5 nagyszerű Google+ oldal

5 nagyszerű Google+ oldal
A Google+ csillagászati értelemben nőtt meg 2011-es indulása óta. Megelőzte a Twittert 2013 januárjában és most a második helyet foglalja el a népszerűségi versenyben a Facebook mögött. Több, mint 700 millió regisztrált felhasználója miatt a cégek sokat nyerhetnek azon, ha itt is kezelnek oldalt. Ugyanakkor némelyik Google+ oldal népszerűbb, mint a többi. Megnézzük, miért.

10-Brands-with-Great-Google+-Pages

A JeffBullas.com gyűjtéséből 5 Google+ oldal példáját nézzük meg, valamint tippeket, ötleteket is gyűjthettek saját cégetek számára.

1. Toyota

A Toyota Google+ oldala kiváló. Megosztják a követőikkel az iparág híreit, inspiráló fotókat és innovatív koncepciókat, valamint rendszeresen posztolnak.  Ami azonban igazán egyedülálló funkciójuk, az a „Toyota Collaborator”. A Google Hangouts szolgáltatás segítségével:

  • a felhasználók meghívhatják az ismerőseiket, hogy segítsenek nekik saját Toyota autójuk megtervezésében és testreszabásában,
  • maximum öt ember vehet részt egy projektben, amelyben megváltoztathatják a színeket és a felniket, megbeszélhetik az opciókat és forgathatják a kocsit, hogy különböző nézőpontból vizsgálhassák,
  • „eye-tracking” segítségével megtekinthető az autó belső tere,
  • és a kész kocsit el lehet vinni egy virtuális tesztvezetésre a Google Mapsben.

Toyota-Google+-page

2. Cadbury

A Google+ oldalak széles és nyitott formátumához rendkívül jól illeszkednek a vizuális tartalmak. Azok az oldalak, amelyek ezt felismerik, általában jobban teljesítenek, mint azok, amelyek csak a szövegre figyelnek. A Cadbury kihasználta ezt, biztosítva, hogy az oldala tele legyen nagy, világos és vonzó képekkel. Ahogyan lefelé görgetünk az oldalon, remek képeket láthatunk a különböző termékekről, finomnak tűnő sütikről és kekszekről és a jellegzetes Cadbury lila felbukkanásairól.

Cadbury-Google+-page

3. Hugo Boss

A másik vizuális szakértő a divat magaslatairól érkező Hugo Boss. A ruháik letisztult vonalait és meghatározott színeit átvitték a Google+ oldalukra is, amely úgy néz ki, akár egy glossy magazin lapjai. Ám az oldal így sem igazán hirdetési felületként funkcionál a márkának, hanem még inkább luxus életmód kalauzként – az eredmény pedig sok-sok követő.

Hugo-Boss-Google+-page

4. H&M

Egy másik divat márka, amely viszont eltérően közelítette meg a Google+ oldalát. A piac különböző szegmensében tevékenykedik, nem ott, ahol a Hugo Boss, megszólítva a fiatalabb generációkat, amelyek megfizethető és eldobható divatot keresnek. Az H&M a termékek képei mellett „kulisszák mögötti” posztokkal is jelentkezik fotózásokról, videó interjúkról híres dizájnerekkel és útmutatókkal a következő divattrendekhez.

H-and-M-Google+-page-v2

5. Virgin

A „80/20” szabály azt jelenti, hogy egy cég közösségi média posztjainak csak 20 százalékának szabad a saját termékeiről szólnia. A Virgin ezt a tanácsot megfogadta, hiszen a márka életmód imidzséhez is illeszkedik. Richard Benson vállalkozásának karizmatikus márkájára építve, a Virgin Google+ oldala inspirációs posztok, interjúk és viták mixét szolgáltatja a követőknek. Az oldal népszerűségének egy részét tagadhatatlanuk annak köszönheti, hogy a cég vezérigazgatója Richard Branson, de a 80/20-as szabály szintén nagy szerepet játszik ebben.

Virgin-Google+-page

Útravaló

Fontos, hogy tiszta, magas minőségű képeket posztolj, méghozzá rendszeresen, hogy az oldalad hívogató és vonzó legyen a szemnek! Ösztönözd elköteleződésre a közönségedet, tartsd fenn a figyelmüket – használj kérdéseket, versenyeket és hangoutokat!  Ne csak a termékedről vagy a szolgáltatásodról posztolj – bizonyosodj meg róla, hogy a tartalmad érdekes az olvasóid számára (hírek, interjúk és felmérési eredmények igen népszerű posztokká szoktak válni)! Végül pedig ne felejtsd el rendszeresen frissíteni az oldaladat, mert a követők gyakran megunják az állott profilokat!


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …