A Google után a Facebook volt a leglátogatottabb 2013-ban is

A Google után a Facebook volt a leglátogatottabb 2013-ban is
A Google volt 2013 legnépszerűbb webes márkája átlagosan közel havi 165 millió egyedi látogatóval.

Ez a Nielsen kutatásából derült ki, amelyben az év top digitális márkáit vette górcső alá. Az adatok az USA-beli asztali webforgalomra vonatkoznak idén január és október között – írja a MarketingLand.

A Google számára a fenti szám 6%-os visszaesést jelent 2012-től. A Facebook esetében, amely nagyjából 134 milliónyi havi látogatójával a második legnépszerűbb weboldal lett, 16%-os a visszaesés 2012 óta. A Yahoo helyzete hasonló: a harmadik helyet hozta el körülbelül 130 milliós havi látogatószámával, de 9%-ot esett vissza az előző évhez képest. Amint alább látható, a Nielsen top 10-es listáján szereplő minden weboldal (asztali) forgalomesést tapasztalt 2013-ban.

nielsen-top-websites

A Nielsen itt elválasztja a YouTube-ot és a Google-t, valamint a Microsoftot és az MSN/Windows Live/Bing szekciót. Ezek kombinálásával a Google még határozottabban állna az első helyen és a Microsoft következne a második helyen a Facebook helyett.

2013 top videós oldalai

Ha már a YouTube-ot említettük, nem gyengült a hatalma 2013-ban sem. A Nielsen forgalmi becslései szerint a legnépszerűbb videós oldal volt majdnem 3,5-szer nagyobb forgalommal, mint a második helyezett VEVO (amely azonban szoros promóciós kapcsolatban áll a YouTube platformjával). Mindazonáltal a fent leírtakhoz hasonlóan mind a 10 videós oldal is forgalomcsökkentést látott 2013-ban.

nielsen-top-video-sites

Egyik grafikon sem kifejezetten meglepő, de jelzik az egyre erősebb trendet a fogyasztók webes aktivitását illetően: ez pedig az elmozdulás az asztali eszközöktől a mobil felé.

A fentiek a Nielsen egy évre visszamenő adatainak csak egy részét képezik. A többi információért kattints ide!