A tartalomnak ára van. De ki fizeti?

A tartalomnak ára van. De ki fizeti?
Egyre több a nő a vezetésben mindenhol. Közéjük tartozik Grósz Judit is, a Microsoft frissen kinevezett marketing és operatív igazgatója. Mint mondja: releváns tartalom nélkül ma már nincs marketing.

Grósz Jutit 2015. március 3.-án az Evolution konferencián a HR és cégvezetés termében tart előadást. A szekció címe: H2H! Mert mégiscsak emberekkel dolgozunk!

Előadásának címe: Az egyensúlyi állapot megtartása a fenntarthatóság érdekében. A mai cégvezetési gondok és a jövőbeli stratégia összehangolása.

Az interjú:

- Mindig marketinges szeretett volna lenni?

- Először íróként, majd sokáig tanárként képzeltem a jövőmet. Aztán a szüleim rábeszéltek, hogy menjek a közgázra. Jól ment a matek, és azt mondták, hogy a közgáz befejezése után még mindig lehetek akár tanár is. A végén azonban már adta magát, hogy valamilyen üzleti irányba induljak el.

- S ez merre volt?

- A közgáz alatt is dolgoztam különböző kisebb vállalkozásokban. Háromszor Franciaországban is sikerült dolgoznom, illetve tanulnom. Ennek köszönhettem első állásomat is a Publicis Reklámügynökségnél, ahol francia ügyfeleken dolgozhattam. Zseniális időszak volt, együtt tanultuk a cégekkel a szakmát. Később a HVG marketingigazgatója lettem, rengeteg tapasztalatot szereztem, de vágytam egy nagy kalandra, ezért elmentem külföldre 8 hónapra.

- Merre járt?

- Ausztráliában. Kávét főztem, food courtokban dolgoztam. Büszke voltam magamra, hogy meg tudok élni bárhol, s nem mellékesen, közben megtanultam használni az angol nyelvet. Jó érzés tudni, hogy lefelé is rugalmas vagyok.

- Most is az? Ha véletlenül nem lenne állása másból is meg tudna élni?

- Biztos vagyok benne, hogy nem esnék kétségbe. Persze szeretném elkerülni ezt a helyzetet, de ha valami oknál fogva így alakulna, nem lenne gond.

- Mihez kezdett, miután hazajött?

- Akkor kerültem a UPC-hez. 12 évet töltöttem ott. Kommunikációs igazgatóként kezdtem, de az első néhány évben nagyon gyorsan változtak a pozícióim. Amikor eljöttem országos marketing és tartalom igazgató voltam. Vagyis benne voltam a csapatban, amely alakíthatta, tárgyalhatta a UPC tévés kínálatát. Nagyon érdekes munka volt.

- Erre az időszakra esett a családalapítása is, ugye?

- Igen két gyermekem született, amíg a UPC-nél dolgoztam.

- Hogy sikerült összeegyeztetni az anyaságot és a vezetői feladatokat? Hiszen folyamatosan előléptették.

- Nem könnyen. Mondhatom nyugodtan, hogy nehezen. A gyerek ugyanis nem veszi figyelembe azt, hogy anyukája visszament dolgozni. Ugyanúgy nem alussza végig az éjszakákat, beteg lesz és így tovább. Szóval úgy emlékszem, szinte folyamatosan fáradt voltam. Szerencsére anyukám és a volt férjem sokat segítettek akkoriban. Nélkülük nehéz lett volna az anyaság és a karrier összehangolása. De elmondhatom, nagyon megérte!

- Lelkiismeret furdalása nem volt a gyerekek felé?

- Ezt a kérdést valamiért nem szokták a dolgozó férfiaknak feltenni. De ezt minden dolgozó nőnek el kell tudnia rendezni magában. Előfordult, hogy egy kollegám azt mondta, nem is igazi anya az, aki így otthon hagyja a gyerekeit. Nekem meggyőződésem, hogy jó szülő vagyok, s nem lennék jobb akkor sem, ha otthon maradtam volna velük. Remélem ezt később a gyerekeim is visszaigazolják majd.

- Időben hogy sikerült összeegyeztetni a munkát és az otthonlétet?

- Ebben mindig partnereim voltak a vezetőim. Bárhol dolgoztam, mindig jeleztem, hogy én szeretnék otthon is lenni. Hat körül hazaérek, és kilencig, amíg a lányok lefekszenek, együtt vagyunk. Utána pedig még leülök dolgozni. Ha pedig betegek, akkor home office-ból tudok dolgozni. Szerencsére erre már a technikai feltételek is adottak.  .

- Mennyire okoz önnek gondot, hogy nőként kell férfiakat irányítania?

- Ez egyáltalán nem volt probléma, akárhol is dolgoztam. Bár, ha egy nő jobban kifejti a véleményét a dolgokról, megkapja, hogy férfias, de engem ez nem zavart soha.

- Mennyire jellemző, hogy a munkahelyein nők is voltak a vezetésben?

- Korábban ez egyáltalán nem volt jellemző. Mostani munkahelyemen a Microsoftnál, ahol két éve dolgozom, már fele-fele arányban vannak nők és férfiak a vezetésben. Itt kifejezetten figyelnek erre.

- A Microsoftnál mi a feladata?

- Frissen neveztek ki. Eddig a platform evangelisták vezetője voltam, amely részben mély technológiai marketing fejlesztők, startupok, IT üzemeltetők és informatikus hallgatók számára, valamint tartalomfejlesztés platformokon. Jelenleg a cég marketing és operatív igazgatója vagyok. Ez nagyon más munka, a szervezeten belül összetettebb az elvárás.

- Milyen konkrét feladatai vannak?

- A Microsoft a harmadik legnagyobb brand a világon, így nem kell bevezetni, kitalálni. De azt, hogy egy márkának legyen lokális relevanciája, és ne csak egy globális céget lássanak benne, ez nagyon érdekes kihívás. Gyakorlatilag ez lesz az egyik feladatom. A másik ilyen nagy elvárás felém, megmutatni, hogy a technológia mit jelent a hétköznapokban, hogy ezt te magad arra használd, amire neked jó, mert megkönnyíti az életed. Megújítjuk a produktivitást, lebontjuk azokat a technikai akadályokat, amelyek az embereket ma meggátolják abban, hogy a legtöbbet hozzák ki magukból, az idejükből. Ehhez persze újra kell gondolni a Microsoft marketingstratégiáját is.

- Közel 20 éve a szakmában van, mennyit változott a munkája ez alatt az idő alatt?

- Teljesen megváltozott. Régen faxon jöttek a médiatervek, tépkedtük a kreatív verziókat és futárral küldték a cromalint. Az eszközök olyan szinten kicserélődtek, fejlődtek, mintha több generációval lennénk idősebbek. Most pillanatokon belül itt van bármi. Az összes lehetőség adott, hogy otthonról vagy a világ másik feléről intézzem a munkámat. Szinte mindent telefonkonferencián keresztül intézünk a központtal. Kevesebbet utazunk. A Microsoftnál például mehetsz úgy egy régiós posztra, hogy nem is költözöl oda.

- Van ennek a felgyorsult technikának negatív oldala is?

- Az eszközrendszer kétségkívül több lehetőséget ad. Talán rossz oldala az, hogy mivel az ember állandóan „always on” van, nem tud kikapcsolódni, leereszteni. Fárasztó. Nagyon tudatosan kell rávezetni magunkat, hogy most akkor tényleg pihenjünk.

- Hogyan változtak az elérések?

- Sokkal több lehetőség van elérni az embereket, ezerféleképp be tudjuk mutatni magunkat. Sőt bárhonnan tudunk például szerezni kreatív sztárokat, akár a youtube-ról is. Régen volt egy kreatív igazgató és slussz. De az is igaz, hogy az embereket érő impulzusok száma is nő. Hatalmas a médiazaj. Tudni kell, hogy kinek akarok eladni és ő mit néz, hallgat és követ. A mi célcsoportunk a digitális világban él, ezért oda kell mennünk. Ha egyszer egész nap a telefonján lóg, ki kell találnunk, hogy érjük el a telefonján.

- Ön is így vagy ezzel?

- Igen. Én is döntéseim nagy részét online eszközök segítségével hozom meg. Sőt impulzusvásárlásaimon kívül az interneten veszek mindent, a ruhától az élelmiszerig, akár külföldről is.

- A szabadidejében szörfölget?

- Előfordul, de azért nem jellemző, hiszen egyébként is elég sokat lógok a neten a munkám miatt. Nagy társadalmi életet élünk, sok vendéget fogadunk, de mi is járunk másokhoz. Amire használom a netet, az a zene. Magam nem játszom hangszeren, de imádom a zenét. Órákat el tudok tölteni a spotify-on, playlisteket készítek magamnak különböző hangulatokra.

- A híreket honnan szerzi be?

- Mindent online. Hazai és  nemzetközi  nagy lapok website-jait böngészem rendszeresen. Emellett elég aktív vagyok a közösségi médiában. Bár a facebookot inkább a magánéletemben használom, de a twitteremet naponta kétszer elolvasom, és ott olyan szakembereket, szaklapokat követek, nemzetközieket is, akik mérvadók a szakmámban. Így aztán mindenről elég hamar értesülök.

- És melyek a legújabb trendek a marketingben?

- Nem az lesz a legjobb brand, aki a legjobb sztorit csinálja, hanem aki a legjobban el tudja ezt hitetni a közösségével. A közösségi hálón hamar kiderül, ha egy terméknek csak a marketingje jó, de maga a termék használhatatlan. Tehát a jó minőség az alap. Innen viszont már számít, hogy azt hogyan adod el. Mennyire lesz hiteles az áru az adott fogyasztói körben. Másrészt trend az egyszerűsítésre való törekvés. Aki nem fogja tudni nagyon egyszerűen elmondani, hogy mit tud, terméke hogyan tudja jobbá tenni az életet, az nem jár sikerrel. A belső kommunikáció használata most kezd bekerülni a mainstreambe. A dolgozók jelentős többsége fenn van a közösségi hálón. Ők valójában hitelesíthetik a céget, termékét, szolgáltatását. Így jó marketinggel, akár sokszorosára növelhetjük az elérések számát.  S, ami mindenképpen nagyon fontos mostanában: hogyan árazod be a tartalmat. Ma már releváns tartalom nélkül felesleges mindenfajta hirdetés. Kérdés, hogy a tartalmat ki gyártsa, az beleszámít-e a megtérülés költségébe, ki fizet ezért és mennyit.  Kifejezetten fontos és egyre jellemzőbb az állandó agilitás. A közösségi médiára azonnal reagálni kell, ha a termékedet érinti, de a kampányok során is monitorozni kell a reakciókat. Akik ezt jól csinálják, ott állandó csapat van erre, ők csak ezt figyelik, és beavatkoznak azonnal ha kell.

A konferencia teljes programja pdf formátumban innen tölthető le: klikk

Grósz Judit

A Microsoft Magyarország marketing és operatív igazgatója.

Grósz Judit 2012 júliusától töltötte be a Microsoft Magyarország új technológiák meghonosításáért, „evangelizációjáért” felelős szervezeti egysége, a DX (Developer Experience and Evangelism) vezetői posztját. A közgazdász végzettségű, MBA diplomával rendelkező, szociológiai ismereteit és számítástechnikai tudását Franciaországban is továbbfejlesztő igazgató másfél évtizedes szakmai tapasztalattal rendelkezik a telekommunikáció és a média világában. A UPC-nél – ahol 2000 óta dolgozott – nemcsak a marketing-, hanem az értékesítési, sőt, később a tartalomfejlesztési területet is vezette. Előtte a HVG Marketingigazgatója volt, valamint dolgozott a Publicis reklámügynökségben account pozícióban.


Kamasz Melinda

Kamasz Melinda, Magyar Hírlap gazdasági rovatában kezdte a pályáját. Dolgozott a Piac és Profit gazdasági magazin vezető szerkesztőjeként. Majd a Világgazdaság rovatvezetője, később főszerkesztő-helyettese volt. A …


Címkék: HR, Interjú, Performance