Valamit tud a Microsoft és Kasszás Erzsi

Valamit tud a Microsoft és Kasszás Erzsi
Hiába jön a mesterséges intelligencia, akkor sem fog az emberi tényező kikopni a reklámokból, ami miatt a rossz is lehet jó – derült ki az Internet Hungaryn.

Színültig telt terem várta Grósz Judit, a Microsoft Magyarország marketing és operatív igazgatójának gondolatait a szakma jövőjéről a 18. Internet Hungaryn. A szakértő az óriáscég adataival alátámasztotta, hogy egyre nagyobb szerepet kap a mesterséges intelligencia a reklámkampányok megalkotásában (is).

Még az ember az úr a kreatív munkákban

Azt pedig, hogy a robotok nem végeznek rossz munkát, a Mondelez óriáscég Clorets cukorkájának reklámjával illusztrálta, a videókat az alábbi angol nyelvű cikkben láthatja. A történet a klasszikus gép vs. ember sztory, csak a 21. századi Japánban, ahol az AI-CD β elnevezésű bot csapott össze Mitsuru Kuramotóval. A megmérettetés utóbbinak győzelmével ért véget, de ez sem állíthatja meg azt a folyamatot, hogy tovább fog erősödni a mesterséges intelligencia szerepe ebben a szakmában is. Ugyanakkor Grósz Judit kiemelte: nem szabad ismét abba a hibába esnie az embereknek, hogy féljen a gépektől, helyette meg kell tanulni kihasználni az új lehetőségeket.

Nem lehet a sikert (még) legyártatni

Az ember algoritmus felett aratott győzelmét illusztrálta az amerikai Larry Kim is, aki WordStream nevű cégét egy pékségből (ingyen wifi) indította útjára. A jelenleg 250 embert foglalkoztató vállalkozás a Facebook és a Google felületén történő reklámozást optimalizálja, de a szakember nagy hangsúlyt helyezett az emberi tényezőre. Ahogyan Csizmadia Ildikó, az Adaptive Media munkatársa is rámutatott korábbi előadásában, bizonyos emberi tényezőket egyelőre még nem lehet mérni. Így például nem lehet sikeres cikkeket gyártatni gépekkel. Larry Kim sem tudta patikamérlegen kimérni a nagy karriert befutó írások hozzávalóit, „csak” ahhoz adott tanácsokat, hogy hogyanszerezzünk további népszerűséget sikeres anyagunknak a különféle platformokon. Kiemelve, hogy a – analógiája szerint szamarak és unikornisok – sikertelen anyagokat hagyjuk hátra, míg a nagy port kavarókat meg görgessük tovább.

Óriásit kaszált a CBA a „gyűlöleten”

Kasszás Erzsi bizony nagy port kavart a hazai reklámpiacon, de azt nem feltétlen sikerként élték meg az alkotók. Ahogyan Uhrin Viktor az Umbrella munkatársa kifejtette, a megjelenési napon komolyan elgondolkodtak rajta, hogy akkor inkább behúzzák a kéziféket a reklámmal kapcsolatban. A közösségi média mellett sikerült az írott sajtót is „megnyerniük” maguknak. Ugyanakkor a negatív hullámok elől inkább nem menekültek, hanem felültek rájuk. Így lett a klasszikus tévéreklámból egy web2-es jelenség, és a gyűlöletből rajongás. Balázs Andrea, az eleinte antipatikus pénztárost megformáló színésznő, személyes élményeit megosztva vázolta fel, hogyan lett a negatív energiából először semlegesség, majd szeretet. Ez a változás pedig a megbízó számain is látszik, hiszen az élelmiszerlánc 12 százalékos növekedést produkált egy év alatt.

Az érdeklődés Kasszás Erzsi iránt a konferenciáig kitartott, legalábbis a terem telítettsége erre utalt. És addig valóban nincsen félnivalója a kreatívoknak, amíg ilyen „érthetetlenségeket” produkálnak az emberek.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!