Evolution 2017: nagyon úgy tűnik, hogy a Facebook mindenhol ott van

Evolution 2017: nagyon úgy tűnik, hogy a Facebook mindenhol ott van
2017-re a Facebook gyakoltailag esélyt sem ad más platformoknak a közösségi médiában.

A Facebook igen hamar kinőtte a „kapcsolattartás” kizárólagos funkcióját s megteremtette a ma már csak közösségi médiaként emlegetett sokkal nagyobb kategóriát. Ma már ott tart a történet, hogy a havi aktív felhasználók száma közelíti a kétmilliárdot, míg a napi userek száma is egymilliárdos tétel, de ilyen mértékben vannak jelen a mobilis felhasználók is - tudtuk meg Mészáros Beatrixtől, a Mindea ügyvezetőjétől az Evolution konferencia szerdai, első napján.

A marketingszakember emlékeztetett arra, hogy miközben több izgalmas próbálkozás is történt az utóbbi években a közösségi média világában, a meccs úgy áll, hogy ugyan a Facebook olykor ostromlott várnak tűnik, egyelőre bevehetetlen erődként állja a sarat.

A Twitter éppen csak „megvan”, Amerikában és Nyugat-Európában „mozog”, de a szolgáltatás jelenleg is egy nagy átalakuláson megy keresztül, hiszen a cél az, hogy a platform komplett hírszolgáltatássá váljon. Felhasználó- és aktivitásszámban, vagy éppen az alkalmazásban eltöltött időt tekintve sehol sincs a Facebookhoz képest. Egyetlen előnye - emelte ki Mészáros Beatrix - hogy minőségi felhasználókat tudhat magáénak. A Google Plusz viszont olyannyira messze van a sikertörténet fogalmától, hogy arról "beszélni sem érdemes".

Viszont a piac szolgál igazán nagy durranássokkal és izgalmas versenyhelyzetekkel is. A startup-ként indult Instagram nagyon gyorsan népszerűvé vált a fiatalok között, hazánkban is legalább egymillióan lógnak rajta, a cégek is egyre jobban odafigyelnek a platformra.

Erre mi történt? Megvette a Facebook.

A valódi migrént azonban Snapchat jelenti a Facebook számára, hiszen e szolgáltatás a legnépszerűbb a 16 éves amerikai fiatalok körében, miközben a Face csupán a negyedik helyen áll. Utóbbi vállalatnak éppen az a problémája, hogy a csetalkalmazás pont azokra a fiatalokra repült rá, amelyek egyfajta felhasználói utánpótlást jelentenek a Facebook számára.


Instagram vs. Snapchat

Nem is szórakoztak sokat, hiszen a Snapchat-hez hasonló funkciókat építettek be a saját alkalmazásaikba - sorra került az Insta, a WhatsUp, majd a Face is. A számok az mutatják, hogy a Snapchat 160 milliós felhasználói bázisát erősen szorongatja az Insta 150 milliós tábora, mivel a "sztori" funkció elképesztően népszerű. Mészáros Beatrix szerint fontos év lesz az idei, de még semmi sem dőlt el: a Snapchat szemüvege még bekavarhat.

Zuckerberg közösségi oldala a LinkedIn-nek is kihívást jelent, hiszen a számos funkcióval bíró szakmai platform - amely Magyarországon egyfajta online CV-ként és az álláskeresés egyik lehetőségeként működik - versenytársat kapott. A Facebook-on megjelent a sikeresnek ígérkező Job funkció, , videófronton pedig a YouTube-nak okozhatnak kellemetlen perceket. A marketingszakember beszélt a Face azon törekvéséről is, aminek a lényege tényleg egyszerű és logikus a vállalat szempontjából: nem is kellenek weboldalak, s ez a kérdés egyre többször merül föl a kisebb cégek esetében is. E-kereskedelem, shopping, kapcsolatfelvétel a Facebook-on keresztül? - sokan örülhetnek, de sokan aggódhatnak is.

Az Oculus megvásárlása pedig a social VR területén hozhat komoly változásokat. Mi lenne, ha barátainkkal nem egy bárban ülnénk le megbeszélni a hét történéseit, hanem egy VR-szemüveget viselve avatárjaink tennék meg ezt helyettünk? Utána egy közös búvárkodás a virtuális térben, miközben ki sem mozdulunk a szobánkból?

Halkan kérdezzük: és mi lesz így az emberi kapcsolatainkkal?

Azonban a Facebook megkerülhetetlensége ténykérdés. És a televízió bevétele még el sem kezdődött igazán.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Lippai Roland

Life- és karriercoach, coaching szemléletű tanácsadó, freelancer újságíró/szerkesztő. Coachként – ahogy fogalmaz – „amikor alacsony fordulatszámra esik, vagy akár le is áll az a bizonyos belső motor …