A Facebook már az egered mozgását is követi

A Facebook már az egered mozgását is követi
A Facebook talán még egy dologgal bővítheti listáját arról, mennyi mindent tud rólad. A Wall Street Journal értesülései szerint a közösségi háló új technológiával kísérletezik, amely leköveti a felhasználó aktivitását és összegyűjti arról az adatokat, beleértve a kurzor mozgását. Egyelőre felhasználók egy kis csoportjával tesztelnek.

Az adatokat többféleképpen is felhasználhatják a termékfejlesztéstől a hirdetésekig, mondta Ken Rudin, a Facebook analitikai részlegének vezetője a Journalnek.

facebook-cursor-image

Ez a technológia meghatározhatja, a felhasználó merre mozgatja az egerét a képernyőt, azaz, segíthet annak eldöntésében, hova érdemes hirdetéseket elhelyezni – írja a Mashable. A technológia azt is leköveti, hogy a Facebook mobil felhasználói látják-e a hírfolyamukat bármely adott időpontban az okostelefonjukon.

A Facebook várhatóan „hónapokon belül” dönt arról, folytatja-e ilyen formában az adatok gyűjtését és a vizsgálódást. Ez releváns lehet a targetált hirdetések szempontjából, amelyeket illetően a cég már így növekedést láthatott 2013-ban, negyedévről negyedévre. A legfrissebb beszámolók még a héten érkezhetnek a cégtől.

A Mashable megkeresésére a Facebook reagált a hírekre: „Mint a legtöbb weboldal, mi is folyamatosan futtatunk teszteket bármely időpontban, hogy megbizonyosodjunk róla, a lehető legjobb élményt nyújtjuk az embereknek Facebookon.  Ezek a kísérletek azokra az összesített trendekre vonatkoznak, hogy miként lépnek interakcióba az emberek az oldallal és ezeket hasznosítjuk jövőbeli termékdöntésekhez. Ezeket az információkat senkivel sem osztjuk meg a Facebookon kívül és nem is hirdetések targetálásához használjuk fel azokat.”


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …