6 kreatív módszer a beágyazott Facebook posztok használatához

6 kreatív módszer a beágyazott Facebook posztok használatához
Szeretnéd, ha több ember látná a Facebook posztjaidat? Használtad már a Facebook új funkcióját, amellyel a posztokat a weboldaldon vagy a blogodon is beágyazhatod? Ez ugyanis segíthet a láthatóság és az elköteleződés növelésében.

Miként tudod kreatívan használni a beágyazott posztokat a Facebook marketing stratégiád részeként? Lássuk! – olvashatjuk a Social Media Examiner oldalán.

A Twitter nem az egyetlen beágyazható közösségi médium. Júliusban jelentette be a Facebook, hogy a nyilvános posztjai a platformnak szintén beépíthetők a weboldaladba néhány sornyi kód segítségével.

A legtöbb publikus bejegyzést beágyazhatod egy személyes profilról vagy egy oldalról. Ehhez a hírfolyamba, a profilodra vagy az oldaladra kell menned és a poszt jobb felső részében lévő legördülő menüt generáló nyílra kattintanod. Itt látod majd a beágyazási opciót (Embed Post).

1

Ezután láthatod, hogyan fog kinézni a poszt és a kódot, amit használnod kell. Ezt másold ki, majd illeszd be a kívánt területre a weboldaladon vagy a blogodon.

2

Az eredmény:

Jelenleg csak profilok és oldalak nyilvános posztjait lehet beágyazni, azokat nem, amelyek csoportokon belül jöttek létre vagy kommentben olvashatóak. Remélhetőleg, a funkció még bővül ezekkel a lehetőségekkel a jövőben.

És ne felejtsd el azt sem, hogy számít, milyen adatvédelmi beállításokat használt a személy, aki közzétette a bejegyzést! Csak azokat a posztokat tudod beágyazni, amelyek publikusként jelentek meg!

Most pedig lássuk hat módját annak, hogyan használhatják a marketingesek a Facebook beágyazott posztjait:

1. Bizonyíts!

Tartsd a szemedet az oldaladon közzétett pozitív posztokon és ágyazd be ezeket a weboldaladon mint közösségi bizonyítékot! Ezeket a „Mások legutóbbi bejegyzései” szekció alatt találod.

3

Hogy megnézd, beágyazhatóak-e, kattints a bejegyzés közzétételi időpontjára, majd keresd ismét a legördülő menüt generáló nyilat a beágyazási kódért!

kh-social-proof-embed-2

2. Hozz példákat!

Ha a közösségi médiáról blogolsz (különösen a Facebookról), példákat szolgáltathatsz úgy, hogy élő Facebook státuszfrissítéseket közölsz beágyazva a weboldaldon. Például ahelyett, hogy screenshotokat készítenél az státuszok típusáról, amelyeket a márkák a Facebook oldalaikon tesznek közzé, beágyazhatsz egy élő posztot.

3. Idézz!

Láttál egy érdekes statisztikát vagy idézetet, amelyet megosztanál? Oszd meg beágyazott posztként, hogy interaktív anyagot is hozzáadj a tartalmaidhoz!

4. Bővítsd a repertoárt!

Ha videót osztanál meg, tedd ezt először a Facebook oldaladon! Ezután pedig a beágyazott posztot oszthatod meg a videóval együtt, nem csak a videót. Így, ha az embereknek tetszik, lájkolhatják a beágyazott mezőből is vagy átkattinthatnak Facebookra a bejegyzésedhez, hogy ott tegyék ezt meg.

5. Pörgesd fel az elköteleződést!

Beszélgetést akarsz indítani a Facebook oldaladon? Miért nem ágyazod be az ezzel kapcsolatos posztodat a blog tartalmadon belül, hogy még többen lássák?

Így még többen reagálhatnak majd rá Facebookon is. Ezzel a weboldalad látogatóiból és a blogod olvasóiból az oldalad elkötelezett tagjai válhatnak.

6. Mutasd meg a legjobb Facebook tartalmadat!

Először menj a Facebook Insights (Elemzések) szekcióba a posztok alatt, hogy megnézd, melyik poszt váltotta ki a legnagyobb elköteleződést!

4

Ezután kattints a legnépszerűbb posztjaidra, majd a részletes statisztikai képernyőn látni fogod a legördülő menüt, ahol eléred a beágyazási opciót.

5

A legjobb rész

Mi a legjobb része a Facebook beágyazott posztok funkciónak? Amint látható a fenti példákban, bármely Facebook oldal beágyazott bejegyzése tartalmazza a lájk gombot. Bár nem mindig tudod lájkolni azt vagy hozzászólni anélkül, hogy a beágyazott elem visszavinne Facebookra, a jobb felső sarokban lévő gombra kattintva lájkolhatod az oldalt.

Ez azt jelenti, hogy minden beágyazott posztod segíthet a rajongói számod növelésében!

Az érem másik oldala, hogy ha mások profiljáról vagy oldaláról ágyazol be posztot, a weboldalad látogatói és a blogod olvasói továbbkattinthatnak ezekről, azaz otthagyják a saját oldaladat. Ezt tartsd észben a beágyazáskor!

Mit gondoltok? Használtok beágyazott Facebook posztokat? Ha igen, hogyan?


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …