A Facebook nem Kickstarter versenytársat indít

A Facebook nem Kickstarter versenytársat indít
A múlt hét végén elterjedt a hír, hogy a Facebook egy Kickstarter klónnal száll be a közösségi finanszírozásba. A hír igaz, de nem teljesen pontos.

Tévesek azok az információk, miszerint a Facebook beszállna a Kickstarter piacára. Pontosabban a Kickstarter alapszabálya szerint az oldal egyáltalán nem indít karitatív kampányokat, így a Facebook karitatív közösségi finanszírozási kisérlete egyáltalán nem fenyegeti a mostanában sok problémával működő kreatív ötleteket támogató közösséget. 

A Facebook hivatalos hírei között olvasható az a hír, miszerint a közösségi oldal egy új eszközzel lepi meg a nonprofit szervezeteket. A pontos részletek szerint jelenleg tesztelés alatt van a "donate" gomb, amellyel adományokat közvetítene az oldal, karitatív célokra.

2013-ben volt már egy kisérlet hasonlóra, s akkor egy külső partnerrel bonyolítottak le egy kampányt a Nepáli földrengés áldozatai számára gyüjtve adományokat. Az akkori akció igen sikeresnek bizonyult, így most ezt a modellt terjeszti ki a Facebook az általa megbízhatónak ítélt szervezetekre.

Tehát a pontos működés alapja a már meglévő, vagy most alapított csoport, amely mögött igazoltan egy karitatív szervezet áll. Ezen szervezetek aktiválhatják oldalukon az adományozás gombot. A felhasználók így egy kattintással adhatnak pénzt a szervezeteknek, s rajtuk keresztül a rászorulóknak.

A kisérlet persze még csak szűkebb körben, jelenleg 37 partnerrel folyik és első körben a regisztrált amerikai alapítványok számára lesz elérhető, így a hazai adomány gyűjtők még nem élvezhetik az előnyeit. Az viszont tény, hogy a Facebook ezzel a lépésével sokat tesz azért, hogy a mintegy egymilliárdos napi látogatója segítségével jobbá tegye világot.