5 közösségi média mutató, amelyet követned kell

5 közösségi média mutató, amelyet követned kell
Egyre több az adat, s ebből egyre több a „közösségi”, ami mindenütt jelen van, így jól tippelsz, ha azt mondod, ennek valami köze lehet hozzád és az üzletedhez is. Rendszeresen posztolsz és kihasználod a közösségi médiát. Ám itt a kérdés: helyesen teszed? Optimális eredményeket érsz el? És honnan kellene mindezt pontosan tudnod? A trükk az, hogy azonosítanod kell a valóban releváns közösségi adatokat és megvizsgálni, mit jelentenek.

A The Next Web összegyűjtötte az 5 legfontosabb közösségi média mutatót, amelyet követned érdemes.

graph-786x305

1. Elérés

Követendő mutató: Közönség növekedésének aránya

A követésből származó előny: A közösségi média adatok közvetlenül köthetők a profithoz

Kapcsolódó mutatók: Közönség növekedése, Összes követő

Szerencsére az olyan homályos mérőszámok, mint a „People Talking About This” eltűnőben van, és specifikusabb kategóriák helyettesítik. Ezek közül az egyik a „Közönség növekedésének aránya” (Audience Growth Rate). Ez az új követők és hasonló statisztikák finomítása, százalékos arányban kifejezve, és leírja a közösségi médiában jellemző lendületedet. Segít értékelni a marketing erőfeszítéseidet időpontokra lebontva anélkül, hogy bezavarnának a képbe olyan irreleváns információk, mint az összes követőd száma.

2. Elköteleződés

c-6-730x347

Követendő mutató: Átlagos elköteleződési arány

A követésből származó előny: Jelentést és kiaknázhatóságot biztosít az elköteleződési számoknak

Kapcsolódó mutatók: Elérés, Összes elérés, Közönség növekedésének aránya

Meg kell bizonyosodnod arról is, hogy a megfelelő emberekhez beszélsz, azokhoz, akik meghallgatnak. Az „Átlagos Elköteleződési arány” (Average Engagement Rate) lehetővé teszi, hogy a már létező hálózatod pulzusát mérd és lásd, hogyan rezonálnak a közösségi média erőfeszítéseid ezzel a bázissal. Ez az arány összehasonlítja a posztjaid elérését az általában vett rajongói közönségeddel. Még egyszer: a megosztások, lájkok és egyebek számával jó lehet dicsekedni és egy határig informatívak is. Ha viszont megnézed, hogyan alakulnak a valós interakcióid a közönségeddel, akkor kiemelheted a törzsedet a néma követők tengeréből.

3. Ügyfélszerzés

return-visit-percentage-730x324

Követendő mutató: Látogatói gyakoriság aránya

A követésből származó előny: Optimalizálás az új és visszatérő látogatókra való targetálással

Kapcsolódó mutatók: Átkattintási arány, Benyomások a közösségi médiából

Az olyan eszközök, mint a Google Analytics lehetővé teszik a weboldalad hivatkozó forgalmának követését a közösségi médiából, azaz megtudhatod, hogy a hivatkozások hány százaléka érkezik a közösségi médiából, valamint meghatározhatod a látogatások gyakoriságát is.

Ez a mutató felosztja a nézőket új és visszatérő látogatókra, két különösen értékes csoportra, amelyeket meg kell értened és céloznod. A visszatérő látogatók száma jelzi az elköteleződés mélységét és a közösségi hálóid erejét is. Az új látogatók pedig megerősítik, hogy a ködösebb „Elérés” és „Rajongók” mutatóid pontosan írják le a növekedést.

GA-Social-Conversions-730x389

4. Konverzió

Követendő mutató: Segített konverziók

A követésből származó előny: A közösségi média adatok követlen összekötése a profittal

Kapcsolódó mutatók: A legutóbbi kattintási konverzió értéke

Amellett, hogy látogatókat szerzel a márkád weboldalának, majd ráveszed őket, hogy visszatérjenek, egyértelműen meg kell határoznod arra vonatkozó céljaidat is, miként akarod ezeket a látogatókat eladásokká és más vágyott tevékenységekké konvertálni. Ezzel egy időben pedig észben kell tartani, hogy a termékeid előretolása az egyik leggyakoribb módja a közönség elveszítésének a közösségi médiában.

A Segített konverziók mutatója meg tudja mutatni az erőfeszítéseid értékét, amelyekkel a bizalmat és a befolyásodat építed ki a közösségi médiában. A konverziós céljaid pontos meghatározásával a Google Analyticsben és más kapcsolódó eszközökben, követheted a közösségi csatornákból érkező látogatókat és figyelemmel kísérheted a konverzióikat az idő múlásával. Talán a frappáns tweeted ma nem hoz eladást, de a nap végén potenciális vásárlóid lehetnek, akik nagyobb hajlandóságot mutatnak az oldaladra való visszatérésre.

A Segített konverziók összehasonlítása a Legutóbbi kattintási konverziók értékével azt is azonosítja, mely közösségi hálók jobbak az adott vásárlók körbe udvarlására és melyek alkalmasabbak az eladás segítéséhez.

5. Aktivitás

Követendő mutatók: Ügyfélszolgálati megtakarítás

A követésből származó előny: Üzletre való hatás mérése

Kapcsolódó mutatók: Ügyfélszolgálati költségek, Közösségi média posztok

Az üzleti megtakarításaid a közösségi médiában megegyeznek azzal az átlagos idővel, amit a hagyományos ügyfélszolgálati tevékenységbe fektetsz, megszorozva az ügyfélszolgálat óránkénti költségével. Megismételve ezt 100-szor vagy 1000-szer, ez jelentős megtakarításokat jelent az üzletednek.

bounce-rate

Ezek azok a közösségi média analitikák, amelyek segítik a stratégiai tervezést. További fontos mutatók elemzésért kattintsatok a The Next Web oldalára!