A Facebook mobilbevételeinek a felét adják az app reklámok

A Facebook mobilbevételeinek a felét adják az app reklámok
Az elmúlt években a reklámipar egyértelműen a mobilok meghódítására koncentrált, és a legváltozatosabb stratégiákkal igyekeztek pénzt keresni a kifejezetten telefonokra készített reklámokkal.

 

Bár sok esetben még gyerek cipőben járnak ezek a próbálkozások, az eddigi egyik legnagyobb befutó a telefonos alkalmazásokat hirdető integrált reklámok műfaja.

Bár a Google és a Twitter is használt hasonló reklámokat, egyelőre a Facebook uralja a
mobilhirdetések ezen területét. Rafináltan a News Feed-be, a barátaink bejegyzései közé helyezett mobilalkalmazás reklámok olyannyira sikeresek, hogy a témában jártas szakértők szerint, ezen hirdetések adják a Facebook mobilos bevételeinek megközelítőleg felét.

Az app fejlesztők, az elmúlt években gyűjtött felhasználói adatok alapján, már tisztában vannak vele, hogy mely korcsoportok, nemzetiségek és milyen érdeklődési emberek hajlandóak fizetni az alkalmazásokban kínált extra szolgáltatásokért. Ezeket az információkat felhasználva, a lehető legpontosabban tudják most az adott csoportokat célba venni a Facebook hirdetéseikkel.

Az ilyen lehetőségeknek hála a készítők egyre nagyobb lelkesedéssel választják a többnyire “app install ads”-ként ismert hirdetési formát, hogy a felhasználók rátaláljanak termékükre a sok millió másik telefonos alkalmazás között. A Flurry, mobilreklámokra specializálódott cég igazgatója, Simon Khalaf becslései szerint a mobilokra készített app-reklámok piacának értéke a tavalyi évben elérte a 6 milliárd dollárt.

A rendkívül hatékony és sikeres “app install” reklámok népszerűsége exponenciálisan növekszik. Ha egy alkalmazást kíván a közeljövőben hirdetni, akkor minden bizonnyal ezeket a speciális reklámokat érdemes kiindulópontnak választania.