6 márka közösségi média marketing stratégiája, amely elgondolkodtat a sajátodról

6 márka közösségi média marketing stratégiája, amely elgondolkodtat a sajátodról
Nem titok, hogy ma a közösségi média marketing nem annyira egyértelmű, mint amilyen egykor volt, miközben a fogyasztók minden pillanatban egyre többet követelnek a „közösségiből”.

Social media blue puzzle pieces assembled

A ma vásárlója nem csak reméli, de el is várja, hogy a kedvenc márkái folyamatosan új és innovatív módokon lépjenek velük kapcsolatba. Eközben pedig fénysebességgel formálódik a közösségi média tájképe, így lépést tartani a trendekkel és ezeket kiaknázni, rengeteg időt vesz el. Most azonban megfigyeltünk 6 márkát, amelyek kivételes tehetséggel csinálják ezt.

Most megtudhatod, miért is működik az ő megközelítésük. Emellett a JeffBullas.com hasznos tanácsokkal és tippekkel szolgál, hogy végérvényesen belökd a közösségi média kampányaidat a 21. századba.

1. Oreo

6-Brands-Oreo-

Ha felfedezed az Oreo közösségi média világát, látni fogod, hogy többről szól, mint az ikonikus kekszről krémmel a közepében. Megkapó videók fogadnak majd az úton. A „Wonderfilled” kampányban 30 másodperces klipekkel mutatták meg, mi történik akkor, ha különböző emberek Oreóhoz jutnak. Ezek mellett a márka másik kezdeményezése a „Snack Hacks”, YouTube videók egy gyűjteménye, amelyek nagyjából 10 másodpercesek és különleges, váratlan módszereket ajánlanak benne az Oreo fogyasztására. Egyszerűek, rövidek és hatékonyak: jelzik a nézőknek, hogy sokkal többféle módon felhasználható a keksz, és nem csak egy pohár tejbe lehet mártogatni.

Tanulság: Olyan alkalmazásokkal, mint a Vine és a Viddy, Te is készíthetsz a termékedet, szolgáltatásodat bemutató videókat, méghozzá úgy, hogy a marketing büdzsét is túléli. Ezután oszd meg a végeredményt Facebookon, Twitteren és adj hozzá egy táblát Pinteresten is. Nem sok idő kell majd hozzá, hogy a követőid elkezdjék várni a csattanós, kreatív munkáidat!

2. Red Bull

A Red Bull 2012-ben 5,2 milliárd doboznyi energiaitalt adott el, amellyel a világ legnépszerűbb energiaitala lett. Kétségtelen, hogy ehhez van valami köze a közösségi médiának is: a márka arra használja a tartalommarketinget és a közösségi médiát, hogy bemutasson egy életstílust, melyre a célközönsége szomjazik.

6-Top-case-Studies-of-social-Media-marketing-RedBull

A stratégiájuknak csupán néhány eleme: a hét fotója játékkal elérik, hogy az emberek beszéljenek róluk, tweeteljenek, megosszanak és elköteleződést mutassanak a márka iránt. A Facebook oldalán mindig értesülni lehet a következő eseményekről vagy játszani is lehet valamelyik addiktív játékukkal. Vagy nézz bele a RedBullTV adásaiba, ahol igazi adrenalin-hősök történeteit ismerheted meg!

Tanulság: Akár a Red Bull esetében, a Te közösségi média stratégiádnak is relevánsnak kell lennie a célközönségedre nézve! Az első lépés megérteni a közönséged személyiségét. Kinek készíted a Pinterest táblát, kinek tweetelsz, kik a Facebook rajongóid?

3. ADT

Az ADT önmaga újraalkotására használja a közösségi médiát és hogy előtérbe helyezzen egy relatíve új terméket. Anno pusztán egy biztosítási cég volt, ma már segít, hogy akár az otthonod teljes biztonsági rendszerét kezelhesd, SMS-t kapj arról, ha a gyerekek hazaérnek a suliból, de még azt is elintézi, hogy az okostelefonodról kinyisd a bejárati ajtót a házvezetőnek. Tehát nagy erőfeszítéseket tettek a technológiáik fejlesztésében, a közösségi médián keresztül pedig igyekeznek ezeket a változásokat kommunikálni, valamint elérni, hogy a fogyasztóik újszerű módon mutassanak elköteleződést a márka felé. Bónuszként humorral élnek és szórakoztatással.

6-Top-case-Studies-of-social-Media-marketing-ADT

A Pinterest oldaluk abszolút vegyes: bűnüldözési statisztikáktól a költözési tippekig terjed, de még a tavaszi nagytakarításhoz is kaphatunk itt tippeket. Facebookon a domináns szál az, hogy engedik a rajongóiknak elmesélni a saját történetüket arról, miként segítette már őket az ADT. YouTube videóikkal profi atléták otthonaiba engednek betekintést, akik megmutatják, hogyan használják a márka termékeit. Briliáns!

Tanulság: ha új utakra vinnéd a márkádat, a közösségi média sokat segíthet, amikor el akarod érni, hogy az emberek más fényben lássanak. Az ADT példája is bizonyítja, hogy nem számít, melyik üzletágban mozogsz, a közösségi média lehetőséget adhat egy kis pezsgés keltésére.

4. CableTV.com

Egy népszerű online forrásról van szó, ahol kábel TV információkat, friss celebhíreket és szolgáltatási kedvezményeket lehet találni. A CableTV.com megtanulta, hogy a közösségi médiában érdemes friss tartalmat biztosítani, mert erre éhesek az emberek. Google+-on épp annyira szórakoztatóak, mint Facebookon. Továbbá ügyesen kezelik a hashtageket is, hiszen a posztjaik nem fulladnak meg ezekben, pont elegendő mennyiségben vannak jelen a címkék.

6-Top-case-Studies-of-social-Media-marketing-CableTV

Tanulság: használj mini kérdőíveket, nyitott kérdéseket, „töltsd ki az üres helyet” játékot, hogy többet tudj meg a vásárlóidról és elérd, hogy újra és újra visszatérjenek közösség média felületeidre azzal, hogy állandóan friss tartalmat biztosítasz nekik.

5. Airbnb

Az Airbnb cégét mindössze 5 évvel ezelőtt alapították. Az otthonok üzletágában mozog, de a közösségi médiában is remekel. Google+-on, Facebookon, Twitteren és YouTube-on a márka utazási és vendéglátási tippeket szolgáltat, valamint szórakoztató kérdéseket tesz fel, amelyek maguktól követelik meg a válaszokat és emellett pedig a legfrissebb Airbnb eseményekről is tájékoztatnak.

6-Top-case-Studies-of-social-Media-marketing-Airbnb

A márka minden felülete arra ösztönzi a felhasználókat, hogy megosszák Airbnb történeteiket, mellyel egy autentikus közösséget is teremtettek.

Tanulság: a jelenlegi vásárlóid a legjobb reklámforrásaid. El akarják mondani a világnak, milyen nagyszerű a terméked vagy a szolgáltatásod. Engedd, hogy ezt megtehessék a közösségi médiában!

6. TurboTax

A TurboTax is előnyére fordítja a közösségi médiát, megközelítése pedig bizonyítja, hogy az, miként kezeld a boldogtalan vevőt, sokat elárul arról, miként kezeled általánosan az ügyfeleidet.

6-Top-case-Studies-of-social-Media-marketing-Turbo-tax

Az adókkal bíbelődő társaság, amely jelen van Facebookon, Twitteren, Pinteresten és YouTube-on is, gyakran néz szembe negatív kommentekkel. Ahelyett azonban, hogy ignorálnák ezeket, minden panaszra reagálnak. Hitelességük a magasban szárnyal, ugyanis pontosan tudják, hogy minden ember csalódik és elkeseredett időnként. Amikor pedig így van, törődésre vágynak.

Tanulság: Amikor (és nem ha) eljön az idő, hogy a Te céged is negatívabb visszajelzést kap, ne hagyd figyelmen kívül! Figyelj oda a problémára, hogy a világ tudja, törődsz a vásárlóiddal és komolyan veszed őket. Így teszed a fogyasztókat boldoggá.


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …