Van egy fantasztikus applikációs ötlete?

Van egy fantasztikus applikációs ötlete?
Valószínűleg már kitalálták és jelenleg is dolgoznak rajta. Az viszont kiderült a Mobile Hungary konferencián, hogy a hazai szakemberek ott vannak, és segíteni is tudnak a megvalósításban.


A Mobil kreativitás elnevezésű előadássorozaton először Callie Wheeler vette el a kedvét azoknak, akik azt hitték, hogy egy ötletükből dollármilliomosként tengethetik majd életüket. A Prezi UX, azaz user experience kutatója egyenesen odáig ment, hogy kijelentette: akkor sem biztos, hogy érdemes megcsinálni, ha tényleg fantasztikus az ötlet.

Jó ötlet?

Callie Wheeler több olyan appot is felsorolt, mely a jó ötlet kategóriába esik. Ilyen a Skadi, amivel a síelésünket tehetjük még izgalmasabbá, azáltal, hogy barátainkkal különféle „számítógépes játékokban” mérhetjük össze tudásunkat. A másik említésre méltó a Replika, amivel olyan virtuális barátot kreálhatunk, mely gyakorlatilag önmagunk; a felhasználói élmények szakértője szerint utóbbi „hihetetlenül élethű”.

Folyamat!

A Prezi Budapesten dolgozó munkatársa kifejtette: szem előtt kell tartani, hogy a mi nagy ötletünk nem biztos, hogy a felhasználóink számára is annak tűnik. Olyat kell kitalálni, ami ügyfeleink szemében érték, ennek eléréséhez pedig több stratégiát is felvázolt, melyek mind oda futottak ki, hogy hallgassuk meg, amit mondanak nekünk. Ezt követően kell a következtetéseket levonni, melyeknél nem csak az összefüggésekre, de az ellentmondásokra is oda kell figyelni. Az ilyen folyamatoknak a kifutásaként hozta fel a professzionális segítségnyújtást, vagy olyan csoportok létrehozását, melyekben meg tudják osztani tapasztalataikat és bátorítani tudják egymást a felhasználók.

Előadása végén Callie Wheeler azért meghagyta a reményt, kifejtve, hogy szerethetővé lehet tenni az ötleteket, de mielőtt belevágnánk, végezzünk terepmunkát.

Könnyű búcsú

Házi Csaba is az applikációs biznisz nehézségeivel kezdte, az előadások komolyságát megalapozó adatcsomagjából kiderült, hogy a felhasználók az alkalmazások mindössze negyedét használják egynél többször. Emellett ötször valószínűbb, hogy egy appot otthagynak, mint hogy egy hasonló történetről a desktopon lemondjanak. Elég egy „gombot” nehezen elérhető helyre raknunk, és a felhasználó elengedheti az egész programot. A Webabstract szakértője azért hozzátette: az iPhone megúszhat olyanokat, hogy a bal felső sarokba pakolgat, de azért mi ezt kerüljük – húzta alá.

Fekete Krisztián a többi között arra hívta fel a figyelmet, hogy a felhasználó 3-4 percnél többet nem hajlandó regisztrációval tölteni. Korábban hangzott el, hogy magával az appal másodpercek alatt végez a user, ha nem klappolnak a dolgok. A szakértő kiemelte: ha a fejlesztőknél vagyunk, akkor ne próbáljuk megváltani a világot. A felhasználók szeretik használni azokat a folyamatokat, melyeket már „megtanultak”, példaként a linkedInes regisztrációt hozta, mely teljesen zátonyra futott.

Ugyanakkor néhány egyszerű lépéssel, mint a feedback lehetőség, valamint a ráutaltság létrehozása célba lehet érni – zárta gondolatait.