2014 közösségi média marketing trendjei

2014 közösségi média marketing trendjei
A közösség média, mióta beindult a 2000-es években, rengeteget változott. A 2014-es év pedig egyértelműen továbbiakat hoz majd magával, olyanokat, amelyek átformálják a marketing és promóciós stratégiákat is.

Lássunk néhány fontosabb trendet a Business2Community oldaláról!

Social-Media-Marketing-Trends-2014

A reklám feléledése

A közösségi média nyilvánvalóan hatást gyakorol a hirdetések és ajánlások hagyományos módjaira. A natív hirdetés újra visszatér majd néhány évtizedes száműzetéséből: az értékesítést növelni kívánó cégek stratégiájának kulcseleme lesz. Annak, aki nem ismerné a fogalmat, röviden: a natív hirdetés egy olyan online hirdetési technika, amelyben a hirdetők azzal próbálják megragadni a fogyasztók figyelmét, hogy az adott felhasználói élmény kontextusában helyeznek el reklámokat.

A közösségi médiára már tényleg nem fogunk úgy utalni, mint amelyben „ingyen lehet hirdetni”. Minden nagyobb közösségi média cég, így a Facebook, a Twitter, a LinkedIn, az Instagram és a Pinterest is, változtatott a bevételszerzési módszerein. A közösségi média stratégiák így el fognak mozdulni a „közösségi”-től a „média és hirdetés” tengely felé.

Alkalmazottak elköteleződése

Ez egyre több vállalkozás számára lesz fontos 2014-ben. Bár sok helyen közösségi média marketing tanácsadót vesznek fel, nem kétséges, hogy a munkatársak hatékonyabbak tudnak lenni az ilyen szakembereknél, hiszen máris jól ismerik a céget. Minden kollégának megvan a maga közösségi hálója. Ezek összessége aztán ügyesen továbbfejleszthető úgy, hogy a vállalkozás szolgáltatásait is hirdesse.

Stratégiai változások a Facebook marketingben

A Facebook marketingre vonatkozó szabályai számos változáson mentek keresztül tavaly, melyek révén továbbra is állíthatjuk, hogy nem minden kisvállalkozás és non-profit cég engedheti meg magának a drágább Facebook hirdetéseket. 2014-ben újra kell szabniuk a marketing stratégiáikat. Létre kell hozniuk egy blogot vagy egy weboldalt, mert a Facebook valójában így csak arra használható, hogy forgalmat hajtson ilyen felületekre, ahol pedig „ráveheted” a fogyasztót például az adományozásra is.

Fizess, hogy játszhass!

A közösségi média organikus elérésére még sosem volt  változás olyan hatással , mint amilyen a Facebook hírfolyam algoritmusában jelentkezett nemrég. A Twitter tavaly nyilvánosan bejegyzett céggé vált és átalakította bevételszerzési rendszerét is. A Google+ szintén új koncepcióval állt elő a fizetett hirdetések terén. Így aztán 2014 a „fizetett közösségi média marketing” születését is jelzi. Ezután minden cégnek fizetnie kell majd e közösségi média oldalaknak, ha a posztjaik láthatóságát akarják növelni. Ez nyilvánvalóan negatív hatással lesz a kisvállalkozókra.

Fúziós marketing és kezelőfelületek

A fúziós marketing talán a legfontosabb kulcskifejezés lesz 2014-ben. Bár korábban is használtuk már, idén élesen kiemelkedik majd a többi marketing trend közül. Definíciója szerint egy olyan folyamat, amellyel az interneten keresztül integráljuk a tradicionális marketing konvencionális módszereit a digitális marketing új eszközeivel. Más szóval a közösségi média képezi majd a legtöbb vállalkozás marketingjének középpontját.