5 (legitim) tipp, hogy többen vegyenek észre a Facebook hírfolyamban

5 (legitim) tipp, hogy többen vegyenek észre a Facebook hírfolyamban
A Facebook a közelmúltban módosított a hírfolyamán, hogy csökkentse az oldalaktól érkező spam posztok mennyiségét. Ezek a bejegyzések általában három kategóriába esnek: lájkvadász, gyakran közzétett és spam linkek.

A lájkvadász posztok azok, amelyek kifejezetten azt kérik a felhasználótól, hogy lájkoljanak, kommenteljenek vagy osszák meg a bejegyzést, hogy nagyobb mértékben terjedjen el, mint amennyit önmagától el tudna érni – írja a Practical Ecommerce.

Facebook felhasználókkal kitöltetett egy kérdőív szerint átlagosan a lájkvadász bejegyzések 15%-kal kisebb mértékben relevánsak a többinél. Ezért is döntött úgy a Facebook, hogy az algoritmusa megváltoztatásával beazonosítja ezeket és tesz arról is, hogy ne bukkanjanak fel „előkelő” helyen a hírfolyamban.

facebook-like-bait

A gyakran közzétett posztok között általában fotók, videók vannak, amelyeket ismételten feltöltenek Facebookra.  A közösségi háló szerint az emberek ezeket a tartalmakat kevésbé érzik relevánsnak, és nagyobb valószínűséggel panaszkodnak, ha az oldalak ilyeneket posztolnak.

A spam linkek pedig azok, amelyek nem megfelelő nyelvezetet  vagy formátumot használnak, hogy megvezessék az embereket, akik azt gondolják, az adott tartalomra vezet a link, miközben nem. Ezt a taktikát is igyekszik azonosítani a Facebook és minél jobban leépíteni.

5 tipp a minőségi Facebook tartalomért

Azok az üzletek, amelyek a következő hónapokban spam tartalmakat tesznek közzé, látni fogják, hogy azok elterjedésének mértéke a hírfolyamban csökken. Ugyanakkor pedig azok az oldalak természetesen nem lesznek érintve, amelyek nem élnek ilyen taktikákkal.

Figyelj rá oda, hogy az átlagosan jelentkező csökkenő olvasottság mellett is mindig releváns és jó minőségű tartalmakkal jelentkezz!

  • Fókuszálj a relevanciára! Olyan tartalmat posztolj, ami releváns a célközönséged számára! A Facebook szerint az rendben van, ha beszélgetésre ösztönzöl a posztod tartalmával kapcsolatban, de kerülni kell a taktikát,amikor lájkokat és megosztásokat kérsz, hogy még jobban terjedjen a tartalmad.

Az egyik módja, hogy ezt sikeresen kivitelezd, ha ismered a közönségedet. A Facebook Elemzések remek adatokat szolgáltat a közönséged összetételére, érdeklődési köreire nézve, de itt tudhatod meg azt is, hogyan teljesítettek a posztjaid lájkok, megosztások és virális elérés tekintetében. Amint tudod, ki olvassa a tartalmaidat és mely típusú bejegyzéseket kedvelik, elindulhatsz a megfelelő úton.

  • Használj eredeti tartalmakat! Alakíts ki olyan publikálási stratégiát, amelyben eredeti tartalmak kapnak helyet! Ne másolj más forrásokból, amelyeket Facebookon találsz!

Bár gyakran történik meg, hogy az oldalak egymás tartalmait megosztják, mindig jobb, ha külső forrásokból merítesz inspirációt, például olyan „szűrőoldalak” segítségével, mint a Mention vagy a Feedly, vagy más közösségi felületeken is szétnézhetsz, így a Pinteresten, a YouTube-on, és persze ott vannak a Brainy Quote és a Quotelicious motiváló idézetei is. A legjobb azonban mégis az, ha saját tartalmat állítasz elő, így tematikát tekintve releváns blogbejegyzéseket, „how-to” videókat, a termékeidet bemutató képeket, és így tovább.

  • Legitim források linkjei. Ne csald a látogatókat a weboldaladra a fent említett trükkel! Ne ígérj olyat, amit nem adhatsz meg nekik! Ha mégis így teszel, nem csak a hírfolyambeli teljesítményedre lesz hatással, de az olvasóid beléd vetett bizalma is csökkenni fog.
  • Használj vonzó, merész képeket! A közösségi média posztokban gyakran bukkannak fel képek és nem véletlenül: az emberek inkább lépnek elköteleződésbe a képeket tartalmazó bejegyzésekkel, mint az azokat nem tartalmazókkal.

A Shutterstock blog ad ezekkel kapcsolatban pár jó tanácsot. Azt állítja, hogy egyszerű, vonzó képeket kell használni, amelyek kis méretben is hatásosak. Tehát érdemes olyat választani, ami egy dologra fókuszál és nem túl zsúfolt. A Shutterstock ezen kívül javasolja az oldalaknak, hogy szándékosan pozitív benyomást keltsenek – a hirdetők nyilván már évtizedek óta alkalmazzák ezt a technikát.

Ha már a hirdetésekről beszélünk, a Facebook hirdetésekben is fontos a tekintetet megragadó képeket használni, különösen azokban, amelyek a hírfolyamban jelennek meg, hiszen így jobban felkelthetik a figyelmet és nagyobb eséllyel mutatnak feléjük elköteleződést a felhasználók.

  • Használd a Facebook egyedi közönségek funkcióját! Az egyedi közönségek hirdetési lehetőség célja, hogy erősítse az üzletek és a jelenlegi, valamint leendő ügyfeleik közötti kapcsolatot, méghozzá erősen releváns ajánlatokkal.

Ez az 5 tipp segíthet elkerülni azokat a problémákat, amelyeket a hírfolyam változások hoztak felszínre és biztosíthatják azt, hogy az üzeneted nem csak több emberhez jusson el, de kifejezetten azokhoz, akik a legnagyobb érdeklődést mutatják a termékeid és a szolgáltatásaid iránt.