Internet Hungary: újrahuzalozza világunkat a digitális ipari forradalom I. rész

Internet Hungary: újrahuzalozza világunkat a digitális ipari forradalom I. rész
Húsbavágó tech kérdésekre keresi a választ az idén tizenötéves konferencia

Eddig elképzelhetetlen változások sora zajlik az internet óriásléptű fejlődésének köszönhetően. A korábban kizárólag a közösségi média egyik bűvszavának számító „megosztás” sokkal szélesebb értelmet nyer és offline világunk egyik meghatározó fogalmává is válik. Globálisan gombamód szaporodnak a megosztáson alapuló üzleti vállalkozások, elég csak a közelmúltban a hazai piacra is belépő, a szállásközvetítést teljesen új dimenzióba helyező Airbnb-re, vagy a taxi társaságok létét veszélyeztető, sofőrközvetítő Über-re gondolni. A hazai webes piac legnagyobb - idén tizenötéves - szakmai konferenciája(klikk) többek között olyan aktuális témákat szed ízekre, mint a gép-gép közötti kommunikáció (M2M)), a megosztások gazdaságtana, az e-kereskedelem, az okosodó városok, a személyes online márkaépítés vagy a hazai startupok lehetőségei. Az Internet Hungary-t, 2014. október 14-15-én, a hagyományoknak megfelelően Siófokon rendezik meg. (A konferenciát részleteiben bemutató sorozat első írása)

A digitális ipari forradalom korában élünk, elképesztő sebességgel változik a hagyományos világ szinte minden szegmense. Az internet és a mobilkommunikáció által generált változás mindennapi életünk legkülönbözőbb területeire szivárog be. A szép új világ legfontosabb fogalmai a szélessáv, a felhő, a mobilitás, a big data, az M2M (gép-gép közötti kommunikáció), az Over-the-top és az automatizáció.

Az idén immár tizenöt éves évfordulóját ünneplő Internet Hungary a fenti kulcsszavak mentén vizsgálja az információs társadalom, az internet és a mobilkommunikáció legfrissebb trendjeit. A rendezvény 17 szekcióval és több mint 200 előadással várja az érdeklődőket, a 250 feletti előadó között rekordszámú külföldi szakember is helyet kap (2 nap, 5 előadóterem, szünetek beiktatása nélkül zazlik a digitlis fesztivál).

Oszd meg, hogy uralkodj!

A megosztás kifejezés a közösségi média korának egyik szimbóluma, megtestesíti az internet által megalapozott technológiai fejlődés és életmódváltozás legújabb lépcsőjét. A megosztás mechanizmusa ugyanis kilépett az online térből és beszivárog a fizikai valóságba is.

Új üzleti vállalkozások garmadája épül a megosztás elvére, mely teljesen új alapokra helyez számos lakossági és cégeknek nyújtott szolgáltatást. Egy szembeötlő példa a nyártól már Magyarországon is sofőröket toborzó Über, melynek képviseletében Johannes Wesemann, az osztrák leányvállalat ügyvezető igazgatója személyesen mutatja majd be a konferencia résztvevőinek eddigi tapasztalatait.

Az Internet Hungary egyik fő témája a megosztások gazdaságtana (Sharing Economy), mely alapjában rengeti meg szinte minden iparágban az eddig működő üzleti modelleket. A már említett sofőrközvetítő Über alkalmazás a taxitársaságok létét veszélyezteti, és áttételesen a forgalomban lévő gépkocsik számának radikális csökkenését is okozhatja. Míg a hazánkban szintén elérhető Airbnb a szállodáknak, és hagyományos szállásadóknak jelent óriási konkurenciát. De további, dinamikusan fejlődő szereplők is jelentős piaci sikereket értek már el: az egyelőre még csak az USA több nagyvárosában elérhető TaskRabbit alkalmazással a ház körüli munkákra kereshetünk egyszerűen szakembereket, a már számos startup elindulását lehetővé tevő Kickstarter pedig kezdő vállalkozásoknak, ígéretes ötleteknek segít a közösség erejével tőkét gyűjteni. A szintén jelentős potenciállal bíró Freelancer különböző területeken dolgozó szabadúszó szakemberek kapacitásának megosztásában segít.

Okosotthonok, e-kereskedelem, startupok – a szép új világ további buzzwordjei

Az idei Internet Hungary a megosztások gazdaságtanán kívül számos további izgalmas és aktuális technológiai témát és trendet vizsgál. A konferencia részletesen körüljárja az okosotthonok-okosvárosok aktualitásait és lehetőségeit. Bemutatásra kerül például egy hazai működő smarthome projekt, melynek keretében megtudhatjuk, hogy milyen működő példák vannak a gépek közötti (M2M) kommunikációra hazánkban, mennyire terjedtek el az intelligens otthonok, illetve, hogy milyen alkalmazások tesznek egy otthont intelligenssé.

Az e-kereskedelem gyökerestől változtatja meg vásárlási szokásainkat, a folyamatosan újabb és újabb szereplőkkel bővülő piac egyes forgatókönyvek szerint teljesen leszoktathat minket a hagyományos boltba járásról. Az Internet Hungary egy külön szekciót biztosít a témának, melynek keretében számos szakember ad átfogó képet a terület aktualitásairól.

Vajon hogyan tudnak a magyar cégek profitálni a világ alapjait megrengető technológiai változásokból? A konferencia Start-Up Comedy címmel egy külön szekcióban vizsgálja a garázscégekkel kapcsolatos legkülönbözőbb kérdéseket. Több egyesült államokbeli szakemberrel közösen keresve a választ többek között arra, hogy mik a fő lépések, amíg egy ötletből több millió dolláros biznisz lesz; milyen jogi és üzleti buktatókra kell figyelnie a startupoknak; valamint, hogy lehet-e Budapest startup nagyhatalom.

Az Internet Hungary a fentieken kívül is számos aktualitással foglalkozik a web világából: górcső alá veszi a HR és személyes márkaépítés lehetőségeit a digitális korban, vizsgálja a hagyományos hirdetések háttérbe szorulásának esélyeit az online platformokkal szemben, körbejárja a tartalomkészítés és fogyasztás legfrissebb trendjeit, illetve vizsgálja a reklámadó hazai bevezetésének hatásait is.

Részletes információk a konferenciáról és regisztráció: https://www.internethungary.com/

 

Az idén tizenötödik alkalommal megrendezésre kerülő Internet Hungary az iparág legnagyobb múltú és legkomplexebb szakmai rendezvénye. A konferencia évről évre teljes körű áttekintést nyújt az infokommunikációs szektor helyzetéről, változásairól és előrejelzéseiről. Célja a nemzetközi és magyarországi trendek elemzése, az információs társadalom hazai megteremtése érdekében eddig tett kormányzati erőfeszítések és programok ismertetése, az internet társadalmi, kommunikációs és üzleti lehetőségeinek megvitatása a szolgáltatók, professzionális és alkalmi felhasználók véleményének szintetizálásával.

https://www.internethungary.com/

További sajtóinformáció:

Hanyecz Imre

Double Decker PR & Consulting

Telefon: (+36-1) 457-8187

Mobil: (+36-30) 299-9767

E-mail: hanyecz.imre@doubledecker.hu