3 iskolapélda az Instagram használatára

3 iskolapélda az Instagram használatára
Bármely közösségi hálózatban is szörfözz, a képek keltik fel a leggyorsabban az érdeklődésedet még akkor is, ha fele annyira sem érdekesek, mint az a 10-20 szöveges poszt, amit simán átgörgettél. A fotók valamiért bevonzottak.

Egy villanykörtének kellene most felvillannia a fejed felett: a cégednek több fotót kellene posztolnia! A Social Media Today szerint ezek hozzák a legnagyobb elköteleződést a közösségi médiában.

Éppen ezért annyira népszerűek az olyan alkalmazások, mint az Instagram. Ha a céged nincs jelen a platformon, talán itt az ideje csatlakozni – írja a Business2Community.

Vegyünk három példát arra, hogyan lehet jól csinálni az Instagram marketinget!

1. RedBull

redbullinstagram-resized-600

„A te fotóid. A te történeted. A te műsorod.” Csak néhány szó, mégis talán a legjobb összefoglalása annak, miről is kellene szólnia egy Instagram marketing kampánynak. A RedBull egyik Instagram videójának leírásából származnak, amely cég Instagramja nem csak az atlétáknak, de a fotóőrülteknek is gyülekezőhely.

Mit tanulhatunk a RedBulltól?

 

  1. Nem kell minden képen szerepelnie a termékednek vagy a logódnak.
  2. Kedvezz a felhasználóidnak! Az esetükben a legtöbb extrém sportoló, így a fotóik többsége ilyen sportágakkal foglalkozik.

 

2. The Ellen Show/ Ellen DeGeneres

elleninstagram-resized-600

A Mashable szerint a The Ellen Show fiókja a legnépszerűbb márka több, mint 3 millió követővel. Ellen a fiókjában a vendégeiről posztol képeket és olyan fotókat, amelyeket igazán humorosnak talál annyira, hogy még egy vicces képaláírást is írjon hozzá. Bár egy márka fiókjáról van szó, az az érzésed, hogy személyes profil posztolgat.

Marketing tanulságok:

 

  1. Kezeld úgy a céged fiókját, mintha híresség lennél! Adj betekintést az ügyfeleidnek a márkádba, amelyre normális esetben nem lenne lehetőségük!
  2. Teljesen rendben van, ha humorizálsz. Nem kell mindig komolynak lenned és csak az üzlettel törődnöd.

 

3. Instagram

instagraminstagram-resized-600

Csak remélni tudtuk, hogy az alkalmazás saját fiókjában jól végzi a dolgát. A MakeUseOf számolt be róla, hogy ezt követik a legtöbben Instagramon, több, mint 53 millióan. A listájukon szerepelt a top 10 fiók is, amelyek mind hírességek voltak, az Instagram kivételével. Köztük volt Justin Bieber, Taylor Swift és Kim Kardashian is. Hogy mit is promotál az Instagram fiókja? Természetesen a felhasználókat! A világ minden tájáról gyűjti be a képeiket.

Marketing útravaló:

 

  1. Adj vissza az elsődleges rajongóidnak: a felhasználóknak! Mutasd meg, hogy meg tudod és meg is osztod a posztjaikat! Ez a legkevesebb, amit tehetsz, amiért használják a termékedet.
  2. Jelöld be a felhasználót, akinek megosztottad a fotóját! Ez is csak egy másik módja, hogy kimutasd neki a háládat.

 

Milliónyi követővel valamit biztosan jól csinálnak.

Az olyan alkalmazások, mint az Instagram, lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy fotókkal és videókkal mondják el a történetüket, s mindkettő népszerű formája a marketing erőfeszítéseknek, amelyekkel megragadhatod a nézők figyelmét. Óriási lehetőség ez a történetmesélésre a vállalkozásoknak is, hogy betekintést adjanak az ügyfeleiknek a cégbe, amit sehol máshol nem tehetnek meg. Ha jól végzed a munkát, nemcsak márkatudatosságot, de márkahűséget is teremthetsz.

Na, most van itt az ideje felugrani az Instagram vonatra!


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …