4400 dollárba kerül a közösségi média a cégeknek

4400 dollárba kerül a közösségi média a cégeknek
A közösségi média őrület költségeit mérte fel egy infografika. A megállapítások szerint mintegy 4400 dollárt pazarolnak az alkalmazottak évente erre.

A közösségi média drága mulatság a cégeknek, legalábbis azoknak, akik nem korlátozzák semmiben alkalmazottaik közösségi médiás kalandozását. A közösségi média kutatók szerint egyre többet lógunk a neten és már munka közben is szívesebben használjuk a Facebookot, mint a céges szoftvereket.

A közösségi média gyakorlatilag sokak számára a legaktívabb kommunikációs forma a világgal, ismerőseiket, barátaikat itt követik és a való életben kevéssé kommunikatívak is bátrabban fejezik ki véleményüket. Ezzel nem is lenne gond, ha mindenki munkaidőn kívül tenné ezt, de a legaktívabb időszak úgy tűnik nem a pihenő időszakra esik, sokkal inkább a cégek számlájára szeretünk internetezgetni.

A Facebook, a Youtube, a Twitter használat elképesztő méreteket öltött és ennek a növekedésnek az árát meg kell valakinek fizetni. A közösségi média árnyoldala lehet, ha kiderül róla, hogy a cégek többet veszítenek vele, mint amennyit nyernek általa.


A felmérés szerint 10-ből 6 felhasználó használja a közösségi médiát munkaideje alatt, az adatok lehetnek egy kicsit torzak is, hiszen nem mindenki szereti bevallani, hogy internetezik munka helyett. A felmérés még 2012 végén készült, de azt gondolom, hogy a banne feszegetett problémák egyre aktuálisabbak.

A felmérés és belőle készült hatalmas infografika itt érhető el.