esetében a legmagasabb (54%), míg a cseh és a román szurkolók (54% és 44%) az elektronikus belépést és más, stadionon belüli egyérintéses szolgáltatásokat is fontosnak tartanak.

Gianluigi Buffon, a MasterCard Bajnokok Ligája-nagykövete is reagált a felmérésre: „Több, mint húsz éve vagyok abban a szerencsés helyzetben, hogy ezt a sportágat űzhetem. Véleményem szerint a közösségi média óriási hatást gyakorol a játékra. Közelebb hozza a rajongókat a futballhoz, ezáltal a szurkolók velünk, játékosokkal is sokkal személyesebb kapcsolatot alakíthatnak ki.”

Ann Cairns, a MasterCard nemzetközi piacokért felelős vezetője elmondta: „Ahogy a technológia egyre nagyobb szerepet tölt be az életünk minden területén, a szurkolói beszélgetések, megnyilvánulások is a digitális térbe terelődnek át. A Social Fanalytics Report rámutat arra, hogy a kommunikációs csatornák különbözőek lehetnek, de mindenki számára az a legfontosabb, hogy kapcsolatba léphessen a többiekkel. A közösségi média pedig a futball esetében is ledönti a nemzetközi elválasztó falakat, lehetővé téve, hogy a rajongók összegyűljenek és megoszthassák szenvedélyüket”.