10 meglepő adat a közösségi médiáról

10 meglepő adat a közösségi médiáról
Belle Beth Cooper a Buffer blog írója összegyűjtötte 2013 legmeglepőbb adatait a közösségi médiáról, amely rendkívül hasznos lehet, hogy cégünk, vállalkozásunk a leghatékonyabban tudja kiaknázni a közösségi média által nyújtott lehetőségeket.

 

1. A Twitteren a legdinamikusabban a 55-64 év közötti korosztály létszáma növekszik
Érdekes módon mind a három legnagyobb közösségi média oldalon a leggyorsabban növekvő korosztály a 45 év felettieké. A Twitteren az említett korosztály felhasználóinak száma 79 százalékkal emelkedett. A Facebookon és a Google+-on 45 – 54 év közöttiek produkálták a legnagyobb növekedést a Google+-on 56 a Facebookon pedig 46 százalékkal.

Vagyis ha Facebookra, Twittere, Google+-ra posztolunk figyeljünk arra, hogy nemcsak a fiatalok olvassák.

 

2. 189 millió Facebook felhasználó csak a mobilján nézi az oldat...

...és  az összes többi közösségi oldalon is igen magas ezeknek a felhasználóknak az aránya.  Figyelemre méltó adat, hogy a Facebook hirdetési bevételeinek 30  százalékát is a mobil telefonon generálódik.

Érdemes tehát figyelmet fordítanunk arra, hogy az általunk megosztott tartalmak jól mutassanak a mobiltelefonok képernyőjén is.

 

3. Az Egyesült Államokban a YouToube több embert ér el a 18-34 év közötti korosztályban, mint a kábel TV csatornák.

Bár, mint ahogy a tegnapi cikkünkben olvashatták összlakosság tekintetében az Egyesült Államokban a TV az elsődleges hírforrás, ez azonban nem azonos a nézettségi adatokkal. Azonban, ha a 18-34 év közöttieket szeretnénk elérni, legjobb ha YouTubeot használjuk.

További érdekes adat, hogy  2013 márciusában mintegy 6 millárd órányi videót néztek meg a YouTubeon ez 50 százalékkal több, mint a 2012 augusztusi adat.

Ha tehát a fiatal korosztályt akarjuk elérni, érdemes készítenünk egy jó YouTube videót. Ugyanakkor bár itt tudjuk elérni a legtöbb fiatal usert, ez még nem garancia arra, hogy el is fogjuk érni őket, csak akkor, ha a videónk elég érdekes.

4. Minden második másodpercben regisztrál egy LinkedIn felhasználó.

Bár ez a leggyorsabban növekvő közösségi média oldal, mégis csalóka ez adat, hiszen a LinkedIn felhasználók jó része a regisztráció után csak akkor tér vissza az oldalra, ha az adatait módosítani akarja. Aktív felhasználókat csak a csoportokban találunk. Ugyanakkor a LinkedInt is tudjuk marketing célokra használni, de ehhez fel kell építenünk egy csoportot, ahol olyan tartalmakat kell megosztanunk, amellyel folyamatosan aktivizálni tudjuk a tagokat.

 

5. A közösségi média oldalak átvették a vezetést az interneten, összességében népszerűbbek, mint a pornó siteok.

Érdemes lenne indítani egy pornó közösségi média oladalt?

 

6. LinkedInen a felhasználók kevésbé aktívak, mint a Facebookon, Twitteren vagy Google+-on.

Lásd 4. pontot.

Nagyon fontos odafigyelnünk arra, hogy hol milyen típusú tartalmat osztunk meg.  Az aktivitást igénylő tartalmakat, mint verseny vagy felmérés érdemesebb a Facebookon megosztani, míg a LinkedInre inkább egy blogpost való.

 

7. pont A marketingesek 93 százaléka használja a közösségi oldalakat.

Mindössze 7 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy nem használja ezeket az oldalakat. Ideje lesz csatlakozni, ha esetleg még nem tette volna meg.

 

8.  A 18-44 év közötti korosztály 25 százaléka nem tudja felidézni, hogy mikor volt legutoljára távol a mobiltelefonjától, vagyis mikor nélkülözte utoljára az internetet.

Egy érdekes adat szerint több embernek van mobiltelefonja, mint fogkeféje, és ezeknek jó része ma már okos telefon.

 

9. A megkérdezett marketing  cégek mintegy 62 százaléka nyilatkozott úgy, hogy blogot ír vagy tervezi, hogy blogot fog indítani 2013-ban.

Ugyanakkor mindössze 9 százalékuk alkalmaz főállású bloggert.

 

10. A Facebook felhasználók mintegy 25 százaléka soha nem változtatta meg a biztonsági beállításait.