6 nagyszerű ötlet: milyen képeket használj a közösségi médiában?

6 nagyszerű ötlet: milyen képeket használj a közösségi médiában?
Manapság tonnányi tartalmat találunk a weben, ezért sokszor nem egyszerű elérni, hogy épp a tiédet vegyék észre. Az egyik dolog, ami leegyszerűsíti a tartalomkészítést, a különböző típusok keverése. Alább láthattok egy elképesztő infografikát a közösségi média tartalomtípusokról: ezek a képek, a szöveg, mások tartalmai, videók, weboldal/blog és a podcastok.

A képek a közösségi média alapvető építőkövei. Szerinted mitől váltak olyan népszerűvé olyan közösségi hálózatok, mint az Instagram vagy a Pinterest? Mindkettő a képekről szól. Azok, akik manapság a neten szörföznek, annyira túltelítődnek információval, hogy rohanniuk kell ahhoz, hogy mindet átnézzék. Ennek leggyorsabb módja pedig a képek használata. Az egyik dolog, amire emlékezned kell a képek kiválasztásakor, hogy tudd, melyik közösségi hálóban akarod felhasználni, Így például egy Pinterest kép sokban különbözhet egy olyantól, amelyet Facebookon jobb posztolni – foglalja össze a Business2Community.

13-514x600

A vicces képek

A humoros képeket gyakran használják a közösségi médiában. Ilyenkor a kulcs, hogy ne felejtsd el, ki a közönséged. Egy random vicces kép, mindenféle cél nélkül semmit sem ér. Talán megosztják néhányan, de végül akár el is veszítheted a közönségedet, ha túl sokszor és egyre több ilyen képet használsz, magyarázat nélkül. Tehát hogyan célszerű bánnod ezekkel? Használjuk ezt a példát: a vicces tojás. Felkelti a figyelmedet, igaz? Ha egy étterem oldalát kezeled például, jól jöhet ki, ha tojásokról ütsz el egy poént. Vagy kötheted a közönségedhez valamilyen sztorin keresztül.

23

Van olyan történeted, ami az üzletedben történt és párhuzamba hozható egy szegény, törött tojással? A lényeg, hogy olyan képet használj, ami valamiképpen köthető az üzletedhez és álljon mögötte egy sztori.

A vicces képek jól tudnak működni Facebookon, Pinteresten és Instagramon is. A kulcs, hogy arra emlékezz, ne posztolj egy csomó ilyen képet, ha nincs okod rá. Ha például egy fogorvos kitenné az oldalára a fenti tojásos képet, talán sokan úgy gondolják, nem értékes az oldal, sem a szolgáltatás mögötte, ezért akár a lájkjukat is visszavonhatják. A humoros képeket is okosan használd!

Figyelemfelkeltő képek

Az alábbi Pinterest kép éppen ilyen. Egyedi és arra késztet, hogy többször is ránézz. Az ehhez hasonló képek mindig sikeresek. Ez a kép például annyira érdekes, hogy arra gondolsz: „Ez valódi?”. Annyira jól néz ki, hogy valószínűleg úgy érzed, meg is kellene osztani. Márpedig a cél ez: hogy megosszák a tartalmadat.

43

Egy nagyszerű forrás a figyelemfelkeltő képek fellelésére a LoveDesignCreate.com Facebook oldala. Az alábbi kép csak egy a sok közül, amelyeket használnak. Tehát még egyszer: ne csak hirtelen felindulásból posztolj képeket csupán azért, hogy megosszák. Ha mi használnánk ezt a képet, azt a kérdést is feltehetnénk: „A közösségi média néha nem olyan, mint egy véget nem érő alagút?”. Miért ez az ötlet? Az üzletedhez kapcsolódó képre így irányíthatod rá a figyelmet.

53

Ehhez a kategóriához nagyszerű példa még a Pool Supply World Facebook oldala. Hihetetlenül vizuálisan gondolkodnak. Olyan képeket posztolnak, mint az alábbi egzotikus úszómedence, ami felkelti a figyelmedet és álmodozásra késztet akár az utazásról is.

63-600x600

Tippek a képeken

Ezt nagyon egyszerű megcsinálni. Először is írd le a 15-20 leggyakrabban előforduló kérdést, amelyet az üzletedhez intéznek, írj hozzájuk rövid válaszokat (ezek a tippjeid), majd készíts belőlük „tipp képeket”. Egy grafikust is felkérhetsz erre a munkára, de használhatod a saját képeidet, vagy szétnézhetsz olyan oldalakon is, mint a www.iPiccy.com vagy a www.PicMonkey.com, hogy készítsd néhányat.

Idézetek a képeken

Az idézetekkel kiegészített képek nagyon hasonlóak a fentiekhez. Keress olyan idézeteket, amelyek köthetőek az iparágadhoz vagy akár írj párat te magad és készíts belőlük képet. Itt egy példa rá:

84

Irodai képek

Szoktál az irodaházadról képeket készíteni? Esetleg az irodai bohóckodásról? Na és az ügyfelekről? A LakeVille Orthodontics fogászat például sok képet oszt meg a fogszabályzásra érkező gyerekekről, a vicceskedő alkalmazottakról, a „szülinapos kereket” megpörgető apróságokról, ilyen az alábbi is:

93-600x450

És mi a helyzet veled? Vállalkozó vagy, ingatlanügynök, esetleg belső építész? Akkor rengeteg képed lehet, amit megmutathatsz! Egész albumokat tölthetsz fel Facebookra, táblákat hozhatsz létre a Pinteresten és így tovább. Egy jó példa a Lennar Homes Facebook oldala is. Rengeteg házat építenek, amelyekről fotót is készítenek, például a lentit.

104-600x400

Mondjuk azt, hogy nem éppen vizuális az üzleted és nem vagy biztos abban, merre keress jó képeket. Joshua Parkinson a Post Planner nevű blogon írt egy jó bejegyzést a témában. Itt olvashattok pár útmutatást, de senkinek sem árt, ha újra megismételjük: ha valamit felhasználsz a webről, fontos, hogy hivatkozz a forrásra! Ez nem csak jogi okokból szükséges, hanem az „netikett” is megköveteli.

Infografikák

Az infografikák nem olyan régen bukkantak fel az interneten és kétségkívül jól startoltak. Olyan vizuális tartalomról beszélünk, amely általában oktató jellegű. A Wikipedia szerint az infografiák grafikus, vizuális reprezentációi információnak, adatnak és tudásnak, amelynek célja, hogy komplex információt jelenítsenek meg gyorsan és egyértelműen.

111-600x433

A fenti egy példa, amely a jelenlegi témánkhoz is kapcsolódik és a Readwrite.com készítette. A másik, amely a Visual.ly – ről származik, a „Gangnam Style” lépéseire tanít meg. Aranyos, figyelemfelkeltő, egyszerű és oktat, mindezt egyszerre. Éppen ezért olyan erőteljesek az infografikák: gyorsan lehet általuk tanítani és tanulni.

121-600x339

Talán most azt mondod magadnak, az én üzletemnek nincs semmije, amit megtaníthatna egy infografikával. Gondolkozz erősebben! Mi az a top 10 kérdés, amit feltesznek neked a vásárlóid? Vizualizálni tudnád a válaszokat? Persze! Izgalmas az üzleted történelme? Akkor meséled el egy infografikával!

Az ötleteknek nem lehet határt szabni. Azonban az infografikákat valószínűleg nem tudod te magad megcsinálni kivéve, ha grafikusi vénád is van és időd, hogy foglalkozz vele. Amikor felveszel valakit a feladatra, egy igazán jó elképzelést válassz, amit újra és újra felhasználhatsz, mert az idő, amelyet egy grafikusnak egy ilyen feladatba kell ölnie, nem kerül kevésbe.


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …