7 Facebook „call-to-action” formula, ami biztosan működik

7 Facebook „call-to-action” formula, ami biztosan működik
7 formulát mutatunk Facebook hirdetésekre, amelyek átlagon felüli elköteleződést hajtanak.

breaking-bad

1. Hagyd abba a [    ]!

A negatív kifejezések, amelyek azt mondják az embereknek, hogy valamit rosszul tesznek, azért működnek, mert ráveszik őket arra, hogy felhagyjanak vele és elgondolkoznak a hirdetésedről - írja a Business2Community. Emellett kitűnnek a megszokott tömegből, amely olyanokat mond, mint „Növeld az üzletedet!” és „Légy egy jobb önmagad!”. A negativitásban van valami, ami őszinteséget sugall, ezért olyan frissítő.

6dYb1lCrciH_FLkyGqe0USH0VLL6GMyjYwswAJXmKbfvpFpUMuSNvwKNxGzbMGZBpQuxkTRUZS1o_N5nAq5fXmrszclPW8DfUS4k2O7uucMJIVWwF6dqCyXyjg

2. Unod már a [     ]?

Ez a formula hasonló az előzőhöz. Nagyon negatív, de másképp. Ahelyett, hogy mások félelmeire „játszol rá”, most a frusztrációik vannak a középpontban. Főleg akkor működik, ha a cél egy probléma megoldása és az életük jobbá tétele.

Például sokan igyekeznek lefogyni és hajlandóak kipróbálni mindenféle diétát vagy edzésprogramot, mielőtt megtalálják azt, amelyik tényleg működik. Tehát nekik írhatsz egy ilyen hirdetést: „Unod már a diétákat, amelyek irreális súlyveszteséget ígérnek?” Ez elgondolkoztatja majd őket a magazinok címlapjairól és a reklámokról, meg azokról az esetekről, amikor hittek az ilyen ígéreteknek. Ráadásul, mivel empatikusabbnak tűnsz másoknál, hajlamosabbak lesznek bizalmat adni neked és kattintani a hirdetésedre.

Itt egy példa az online marketing világából:

BEUfZ4VZuhWg4giaMSx2fW0ypNgz91aOS8R5xav1kyAnPfxSXHqbH9ZgNqITKZUVRW1g8Mtw-jrCNZBjE-l1-HHak6qouyrTE5sdmsaUhtz8Z7tyoR3qRi614w

Ez pedig profi SEO megoldásokat ígér:

lE8EG1FnNJyXZFhz-lGRMXaNtc_l1rXCrMiIsOn4107DguEC7ETkef-yyhafaOEtQK47jvuujRYcDC0xXRmNbv2jWuDpPVd1Hiele2dGcpclk7NOhidVfBX5_A

3. Ingyen [     ]

A legegyszerűbb módja a kattintás elnyerésének egy Facebook hirdetésben, ha valamilyen ingyen terméket ajánlasz fel. Lehet az egy tanulmány, egy e-könyv, de egyéb exkluzív tartalom is!

Ez a hirdetés egy értékes forrást kínál azoknak, akik marketingben utaznak és érdekli őket a lehetőség, hogy bővítsék a tudásukat a „helyi SEO” területén:

VIZA_CqFfE3k971G9aUo223fX4W2kgQJC6EDwLU7IEjbaOa1W48WmBkzyzl7o6o5zkURJrO4hdLHaHmJCf8FTWdqPymsS1kX_v81CqMtGO1o2RplFW-FQlw5vA

4. Ingyen [     ] kupon

Az előzőhöz hasonlóan, ez is tökéletes módszer a kattintások hajtásához. Ez különösen alkalmas elköteleződés kiváltására azokból, akik rövidtávon akarnak tőled vásárolni. A kuponokban már rögtön ott rejlik az eladás. Miért? Ha valaki kupont kér, már tervezi, hogy megvesz egy adott terméket vagy kipróbál egy szolgáltatást, amihez a kedvezménnyel olcsóbban hozzájuthat. Lehet, hogy ebben a pillanatban még az árakat hasonlítják össze, a kuponod pedig hozzád csalogatja őket.

5. Kell egy [      ]? Szerezd meg a mi [      ]!

A kérdések remek pszichológiai technikát képviselnek: elérik, hogy az embereket érdekelje az, amiről a hirdetésed szól. Két okból működnek:

  • Egy beszélgetés hangnemét ütik meg, ami bevonzza őket.
  • Az emberek hajlamosak kérdést feltenni magukban, amikor megoldandó problémájuk van. Nem csak azt gondolják, „Több eladást kell elérnem a következő negyedévben”, hanem azt, „Hogyan fogok több eladást generálni a következő negyedévben?”.

Ennél a formulánál gondolj a célközönséged vágyaira és céljaira, majd erre pozicionáld a termékedet vagy az ingyen e-könyvet, tanulmányt, mint megoldást! Tesztelj különböző szinonimákat arra, hogy „kell” – próbálkozhatsz ezekkel: „szükséges”, „akarni”, „megőrülni valamiért”!

Itt egy példa egy hírfolyam hirdetésre, amelynek e-könyv a témája:

4dJJR0Ul6ZKf0LIXvCecMCD523xXG5J7H1Aa5v-ZDaUYShNJmPay-XNHpmrhn2KgnRyQmDsedCElfbcyZ0HGvUKQhdm8uulgQ16Pt8EK3dDerM6UAyyMLoWh9Q

6. Nézd meg/Tudd meg, [egy ismert személy] miért mondta, hogy [      ]!

Az interneten az egyik legjobb módja a bizalom kialakításának, ha olyan embertől idézel vagy olyat ajánlasz, akit az emberek ismernek és már megbíznak benne: egy befolyásos, hatásos ember gondolataira van szükséged!

Legyen olyan valaki, aki „híres” az adott üzletágban és hiteles forrásnak számít ezekben a körökben.

Ez a hirdetés is ezt használja ki, hiszen azt mondja: „Tudd meg, miért nevezte a Wired magazin a ’Scribd’-et a könyvek ’Netflixének’!”.

XPrQ_clk-JeGMKF3KE8NC0vQdzliaS0zD5KFf76KdJ3VPEXPlXRI2Zv3nI-7AphZvT6P980hGVJasEdHqQD0H3cPZboif5t5YbrXNJ7RoUQsTc2aIf2mXMhqNA

7. Játssz, hogy nyerj egy [       ]!

Semmi sem ösztönöz jobban egy embert, mint a lehetőség a nyerésre. Egy verseny, egy játék remek apropó lehet egy Facebook hirdetéshez. Óriási vágyat kelt az emberekben a kattintásra.

Egy példa erre az utolsó, hetedik formulára:

CeApX5QaFvCF85Z_idOSHKF9OP1VfnGUHz5mQJzvgJZIR66E0UZFSO-7AAiUdP4yiGpcT3iy9hp5rzXBVzaX_Rd1aEhoFhTupBKS3zNoyEf4GNj8jCZKhZWdw