5 millió Facebook rajongó tervezte meg a Porsche új modelljét

5 millió Facebook rajongó tervezte meg a Porsche új modelljét
A gyártó által ajánlott 106 ezer dolláros fogyasztói árral sok Porsche rajongót fosztottak meg attól a lehetőségtől, hogy egyszer egy 911 Carrera 4S tulajdonosai lehessenek. Ám egy Facebook promóciónak köszönhetően, amely a cég oldalának 5 millió lájkját ünnepli, minden egyes rajongó hozzájárulhatott a modell rajongói változatának dizájnjához.

Mivel a kezdeményezés februárban indult, a német autógyártó megépített egy 911 Carrera 4S – et a rajongói igények alapján és jelenleg egy promóciót futtat, hogy egy kiválasztott rajongó majd a valóságban is kipróbálhassa, milyen vezetni az autót – írja a Mashable. Az ünneplés február 4-én indult, amikor a Porsche megkérte „a világ legjobb szakértői paneljét: a rajongókat”, hogy válasszanak egy külső színt. A poszt végül közel 16 ezer lájkot és 1200 kommentet eredményezett és az „Aquablue Metallic” szín nyerte meg a legtöbb rajongó támogatását.

porsche

Az elkövetkező hetekben a rajongók olyan elemekre szavazhattak, mint a kerekek, a külső csomagolás és a kocsi belső festése. A Porsche közölte a rajongókkal március 11-én, hogy a tervek szerint júniusban megépítik az autót a Porche Exclusive további fejlesztései nyomán, amely program lehetővé teszi a járművek egyéni testre szabását a gyárból.

A Porsche augusztus 2-án fedte fel a végső terméket egy Facebook fotóalbumban. A kívül futó fehér feliraton az olvasható „5M Porsche fans”, azaz „5 millió Porsche rajongó”.

Ezt augusztus 6-én egy másik „így készült” galéria követte benne 20 képpel, amelyeken bemutatták az autó gyártási folyamatát, és amellyel közel 53 ezer lájkot gyűjtöttek.

A „5 Million” nevű tabon a Porsche Facebook oldalán a márka felajánlja a lehetőséget egy rajongónak és barátjának, hogy a volán mögé üljön a Silverstone-i Porsche Experience Centerben.

A részvételhez a rajongóknak meg kell mutatniuk a márkának, hány nyilvános Porsche rajongó van az ismerőseik listáján. A legtöbb Porsche Facebook rajongóval rendelkező felhasználó nyer. A promóció augusztus 18-én ér véget.

A Facebook rajongói autó modellként elérhető a Porsche online áruházában is. Az 1:43 arányban elkészült verzió már sokkal elérhetőbb 70 dolláros áron fut.

Mióta megtörtént a nagy leleplezés ebben a hónapban, a márka az autó képére cserélte le Facebook borítóképét.


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …