3 módszer, amivel az Instagram követődből vásárló lesz

3 módszer, amivel az Instagram követődből vásárló lesz
Mivel az Instagram kizárólag fotó-és videómegosztó platformként működik, ahol nem lehet számolni az e-kereskedelemben megszokott átkattintásokkal, az Instagram ROI-ja [„return on investment”, azaz a befektetés megtérülésének mutatója] nem olyan egyértelmű, mint Pinteresten, Facebookon vagy Twitteren. Hogyan tudják akkor a márkák az Instagram követőket vevőkké formálni?

Következzen három releváns stratégia a Business2Community tollából!

3509110513_6e11016071_b1

1. Változtasd az Instagram követőidet bennfentesekké!

Egy 2013. júniusi tanulmány Syncapse.com-tól kiderítette, hogy miközben az amerikaiak 49 százaléka lájkolja hűségből a márkák Facebook oldalait, egy jelentős 43 százalék kuponok és kedvezmények miatt lesz rajongó. A trükk az, hogy megtaláld azokat a vásárlókat, akik ugyan eredetileg valamilyen akció miatt lettek a követőid a közösségi médiában, azért fognak maradni, mert támogatják a terméket. Itt jönnek képbe az Instagram követőid, akik már kifejezték az érdeklődésüket a márkád iránt és most már csak annyi a teendő, hogy motiváld őket a vásárlásra.

Egy módszer: Tegyél közzé exkluzív ajánlatokat Instagramon, amelyeket online vagy a boltokban lehet beváltani! Ez nem csak eladásokat fog hajtani, azt is érezteti majd a követőiddel, hogy bennfentes infót kaptak, s ez további jó érzéseket kelt bennük a márkával kapcsolatban.

A Haute Look oldala gyakran használja arra Instagram hírfolyamát, hogy a napi akciókat hirdesse a #HLsneakpeek hashtaggel kiegészítve. A Bauble Bar ékszerész cég, amely heti kincsvadászatot tart megjelölt kiegészítőkre építve, amelyekhez emailben küldenek rejtélyes nyomokat, rendszeresen szerepelteti Instagramon a kedvezményes darabokat. Az eredmény: promóciós célokra használva az Instagram emlékezteti a követőidet, hogy vásároljanak – és, hogy időről időre visszatérjenek még többért.

2. Tedd a boltodat népszerűvé!

Talán a filterek hatása, de az Instagramnak megvan az a képessége, hogy szinte bármit irigylésre méltó külsőben tüntessen fel. Azok a márkák, amelyek pop-up üzleteket működtetnek, már ügyesen tudják promotálni az „in-store” eseményeket Instagramon – az online kereskedő Piperlime például rendszeresen posztol képeket mindenféle finomságokról és stílusos berendezésekről, amelyek a pop-up partik velejárói. Az anyacége, a GAP lehet talán az ötlet eredeti tulajdonosa – a márka gyakran szervez ezt-azt az üzleteiben, például koncerteket és ad szerepet az új kirakati próbababáknak.

3. Kövesd a követőidet!

Nagy az esélye annak, hogy a termékeid máris ott vannak Instagramon – akár a te fiókod alatt, akár nem – az elégedett és boldog vevőknek köszönhetően. Ha felhasználod a munkájukat a márkád oldalán, az nem csak időt spórol meg neked, de máris magában foglal egy pozitív vásárlói visszajelzést és vizuális példát szolgáltat a terméked számára azt illetően, hogyan kell használni és élvezni. A Ben & Jerry's Instagram hírfolyama szinte állandóan tele van jóváhagyott felhasználói fotókkal, amik láttán bizonyosan mindenkinek összefut a nyál a szájában.


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …