5 Facebook kampány, amelyből ihletet meríthetsz

5 Facebook kampány, amelyből ihletet meríthetsz
Több mint 1 milliárd havi aktív felhasználót tudva magáénak, a Facebook még vonzóbbá vált az üzletek szemében. Ugyanakkor sok cég küszködik azzal, hogy kitalálja, miként használhatná a platformot előnyére.

Ezért a The Next Web oldala összegyűjtött néhány frissebb sikeres példát.

1. Grey Poupon: a jó ízlés társasága

A Grey Poupon a dijoni mustár egyik márkája, amely különösen népszerű az Egyesült Államokban. „A jó ízlés társasága” elnevezésű kampány keretében értékelte azokat, akik a márka Facebook rajongójává szerettek volna válni, hogy megnézzék „elég jók-e” az üzlet számára.

Így ellentétben az olyan Facebook behemótokkal, mint a Skittles és a Coke, amelyek komoly lájk halmokat tudhatnak magukénak, a Grey Poupon egy finomabb megközelítést választott. Nem a mennyiségre, hanem a minőségre utaztak, miközben magukat „a legigényesebb Facebook oldalként” hirdették.

Átkutatták a felhasználók profilját és idővonalát, majd pontozták őket olyan mutatók alapján, mint ismerősök, bejelentkezések, lájkok száma, de még a nyelvhasználatukat is megfigyelték. Csak azok kaptak hozzáférést az oldalhoz, akik a top százalékba kerültek be és ezáltal exkluzív tartalmak és díjak vártak rájuk. Akiket nem találtak érdemesnek erre, azoknak visszavonták a lájkját és azt kérték tőlük, hogy fejlesszék tovább a profiljukat, mielőtt újra jelentkeznek.

Inkább volt a kampány jópofa, mint elitista, és kétségkívül hatékonyan különítette el magát a tömegtől. Akár érdekelje az embereket a mustár annyira, hogy bizonyos akadályokat ugorjanak meg a rajongói státusz eléréséért, akár nem, a kampány megmutatta, hogy a kreatív gondolkodás csodákat művelhet. A történetről még a The New York Times is beszámolt.

2. OAK Milk: fordított rablás

A Parmalat egy multinacionális étel-, ital- és tejtermékek forgalmazásával foglalkozó cég, melynek központja Olaszországban található. Az OAK nevű tejük pedig igen népszerű Ausztrália egyes részein.

A Facebook oldalukon keresztül meghívták a termék rajongóit egy „Fordított rablás” nevű eseményre a környékükön lévő boltokba. Mit jelentett az akció? Egy csapat maszkos embernek kellett beözönleni az üzletekbe, majd nem kirabolni azokat, hanem feltölteni a polcokat OAK tejjel. Később odáig mentek, hogy a rajongók otthonaiban is végrehajtották a fordított rablást.

Nyilván az ilyen típusú kampányok jobban működhetnek a nagyobb költségvetéssel rendelkező márkák esetében, de a Parmalat tényleg megmutatta, hogy a Facebook tevékenységek milyen hatást érhetnek el a valós életben. A digitális és a fizikai kétségtelenül jól működik együtt, ha ügyesen intézik a dolgot.

Reverse Robberies Case Study from Alex Derwin on Vimeo.

3. A Pepsi lájk-gépe

A Grey Poupon mustárral ellentétben a Pepsi nagyon akarta a Facebook lájkokat – olyannyira, hogy építettek egy italautomatát, amely ingyen osztogatta a kólát, ha valaki kimutatta az elköteleződését a márka iránt Facebookon. Először Beyoncé antwerpeni koncertjén használták Belgiumban.

Okostelefonon keresztül is leadható volt a lájk, de az automata érintőképernyőjének használatával is beléphettek a felhasználók a fiókjukba.

Akárcsak az OAK tej kezdeményezése, ez a kampány is megmutatta, hogy a Facebook igénybevételével hogyan lehet a platformon kívül is sikeres marketing tevékenységet végezni.

4. A Lay’s tett egy szívességet a rajongóknak

A Lay’s már korábban is futtatott „crowdsourcing” alapokra épülő kampányokat, hogy új chips ízeket fejlesszen ki és tegyen elérhetővé számos országban.

Tavaly az Államokban a Facebookon futottak az események, ahol a rajongók szavazhattak a következő ízre. Ehhez három összetevőt kellett kiválasztaniuk, kitalálni egy nevet, valamint rövid leírást adni a termékről, mint afféle szlogent. Végül a sajtos, fokhagymás kenyér ízesítés győzedelmeskedett, a nyertes pedig 1 millió dollárral lett gazdagabb.

A Facebook esetén könnyű abba a hibába esni, hogy csupán egyirányú tájékoztatásra használjuk ahelyett, hogy kétoldalú médiumként kezelnénk. Bármekkora legyen a költségvetésed, fontos, hogy foglalkozz a rajongóiddal. Talán nincs felesleges 1 milliód, de más ajándékokat is felajánlhatsz nekik.

Flavor Ambush from Energy BBDO on Vimeo.

5. C&A: divatos lájkok

A nők szeretnek tanácsokat kapni, amikor új ruhát akarnak vásárolni. A C&A brazil részlege új kollekciójának ruháit Facebookon tette közé, arra bátorítva az embereket, hogy lájkolják azokat, amelyek tetszenek nekik. Ezeket valós időben, folyamatosan számolták a boltban lévő ruhafogasok kijelzőjén, így jelezve, melyik ruha mennyire népszerű.

Ismét egy példa, amely kis költségvetés mellett nem fog működni, de emlékeztet arra, hogy a kreativitással kihasználható a tömeg ereje és felfedezhetőek a való világ értékei.


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …